Wisdom Guild ホーム

Zendikar Rising Commander カードリスト

  • 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
  • このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
  • これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
  • このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
  • このカードリストはデータベースから 2024年12月22日 12:37:31 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
  • Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, Zendikar Rising Commander{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。

■多色/Multicolor

遺跡の盗人、アノワン/Anowon, the Ruin Thief (いせきのぬすびとあのわん) (2)(青)(黒)
伝説のクリーチャー ― 吸血鬼(Vampire)・ならず者(Rogue) ZNC, 神話レア

他の、あなたがコントロールしているならず者(Rogue)は+1/+1の修整を受ける。

あなたがコントロールしているならず者1体以上がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーは自分が受けたダメージ1点につきカードを1枚切削する。これによりそのプレイヤーがクリーチャー・カードを1枚以上切削したなら、あなたはカードを1枚引く。(カードを1枚切削するとは、自分のライブラリーの一番上からカードを自分の墓地に置くことである。)

Other Rogues you control get +1/+1.

Whenever one or more Rogues you control deal combat damage to a player, that player mills a card for each 1 damage dealt to them. If the player mills at least one creature card this way, you draw a card. (To mill a card, a player puts the top card of their library into their graveyard.)

2/4
Illus.Magali Villeneuve (1/142)
ムル・ダヤの祖、オブーン/Obuun, Mul Daya Ancestor (むるだやのそおぶーん) (1)(赤)(緑)(白)
伝説のクリーチャー ― エルフ(Elf)・スピリット(Spirit) ZNC, 神話レア

あなたのターンの戦闘の開始時に、あなたがコントロールしている土地最大1つを対象とする。ターン終了時まで、それはトランプルと速攻を持つX/Xのエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。Xは、ムル・ダヤの祖、オブーンのパワーに等しい。それは土地でもある。

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、クリーチャー1体を対象とする。それの上に+1/+1カウンターを1個置く。

At the beginning of combat on your turn, up to one target land you control becomes an X/X Elemental creature with trample and haste until end of turn, where X is Obuun's power. It's still a land.

Landfall --- Whenever a land you control enters, put a +1/+1 counter on target creature.

3/3
Illus.Chris Rallis (2/142)

■白/White

宝物の守部/Trove Warden (ほうもつのもりべ) (2)(白)(白)
クリーチャー ― 猫(Cat)・ビースト(Beast) ZNC, レア

警戒

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたの墓地からマナ総量が3以下のパーマネント・カード1枚を対象とする。それを追放する。

宝物の守部が死亡したとき、これによって追放されている各パーマネント・カードを、それぞれオーナーのコントロール下で戦場に出す。

Vigilance

Landfall --- Whenever a land you control enters, exile target permanent card with mana value 3 or less from your graveyard.

When Trove Warden dies, put each permanent card exiled with it onto the battlefield under the control of that card's owner.

3/4
Illus.Lars Grant-West (3/142)

■青/Blue

謎の盗人/Enigma Thief (なぞのぬすびと) (5)(青)(青)
クリーチャー ― スフィンクス(Sphinx)・ならず者(Rogue) ZNC, レア

徘徊(3)(青)(このターン、あなたがスフィンクス(Sphinx)かならず者(Rogue)によってプレイヤーに戦闘ダメージを与えているなら、あなたはこの呪文をこの徘徊コストで唱えてもよい。)

飛行

謎の盗人が戦場に出たとき、各対戦相手につきそれぞれ、そのプレイヤーがコントロールしていて土地でないパーマネント最大1つを対象とする。それらをオーナーの手札に戻す。

Prowl {3}{U} (You may cast this spell for its prowl cost if you dealt combat damage to a player this turn with a Sphinx or Rogue.)

Flying

When Enigma Thief enters, for each opponent, return up to one target nonland permanent that player controls to its owner's hand.

5/5
Illus.Victor Adame Minguez (4/142)

■黒/Black

囁き鋼の短剣/Whispersteel Dagger (ささやきはがねのたんけん) (2)(黒)
アーティファクト ― 装備品(Equipment) ZNC, レア

装備しているクリーチャーは+2/+0の修整を受ける。

装備しているクリーチャーがプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、このターン、あなたはそのプレイヤーの墓地からクリーチャー呪文1つを、その呪文を唱えるために任意のマナを望む色のマナであるかのように支払って唱えてもよい。

装備(3)

Equipped creature gets +2/+0.

Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may cast a creature spell from that player's graveyard this turn, and you may spend mana as though it were mana of any color to cast that spell.

Equip {3}

Illus.Svetlin Velinov (5/142)

■赤/Red

晶洞石の憤怒獣/Geode Rager (しょうどうせきのふんぬじゅう) (4)(赤)(赤)
クリーチャー ― エレメンタル(Elemental) ZNC, レア

先制攻撃

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールしている各クリーチャーをそれぞれ使嗾する。(あなたの次のターンまで、それらのクリーチャーは、可能なら各戦闘で攻撃し、可能ならあなたでないプレイヤーを攻撃する。)

First strike

Landfall --- Whenever a land you control enters, goad each creature target player controls. (Until your next turn, those creatures attack each combat if able and attack a player other than you if able.)

4/3
Illus.Caio Monteiro (6/142)

■多色/Multicolor

ムル・ダヤの祖、オブーン/Obuun, Mul Daya Ancestor (むるだやのそおぶーん) (1)(赤)(緑)(白)
伝説のクリーチャー ― エルフ(Elf)・スピリット(Spirit) ZNC, 神話レア

あなたのターンの戦闘の開始時に、あなたがコントロールしている土地最大1つを対象とする。ターン終了時まで、それはトランプルと速攻を持つX/Xのエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。Xは、ムル・ダヤの祖、オブーンのパワーに等しい。それは土地でもある。

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、クリーチャー1体を対象とする。それの上に+1/+1カウンターを1個置く。

At the beginning of combat on your turn, up to one target land you control becomes an X/X Elemental creature with trample and haste until end of turn, where X is Obuun's power. It's still a land.

Landfall --- Whenever a land you control enters, put a +1/+1 counter on target creature.

3/3
Illus.Chris Rallis (7/142)
遺跡の盗人、アノワン/Anowon, the Ruin Thief (いせきのぬすびとあのわん) (2)(青)(黒)
伝説のクリーチャー ― 吸血鬼(Vampire)・ならず者(Rogue) ZNC, 神話レア

他の、あなたがコントロールしているならず者(Rogue)は+1/+1の修整を受ける。

あなたがコントロールしているならず者1体以上がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーは自分が受けたダメージ1点につきカードを1枚切削する。これによりそのプレイヤーがクリーチャー・カードを1枚以上切削したなら、あなたはカードを1枚引く。(カードを1枚切削するとは、自分のライブラリーの一番上からカードを自分の墓地に置くことである。)

Other Rogues you control get +1/+1.

Whenever one or more Rogues you control deal combat damage to a player, that player mills a card for each 1 damage dealt to them. If the player mills at least one creature card this way, you draw a card. (To mill a card, a player puts the top card of their library into their graveyard.)

2/4
Illus.Magali Villeneuve (8/142)

■白/White

アブザンの鷹匠/Abzan Falconer (あぶざんのたかじょう) (2)(白)
クリーチャー ― 人間(Human)・兵士(Soldier) ZNC, アンコモン

長久(白)((白),(T):このクリーチャーの上に+1/+1カウンターを1個置く。長久はソーサリーとしてのみ行う。)

あなたがコントロールする、+1/+1カウンターが置かれている各クリーチャーは飛行を持つ。

Outlast {W} ({W}, {T}: Put a +1/+1 counter on this creature. Outlast only as a sorcery.)

Each creature you control with a +1/+1 counter on it has flying.

2/3
Illus.Steven Belledin (9/142)
忠告の天使/Admonition Angel (ちゅうこくのてんし) (3)(白)(白)(白)
クリーチャー ― 天使(Angel) ZNC, 神話レア

飛行

上陸 ― あなたのコントロール下で土地が1つ戦場に出るたび、あなたは忠告の天使以外の土地でないパーマネント1つを対象とし、それを追放してもよい。

忠告の天使が戦場を離れたとき、これにより追放されたすべてのカードをそれらのオーナーのコントロール下で戦場に戻す。

Flying

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may exile target nonland permanent other than Admonition Angel.

When Admonition Angel leaves the battlefield, return all cards exiled with it to the battlefield under their owners' control.

6/6
Illus.Steve Argyle (10/142)
払拭の光/Banishing Light (ふっしょくのひかり) (2)(白)
エンチャント ZNC, アンコモン

払拭の光が戦場に出たとき、対戦相手1人がコントロールしていて土地でないパーマネント1つを対象とする。払拭の光が戦場を離れるまで、それを追放する。

When Banishing Light enters, exile target nonland permanent an opponent controls until Banishing Light leaves the battlefield.

Illus.Willian Murai (11/142)
糾弾/Condemn (きゅうだん) (白)
インスタント ZNC, アンコモン

攻撃しているクリーチャー1体を対象とし、それをオーナーのライブラリーの一番下に置く。それのコントローラーは、そのタフネスに等しい点数のライフを得る。

Put target attacking creature on the bottom of its owner's library. Its controller gains life equal to its toughness.

Illus.Daren Bader (12/142)
禁制品潰し/Crush Contraband (きんせいひんつぶし) (3)(白)
インスタント ZNC, アンコモン

以下から1つまたは両方を選ぶ。

・アーティファクト1つを対象とし、それを追放する。

・エンチャント1つを対象とし、それを追放する。

Choose one or both ---

• Exile target artifact.

• Exile target enchantment.

Illus.Jason A. Engle (13/142)
鱗衛兵の精鋭/Elite Scaleguard (りんえいへいのせいえい) (4)(白)
クリーチャー ― 人間(Human)・兵士(Soldier) ZNC, アンコモン

鱗衛兵の精鋭が戦場に出たとき、鼓舞2を行う。(あなたがコントロールするクリーチャーの中で最も小さいタフネスを持つクリーチャーを1体選び、それの上に+1/+1カウンターを2個置く。)

あなたがコントロールする+1/+1カウンターが置かれているクリーチャーが1体攻撃するたび、防御プレイヤーがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それをタップする。

When Elite Scaleguard enters, bolster 2. (Choose a creature with the least toughness among creatures you control and put two +1/+1 counters on it.)

Whenever a creature you control with a +1/+1 counter on it attacks, tap target creature defending player controls.

2/3
Illus.Steve Prescott (14/142)
エメリアの天使/Emeria Angel (えめりあのてんし) (2)(白)(白)
クリーチャー ― 天使(Angel) ZNC, レア

飛行

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたは飛行を持つ白の1/1の鳥(Bird)クリーチャー・トークンを1体生成してもよい。

Flying

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may create a 1/1 white Bird creature token with flying.

3/3
Illus.Jim Murray (15/142)
エメリアの番人/Emeria Shepherd (えめりあのばんにん) (5)(白)(白)
クリーチャー ― 天使(Angel) ZNC, レア

飛行

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたの墓地から土地でないパーマネント・カード1枚を対象とする。あなたはそれをあなたの手札に戻してもよい。その土地が平地(Plains)であるなら、あなたはその土地でないパーマネント・カードを代わりに戦場に戻してもよい。

Flying

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may return target nonland permanent card from your graveyard to your hand. If that land is a Plains, you may return that nonland permanent card to the battlefield instead.

4/4
Illus.Cynthia Sheppard (16/142)
啓示の刻/Hour of Revelation (けいじのとき) (3)(白)(白)(白)
ソーサリー ZNC, レア

戦場に土地でないパーマネントが10個以上あるなら、この呪文を唱えるためのコストは(3)少なくなる。

土地でないパーマネントをすべて破壊する。

This spell costs {3} less to cast if there are ten or more nonland permanents on the battlefield.

Destroy all nonland permanents.

Illus.Raymond Swanland (17/142)
コーの地図作り/Kor Cartographer (こーのちずづくり) (3)(白)
クリーチャー ― コー(Kor)・スカウト(Scout) ZNC, コモン

コーの地図作りが戦場に出たとき、あなたは「あなたのライブラリーから平地(Plains)カードを1枚探し、それをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。

When Kor Cartographer enters, you may search your library for a Plains card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle.

2/2
Illus.Ryan Pancoast (18/142)
次元の激高/Planar Outburst (じげんのげきこう) (3)(白)(白)
ソーサリー ZNC, レア

すべての土地でないクリーチャーを破壊する。

覚醒4 ― (5)(白)(白)(白)(この呪文を(5)(白)(白)(白)で唱えたなら、加えて、あなたがコントロールする土地1つを対象とする。それの上に+1/+1カウンターを4個置く。それは速攻を持つ0/0のエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。それは土地でもある。)

Destroy all nonland creatures.

Awaken 4 --- {5}{W}{W}{W} (If you cast this spell for {5}{W}{W}{W}, also put four +1/+1 counters on target land you control and it becomes a 0/0 Elemental creature with haste. It's still a land.)

Illus.Vincent Proce (19/142)
エメリアへの撤退/Retreat to Emeria (えめりあへのてったい) (3)(白)
エンチャント ZNC, アンコモン

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、以下から1つを選ぶ。

・白の1/1のコー(Kor)・同盟者(Ally)クリーチャー・トークンを1体生成する。

・ターン終了時まで、あなたがコントロールするクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。

Landfall --- Whenever a land you control enters, choose one ---

• Create a 1/1 white Kor Ally creature token.

• Creatures you control get +1/+1 until end of turn.

Illus.Kieran Yanner (20/142)
太陽のタイタン/Sun Titan (たいようのたいたん) (4)(白)(白)
クリーチャー ― 巨人(Giant) ZNC, 神話レア

警戒

太陽のタイタンが戦場に出るか攻撃するたび、あなたの墓地にあるマナ総量が3以下であるパーマネント・カード1枚を対象とする。あなたはそれを戦場に戻してもよい。

Vigilance

Whenever Sun Titan enters or attacks, you may return target permanent card with mana value 3 or less from your graveyard to the battlefield.

6/6
Illus.Todd Lockwood (21/142)
いつまでも共に/Together Forever (いつまでもともに) (白)(白)
エンチャント ZNC, レア

いつまでも共にが戦場に出たとき、支援2を行う。(他のクリーチャー最大2体を対象とし、それらの上に+1/+1カウンターをそれぞれ1個置く。)

(1):カウンターが置かれているクリーチャー1体を対象とする。このターン、そのクリーチャーが死亡したとき、そのカードをオーナーの手札に戻す。

When Together Forever enters, support 2. (Put a +1/+1 counter on each of up to two target creatures.)

{1}: Choose target creature with a counter on it. When that creature dies this turn, return that card to its owner's hand.

Illus.Aaron Miller (22/142)

■青/Blue

霊気化/AEtherize (れいきか) (3)(青)
インスタント ZNC, アンコモン

すべての攻撃クリーチャーをオーナーの手札に戻す。

Return all attacking creatures to their owner's hand.

Illus.Ryan Barger (23/142)
遠くの旋律/Distant Melody (とおくのせんりつ) (3)(青)
ソーサリー ZNC, コモン

クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。あなたがコントロールする、そのタイプを持つパーマネント1つにつきカードを1枚引く。

Choose a creature type. Draw a card for each permanent you control of that type.

Illus.Omar Rayyan (24/142)
嘘か真か/Fact or Fiction (うそかまことか) (3)(青)
インスタント ZNC, アンコモン

あなたのライブラリーの一番上からカードを5枚公開する。対戦相手1人はそれらのカードを2つの束に分ける。あなたは一方の束をあなたの手札に加え、もう一方をあなたの墓地に置く。

Reveal the top five cards of your library. An opponent separates those cards into two piles. Put one pile into your hand and the other into your graveyard.

Illus.Matt Cavotta (25/142)
フェアリーの荒らし屋/Faerie Vandal (ふぇありーのあらしや) (1)(青)
クリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

瞬速

飛行

あなたが各ターンのあなたの2枚目のカードを引くたび、フェアリーの荒らし屋の上に+1/+1カウンターを1個置く。

Flash

Flying

Whenever you draw your second card each turn, put a +1/+1 counter on Faerie Vandal.

1/2
Illus.Paul Scott Canavan (26/142)
不可視の忍び寄り/Invisible Stalker (ふかしのしのびより) (1)(青)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

呪禁(このクリーチャーは、あなたの対戦相手がコントロールする呪文や能力の対象にならない。)

不可視の忍び寄りはブロックされない。

Hexproof (This creature can't be the target of spells or abilities your opponents control.)

Invisible Stalker can't be blocked.

1/1
Illus.Bud Cook (27/142)
掛け鍵のフェアリー/Latchkey Faerie (かけかぎのふぇありー) (3)(青)
クリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue) ZNC, コモン

飛行

徘徊(2)(青)(このターン、あなたがフェアリー(Faerie)かならず者(Rogue)によってプレイヤーに戦闘ダメージを与えているなら、あなたはこの呪文をこの徘徊コストで唱えてもよい。)

掛け鍵のフェアリーが戦場に出たとき、その徘徊コストが支払われていた場合、カードを1枚引く。

Flying

Prowl {2}{U} (You may cast this for its prowl cost if you dealt combat damage to a player this turn with a Faerie or Rogue.)

When Latchkey Faerie enters, if its prowl cost was paid, draw a card.

3/1
Illus.Warren Mahy (28/142)
マラング川をうろつくもの/Marang River Prowler (まらんぐがわをうろつくもの) (2)(青)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

マラング川をうろつくものではブロックできず、マラング川をうろつくものはブロックされない。

あなたが黒か緑のパーマネントをコントロールしているかぎり、あなたはマラング川をうろつくものをあなたの墓地から唱えてもよい。

Marang River Prowler can't block and can't be blocked.

You may cast Marang River Prowler from your graveyard as long as you control a black or green permanent.

2/1
Illus.Yefim Kligerman (29/142)
練達の盗賊/Master Thief (れんたつのとうぞく) (2)(青)(青)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

練達の盗賊が戦場に出たとき、アーティファクト1つを対象とする。あなたが練達の盗賊をコントロールし続けているかぎり、あなたはそれのコントロールを得る。

When Master Thief enters, gain control of target artifact for as long as you control Master Thief.

2/2
Illus.Christopher Moeller (30/142)
軍事情報/Military Intelligence (ぐんじじょうほう) (1)(青)
エンチャント ZNC, アンコモン

あなたが2体以上のクリーチャーで攻撃するたび、カードを1枚引く。

Whenever you attack with two or more creatures, draw a card.

Illus.Craig J Spearing (31/142)
夜帷のスプライト/Nightveil Sprite (よとばりのすぷらいと) (1)(青)
クリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

飛行

夜帷のスプライトが攻撃するたび、諜報1を行う。(あなたのライブラリーの一番上からカードを1枚見る。あなたはそのカードをあなたの墓地に置いてもよい。)

Flying

Whenever Nightveil Sprite attacks, surveil 1. (Look at the top card of your library. You may put it into your graveyard.)

1/2
Illus.Uriah Voth (32/142)
悪名高き群れ/Notorious Throng (あくみょうたかきむれ) (3)(青)
同族・ソーサリー ― ならず者(Rogue) ZNC, レア

徘徊(5)(青)(このターン、あなたがならず者(Rogue)によってプレイヤーに戦闘ダメージを与えているなら、あなたはこの呪文をこの徘徊コストで唱えてもよい。)

飛行を持つ黒の1/1のフェアリー(Faerie)・ならず者クリーチャー・トークンをX体生成する。Xは、このターンにあなたの対戦相手に与えられたダメージの点数である。この呪文の徘徊コストが支払われていたなら、このターンの後に追加の1ターンを行う。

Prowl {5}{U} (You may cast this for its prowl cost if you dealt combat damage to a player this turn with a Rogue.)

Create X 1/1 black Faerie Rogue creature tokens with flying, where X is the damage dealt to your opponents this turn. If this spell's prowl cost was paid, take an extra turn after this one.

Illus.Thomas Denmark (33/142)
驚異への入り口/Open into Wonder (きょういへのいりぐち) (X)(青)(青)
ソーサリー ZNC, アンコモン

クリーチャーX体を対象とする。このターン、それらはブロックされない。ターン終了時まで、それらのクリーチャーは「このクリーチャーがプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、カードを1枚引く。」を得る。

X target creatures can't be blocked this turn. Until end of turn, those creatures gain "Whenever this creature deals combat damage to a player, draw a card."

Illus.Tyler Jacobson (34/142)
船団の災い魔/Scourge of Fleets (せんだんのわざわいま) (5)(青)(青)
クリーチャー ― クラーケン(Kraken) ZNC, レア

船団の災い魔が戦場に出たとき、あなたの対戦相手がコントロールする、タフネスがX以下の各クリーチャーをそれぞれオーナーの手札に戻す。Xはあなたがコントロールする島(Island)の総数である。

When Scourge of Fleets enters, return each creature your opponents control with toughness X or less to its owner's hand, where X is the number of Islands you control.

6/6
Illus.Steven Belledin (35/142)
這い寄る刃/Slither Blade (はいよるやいば) (青)
クリーチャー ― 蛇(Snake)・ならず者(Rogue) ZNC, コモン

這い寄る刃はブロックされない。

Slither Blade can't be blocked.

1/2
Illus.Zezhou Chen (36/142)
身分詐称/Stolen Identity (みぶんさしょう) (4)(青)(青)
ソーサリー ZNC, レア

アーティファクト1つかクリーチャー1体を対象とし、それのコピーであるトークンを1つ生成する。

暗号(その後、あなたはあなたがコントロールするクリーチャー1体に暗号化した状態で、この呪文カードを追放してもよい。そのクリーチャーがプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、それのコントローラーはその暗号化したカードのコピーを、それのマナ・コストを支払うことなく唱えてもよい。)

Create a token that's a copy of target artifact or creature.

Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Illus.Clint Cearley (37/142)
トリトンの岸忍び/Triton Shorestalker (とりとんのきししのび) (青)
クリーチャー ― マーフォーク(Merfolk)・ならず者(Rogue) ZNC, コモン

トリトンの岸忍びはブロックされない。

Triton Shorestalker can't be blocked.

1/1
Illus.Svetlin Velinov (38/142)
つむじ風のならず者/Whirler Rogue (つむじかぜのならずもの) (2)(青)(青)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue)・工匠(Artificer) ZNC, アンコモン

つむじ風のならず者が戦場に出たとき、飛行を持つ無色の1/1の飛行機械(Thopter)アーティファクト・クリーチャー・トークンを2体生成する。

あなたがコントロールするアンタップ状態のアーティファクトを2つタップする:クリーチャー1体を対象とする。このターン、それはブロックされない。

When Whirler Rogue enters, create two 1/1 colorless Thopter artifact creature tokens with flying.

Tap two untapped artifacts you control: Target creature can't be blocked this turn.

2/2
Illus.Winona Nelson (39/142)

■黒/Black

変わり身ののけ者/Changeling Outcast (かわりみののけもの) (黒)
クリーチャー ― 多相の戦士(Shapeshifter) ZNC, コモン

多相(このカードは常にすべてのクリーチャー・タイプである。)

変わり身ののけ者ではブロックできず、変わり身ののけ者はブロックされない。

Changeling (This card is every creature type.)

Changeling Outcast can't block and can't be blocked.

1/1
Illus.Micah Epstein (40/142)
終わりなき従順/Endless Obedience (おわりなきじゅうじゅん) (4)(黒)(黒)
ソーサリー ZNC, アンコモン

召集(あなたのクリーチャーが、この呪文を唱える助けとなる。この呪文を唱えるに際しあなたがタップしたクリーチャー1体で、(1)かそのクリーチャーの色のマナ1点を支払う。)

墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それをあなたのコントロール下で戦場に出す。

Convoke (Your creatures can help cast this spell. Each creature you tap while casting this spell pays for {1} or one mana of that creature's color.)

Put target creature card from a graveyard onto the battlefield under your control.

Illus.Karl Kopinski (41/142)
宿命的復活/Fated Return (しゅくめいてきふっかつ) (4)(黒)(黒)(黒)
インスタント ZNC, レア

いずれかの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とする。それをあなたのコントロール下で戦場に出す。それは破壊不能を得る。あなたのターンであるなら、占術2を行う。

Put target creature card from a graveyard onto the battlefield under your control. It gains indestructible. If it's your turn, scry 2.

Illus.Peter Mohrbacher (42/142)
蛙投げの旗騎士/Frogtosser Banneret (かえるなげのはたきし) (1)(黒)
クリーチャー ― ゴブリン(Goblin)・ならず者(Rogue) ZNC, コモン

速攻

あなたが唱えるゴブリン(Goblin)呪文とならず者(Rogue)呪文は、それを唱えるためのコストが(1)少なくなる。

Haste

Goblin spells and Rogue spells you cast cost {1} less to cast.

1/1
Illus.Ralph Horsley (43/142)
豪華の王、ゴンティ/Gonti, Lord of Luxury (ごうかのおうごんてぃ) (2)(黒)(黒)
伝説のクリーチャー ― 霊基体(Aetherborn)・ならず者(Rogue) ZNC, レア

接死

豪華の王、ゴンティが戦場に出たとき、対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーのライブラリーの一番上からカードを4枚見て、そのうち1枚を裏向きに追放し、その後残りをそのライブラリーの一番下に無作為の順番で置く。そのカードが追放され続けているかぎり、あなたはそれを見てもよく、あなたはそれを唱えてもよく、あなたはそれを唱えるために任意のタイプのマナを支払ってもよい。

Deathtouch

When Gonti, Lord of Luxury enters, look at the top four cards of target opponent's library, exile one of them face down, then put the rest on the bottom of that library in a random order. You may cast that card for as long as it remains exiled, and mana of any type can be spent to cast that spell.

2/3
Illus.Daarken (44/142)
ガラクの目覚め/In Garruk's Wake (がらくのめざめ) (7)(黒)(黒)
ソーサリー ZNC, レア

あなたがコントロールしていないすべてのクリーチャーと、あなたがコントロールしていないすべてのプレインズウォーカーを破壊する。

Destroy all creatures you don't control and all planeswalkers you don't control.

Illus.Chase Stone (45/142)
湿地の飛び回り/Marsh Flitter (しっちのとびまわり) (3)(黒)
クリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

飛行

湿地の飛び回りが戦場に出たとき、黒の1/1のゴブリン(Goblin)・ならず者(Rogue)クリーチャー・トークンを2体生成する。

ゴブリンを1つ生け贄に捧げる:ターン終了時まで、湿地の飛び回りは基本のパワーとタフネスが3/3である。

Flying

When Marsh Flitter enters, create two 1/1 black Goblin Rogue creature tokens.

Sacrifice a Goblin: Marsh Flitter has base power and toughness 3/3 until end of turn.

1/1
Illus.Wayne Reynolds (46/142)
殺害/Murder (さつがい) (1)(黒)(黒)
インスタント ZNC, コモン

クリーチャー1体を対象とする。それを破壊する。

Destroy target creature.

Illus.Allen Williams (47/142)
屍術淘汰/Necromantic Selection (しじゅつとうた) (4)(黒)(黒)(黒)
ソーサリー ZNC, レア

すべてのクリーチャーを破壊し、その後これにより墓地に置かれたクリーチャー・カードを1枚、あなたのコントロール下で戦場に戻す。そのクリーチャーは、他の色やタイプに加えて黒のゾンビ(Zombie)でもある。屍術淘汰を追放する。

Destroy all creatures, then return a creature card put into a graveyard this way to the battlefield under your control. It's a black Zombie in addition to its other colors and types. Exile Necromantic Selection.

Illus.Dave Kendall (48/142)
夜の咆哮獣/Nighthowler (よるのほうこうじゅう) (1)(黒)(黒)
クリーチャー・エンチャント ― ホラー(Horror) ZNC, レア

授与(2)(黒)(黒)(このカードを授与コストで唱えた場合、これはエンチャント(クリーチャー)を持つオーラ(Aura)呪文である。クリーチャーにつけられていない場合、これは再びクリーチャーになる。)

夜の咆哮獣とエンチャントされているクリーチャーは、それぞれ+X/+Xの修整を受ける。Xは、すべての墓地にあるクリーチャー・カードの数である。

Bestow {2}{B}{B} (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a creature again if it's not attached to a creature.)

Nighthowler and enchanted creature each get +X/+X, where X is the number of creature cards in all graveyards.

0/0
Illus.Nils Hamm (49/142)
オーガの貧王/Ogre Slumlord (おーがのひんおう) (3)(黒)(黒)
クリーチャー ― オーガ(Ogre)・ならず者(Rogue) ZNC, レア

他のトークンでないクリーチャーが1体死亡するたび、あなたは黒の1/1のネズミ(Rat)・クリーチャー・トークンを1体生成してもよい。

あなたがコントロールするネズミは接死を持つ。

Whenever another nontoken creature dies, you may create a 1/1 black Rat creature token.

Rats you control have deathtouch.

3/3
Illus.Trevor Claxton (50/142)
ウーナの黒近衛/Oona's Blackguard (うーなのくろこのえ) (1)(黒)
クリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

飛行

あなたがコントロールする他の各ならず者(Rogue)クリーチャーは、その上に追加の+1/+1カウンターが1個置かれた状態で戦場に出る。

あなたがコントロールする、+1/+1カウンターが置かれたクリーチャー1体が、プレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーはカードを1枚捨てる。

Flying

Each other Rogue creature you control enters with an additional +1/+1 counter on it.

Whenever a creature you control with a +1/+1 counter on it deals combat damage to a player, that player discards a card.

1/1
Illus.Kev Walker (51/142)
名声の代価/Price of Fame (めいせいのだいか) (3)(黒)
インスタント ZNC, アンコモン

この呪文が伝説のクリーチャーを対象とするなら、これを唱えるためのコストは(2)少なくなる。

クリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。

諜報2を行う。(あなたのライブラリーの一番上からカードを2枚見て、そのうちの望む枚数をあなたの墓地に、残りをあなたのライブラリーの一番上に望む順番で置く。)

This spell costs {2} less to cast if it targets a legendary creature.

Destroy target creature.

Surveil 2. (Look at the top two cards of your library, then put any number of them into your graveyard and the rest on top of your library in any order.)

Illus.Winona Nelson (52/142)
墓場からの復活/Rise from the Grave (はかばからのふっかつ) (4)(黒)
ソーサリー ZNC, アンコモン

墓地からクリーチャー・カード1枚を対象とし、それをあなたのコントロール下で戦場に出す。そのクリーチャーは、それの他の色とタイプに加えて黒のゾンビ(Zombie)である。

Put target creature card from a graveyard onto the battlefield under your control. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.

Illus.Kieran Yanner (53/142)
陰鬱の始源体/Sepulchral Primordial (いんうつのしげんたい) (5)(黒)(黒)
クリーチャー ― アバター(Avatar) ZNC, レア

威嚇(このクリーチャーはアーティファクト・クリーチャーかこれと共通の色を持つクリーチャー以外にはブロックされない。)

陰鬱の始源体が戦場に出たとき、対戦相手1人につき、それぞれそのプレイヤーの墓地にあるクリーチャー・カードを最大1枚まで対象とし、それらをあなたのコントロール下で戦場に出してもよい。

Intimidate (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)

When Sepulchral Primordial enters, for each opponent, you may put up to one target creature card from that player's graveyard onto the battlefield under your control.

5/4
Illus.Stephan Martiniere (54/142)
臭汁飲みの山賊/Stinkdrinker Bandit (くさじるのみのさんぞく) (3)(黒)
クリーチャー ― ゴブリン(Goblin)・ならず者(Rogue) ZNC, アンコモン

徘徊(1)(黒)(このターン、あなたがゴブリン(Goblin)かならず者(Rogue)によってプレイヤーに戦闘ダメージを与えているなら、あなたはこの呪文をこの徘徊コストで唱えてもよい。)

あなたがコントロールするならず者が攻撃してブロックされないたび、ターン終了時まで、それは+2/+1の修整を受ける。

Prowl {1}{B} (You may cast this for its prowl cost if you dealt combat damage to a player this turn with a Goblin or Rogue.)

Whenever a Rogue you control attacks and isn't blocked, it gets +2/+1 until end of turn.

2/1
Illus.Brandon Dorman (55/142)
厳格な者、コンラッド卿/Syr Konrad, the Grim (げんかくなものこんらっどきょう) (3)(黒)(黒)
伝説のクリーチャー ― 人間(Human)・騎士(Knight) ZNC, アンコモン

他のクリーチャーが1体死亡するか、クリーチャー・カードが1枚戦場以外の領域から墓地に置かれるか、クリーチャー・カードが1枚あなたの墓地を離れるたび、厳格な者、コンラッド卿は各対戦相手にそれぞれ1点のダメージを与える。

(1)(黒):各プレイヤーはそれぞれカードを1枚切削する。

Whenever another creature dies, or a creature card is put into a graveyard from anywhere other than the battlefield, or a creature card leaves your graveyard, Syr Konrad, the Grim deals 1 damage to each opponent.

{1}{B}: Each player mills a card. (They each put the top card of their library into their graveyard.)

5/4
Illus.Anna Steinbauer (56/142)
ズーラポートの殺し屋/Zulaport Cutthroat (ずーらぽーとのころしや) (1)(黒)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue)・同盟者(Ally) ZNC, アンコモン

ズーラポートの殺し屋かあなたがコントロールする他のクリーチャーが1体死亡するたび、各対戦相手はそれぞれ1点のライフを失い、あなたは1点のライフを得る。

Whenever Zulaport Cutthroat or another creature you control dies, each opponent loses 1 life and you gain 1 life.

1/1
Illus.Jason Rainville (57/142)

■緑/Green

豊穣/Abundance (ほうじょう) (2)(緑)(緑)
エンチャント ZNC, レア

あなたがカードを引く場合、代わりにあなたは「土地カードか土地でないカードかを選ぶ。あなたのライブラリーの一番上のカードを、選ばれた種類のカードが公開されるまで公開し続ける」ことを選んでもよい。そのカードをあなたの手札に加え、これにより公開された他のすべてのカードをあなたのライブラリーの一番下に望む順番で置く。

If you would draw a card, you may instead choose land or nonland and reveal cards from the top of your library until you reveal a card of the chosen kind. Put that card into your hand and put all other cards revealed this way on the bottom of your library in any order.

Illus.Rebecca Guay (58/142)
酸のスライム/Acidic Slime (さんのすらいむ) (3)(緑)(緑)
クリーチャー ― ウーズ(Ooze) ZNC, アンコモン

接死(これが何らかのダメージをクリーチャーに与えたら、それだけで破壊する。)

酸のスライムが戦場に出たとき、アーティファクト1つかエンチャント1つか土地1つを対象とし、それを破壊する。

Deathtouch (Any amount of damage this deals to a creature is enough to destroy it.)

When Acidic Slime enters, destroy target artifact, enchantment, or land.

2/2
Illus.Karl Kopinski (59/142)
鎧作りの審判者/Armorcraft Judge (よろいづくりのしんぱんしゃ) (3)(緑)
クリーチャー ― エルフ(Elf)・工匠(Artificer) ZNC, アンコモン

鎧作りの審判者が戦場に出たとき、あなたがコントロールする+1/+1カウンターが置かれているクリーチャー1体につきカードを1枚引く。

When Armorcraft Judge enters, draw a card for each creature you control with a +1/+1 counter on it.

3/3
Illus.David Palumbo (60/142)
豆の木の巨人/Beanstalk Giant (まめのきのきょじん) (6)(緑)
クリーチャー ― 巨人(Giant) ZNC, アンコモン

豆の木の巨人のパワーとタフネスは、それぞれあなたがコントロールしている土地の総数に等しい。

Beanstalk Giant's power and toughness are each equal to the number of lands you control.

*/*
肥沃な足跡/Fertile Footsteps (ひよくなあしあと) (2)(緑)
ソーサリー ― 出来事(Adventure) ZNC, アンコモン

あなたのライブラリーから基本土地カード1枚を探して戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。(その後、このカードを追放する。あなたは後で追放領域からこのクリーチャーを唱えてもよい。)

Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield, then shuffle. (Then exile this card. You may cast the creature later from exile.)

Illus.Jason A. Engle (61/142)
迂回路/Circuitous Route (うかいろ) (3)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

あなたのライブラリーから基本土地か門(Gate)であるカードを最大2枚探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

Search your library for up to two basic land cards and/or Gate cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Milivoj Ćeran (62/142)
エルフの再生者/Elvish Rejuvenator (えるふのさいせいしゃ) (2)(緑)
クリーチャー ― エルフ(Elf)・ドルイド(Druid) ZNC, コモン

エルフの再生者が戦場に出たとき、あなたのライブラリーの一番上からカードを5枚見る。あなたはその中から土地カード1枚をタップ状態で戦場に出してもよい。残りをあなたのライブラリーの一番下に無作為の順番で置く。

When Elvish Rejuvenator enters, look at the top five cards of your library. You may put a land card from among them onto the battlefield tapped. Put the rest on the bottom of your library in a random order.

1/1
Illus.Winona Nelson (63/142)
洞察の具象化/Embodiment of Insight (どうさつのぐしょうか) (4)(緑)
クリーチャー ― エレメンタル(Elemental) ZNC, アンコモン

警戒

あなたがコントロールする土地・クリーチャーは警戒を持つ。

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたがコントロールする土地1つを対象とする。あなたは「ターン終了時まで、それは速攻を持つ3/3のエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。それは土地でもある。」を選んでもよい。

Vigilance

Land creatures you control have vigilance.

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may have target land you control become a 3/3 Elemental creature with haste until end of turn. It's still a land.

4/4
Illus.Marco Nelor (64/142)
進化の賢者/Evolution Sage (しんかのけんじゃ) (2)(緑)
クリーチャー ― エルフ(Elf)・ドルイド(Druid) ZNC, アンコモン

上陸 ― 土地1つがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、増殖を行う。(望む数のパーマネントやプレイヤーを選び、その後すでにそこにあるカウンター1種類につき、そのカウンターをもう1個与える。)

Landfall --- Whenever a land you control enters, proliferate. (Choose any number of permanents and/or players, then give each another counter of each kind already there.)

3/2
Illus.Simon Dominic (65/142)
はるかなる放浪/Far Wanderings (はるかなるほうろう) (2)(緑)
ソーサリー ZNC, コモン

あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探し、それをタップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。

スレッショルド ― あなたの墓地にカードが7枚以上あるなら、代わりに、あなたのライブラリーから基本土地カードを最大3枚まで探し、それらをタップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。

Search your library for a basic land card, put that card onto the battlefield tapped, then shuffle.

Threshold --- If seven or more cards are in your graveyard, instead search your library for up to three basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Darrell Riche (66/142)
ファーティリド/Fertilid (ふぁーてぃりど) (2)(緑)
クリーチャー ― エレメンタル(Elemental) ZNC, コモン

ファーティリドは、+1/+1カウンターが2個置かれた状態で戦場に出る。

(1)(緑),ファーティリドの上から+1/+1カウンターを1個取り除く:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは自分のライブラリーから基本土地カードを1枚探し、タップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

Fertilid enters with two +1/+1 counters on it.

{1}{G}, Remove a +1/+1 counter from Fertilid: Target player searches their library for a basic land card, puts it onto the battlefield tapped, then shuffles.

0/0
Illus.Nicholas Gregory (67/142)
調和/Harmonize (ちょうわ) (2)(緑)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

カードを3枚引く。

Draw three cards.

Illus.Dan Scott (68/142)
砕土/Harrow (さいど) (2)(緑)
インスタント ZNC, コモン

この呪文を唱えるための追加コストとして、土地を1つ生け贄に捧げる。

あなたのライブラリーから、基本土地カードを最大2枚まで探し、それらを戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

As an additional cost to cast this spell, sacrifice a land.

Search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield, then shuffle.

Illus.Izzy (69/142)
鼓舞する呼び声/Inspiring Call (こぶするよびごえ) (2)(緑)
インスタント ZNC, アンコモン

あなたがコントロールする+1/+1カウンターが置かれているクリーチャー1体につき、カードを1枚引く。ターン終了時まで、それらのクリーチャーは破壊不能を得る。

Draw a card for each creature you control with a +1/+1 counter on it. Those creatures gain indestructible until end of turn. (Damage and effects that say "destroy" don't destroy them.)

Illus.Dan Scott (70/142)
寓話の守り手/Keeper of Fables (ぐうわのまもりて) (3)(緑)(緑)
クリーチャー ― 猫(Cat) ZNC, アンコモン

あなたがコントロールしていて人間(Human)でないクリーチャー1体以上がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、カードを1枚引く。

Whenever one or more non-Human creatures you control deal combat damage to a player, draw a card.

4/5
Illus.Alex Konstad (71/142)
カルニの心臓の探検/Khalni Heart Expedition (かるにのしんぞうのたんけん) (1)(緑)
エンチャント ZNC, コモン

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたはカルニの心臓の探検の上に探索(quest)カウンターを1個置いてもよい。

カルニの心臓の探検から探索カウンターを3個取り除くとともに、それを生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カードを最大2枚まで探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may put a quest counter on Khalni Heart Expedition.

Remove three quest counters from Khalni Heart Expedition and sacrifice it: Search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Jason Chan (72/142)
木霊の手の内/Kodama's Reach (こだまのてのうち) (2)(緑)
ソーサリー ― 秘儀(Arcane) ZNC, コモン

あなたのライブラリーから基本土地カードを最大2枚まで探し、それを公開する。1枚をタップ状態で戦場に出し、もう1枚をあなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。

Search your library for up to two basic land cards, reveal those cards, put one onto the battlefield tapped and the other into your hand, then shuffle.

Illus.John Avon (73/142)
ドミナリアの大修復/The Mending of Dominaria (どみなりあのだいしゅうふく) (3)(緑)(緑)
エンチャント ― 英雄譚(Saga) ZNC, レア

(この英雄譚(Saga)が出た際とあなたのドロー・ステップの後に、伝承(lore)カウンターを1個加える。IIIの後に、生け贄に捧げる。)

I,II ― カードを2枚切削する。その後、あなたはあなたの墓地からクリーチャー・カード1枚をあなたの手札に戻してもよい。

III ― あなたの墓地から土地カードをすべて戦場に戻す。その後、あなたの墓地をあなたのライブラリーに加えて切り直す。

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)

I, II --- Mill two cards, then you may return a creature card from your graveyard to your hand.

III --- Return all land cards from your graveyard to the battlefield, then shuffle your graveyard into your library.

Illus.Adam Paquette (74/142)
ヤヴィマヤの化身、ムルタニ/Multani, Yavimaya's Avatar (やう゛ぃまやのけしんむるたに) (4)(緑)(緑)
伝説のクリーチャー ― エレメンタル(Elemental)・アバター(Avatar) ZNC, 神話レア

到達、トランプル

ヤヴィマヤの化身、ムルタニは、あなたがコントロールしている土地1つとあなたの墓地にある土地カード1枚につき+1/+1の修整を受ける。

(1)(緑),あなたがコントロールしている土地2つをオーナーの手札に戻す:あなたの墓地からヤヴィマヤの化身、ムルタニをあなたの手札に戻す。

Reach, trample

Multani, Yavimaya's Avatar gets +1/+1 for each land you control and each land card in your graveyard.

{1}{G}, Return two lands you control to their owner's hand: Return Multani from your graveyard to your hand.

0/0
Illus.Ryan Yee (75/142)
ニッサの復興/Nissa's Renewal (にっさのふっこう) (5)(緑)
ソーサリー ZNC, レア

あなたのライブラリーから基本土地カードを最大3枚探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。あなたは7点のライフを得る。

Search your library for up to three basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle. You gain 7 life.

Illus.Lius Lasahido (76/142)
猛り狂うベイロス/Rampaging Baloths (たけりくるうべいろす) (4)(緑)(緑)
クリーチャー ― ビースト(Beast) ZNC, レア

トランプル

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたは緑の4/4のビースト(Beast)・クリーチャー・トークンを1体生成してもよい。

Trample

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may create a 4/4 green Beast creature token.

6/6
Illus.Steve Prescott (77/142)
カザンドゥへの撤退/Retreat to Kazandu (かざんどぅへのてったい) (2)(緑)
エンチャント ZNC, アンコモン

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、以下から1つを選ぶ。

・クリーチャー1体を対象とし、それの上に+1/+1カウンターを1個置く。

・あなたは2点のライフを得る。

Landfall --- Whenever a land you control enters, choose one ---

• Put a +1/+1 counter on target creature.

• You gain 2 life.

Illus.Kieran Yanner (78/142)
野生語りの帰還/Return of the Wildspeaker (やせいがたりのきかん) (4)(緑)
インスタント ZNC, レア

以下から1つを選ぶ。

・あなたがコントロールしていて人間(Human)でないクリーチャーの中で最大のパワーに等しい枚数のカードを引く。

・ターン終了時まで、あなたがコントロールしていて人間でないクリーチャーは+3/+3の修整を受ける。

Choose one ---

• Draw cards equal to the greatest power among non-Human creatures you control.

• Non-Human creatures you control get +3/+3 until end of turn.

Illus.Chris Rallis (79/142)
栄華の儀式/Rites of Flourishing (えいがのぎしき) (2)(緑)
エンチャント ZNC, レア

各プレイヤーのドロー・ステップの開始時に、そのプレイヤーは追加のカードを1枚引く。

各プレイヤーは、自分の各ターンに追加の土地を1枚プレイしてもよい。

At the beginning of each player's draw step, that player draws an additional card.

Each player may play an additional land on each of their turns.

Illus.Brandon Kitkouski (80/142)
サテュロスの道探し/Satyr Wayfinder (さてゅろすのみちさがし) (1)(緑)
クリーチャー ― サテュロス(Satyr) ZNC, コモン

サテュロスの道探しが戦場に出たとき、あなたのライブラリーの一番上から4枚のカードを公開する。あなたは、それらの中から土地カードを1枚あなたの手札に加えてもよい。残りをあなたの墓地に置く。

When Satyr Wayfinder enters, reveal the top four cards of your library. You may put a land card from among them into your hand. Put the rest into your graveyard.

1/1
Illus.Steve Prescott (81/142)
胞子塚/Sporemound (ほうしづか) (3)(緑)(緑)
クリーチャー ― ファンガス(Fungus) ZNC, コモン

上陸 ― あなたのコントロール下で土地が1つ戦場に出るたび、緑の1/1の苗木(Saproling)クリーチャー・トークンを1体生成する。

Landfall --- Whenever a land you control enters, create a 1/1 green Saproling creature token.

3/3
Illus.Svetlin Velinov (82/142)
春花のドルイド/Springbloom Druid (しゅんかのどるいど) (2)(緑)
クリーチャー ― エルフ(Elf)・ドルイド(Druid) ZNC, コモン

春花のドルイドが戦場に出たとき、あなたは土地1つを生け贄に捧げてもよい。そうしたなら、あなたのライブラリーから基本土地カード最大2枚を探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

When Springbloom Druid enters, you may sacrifice a land. If you do, search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

1/1
Illus.Randy Gallegos (83/142)
森の代言者/Sylvan Advocate (もりのだいげんしゃ) (1)(緑)
クリーチャー ― エルフ(Elf)・ドルイド(Druid)・同盟者(Ally) ZNC, レア

警戒

あなたが6つ以上の土地をコントロールしているかぎり、森の代言者とあなたがコントロールする土地クリーチャーは+2/+2の修整を受ける。

Vigilance

As long as you control six or more lands, Sylvan Advocate and land creatures you control get +2/+2.

2/3
Illus.Volkan Baga (84/142)
牙守りの隊長/Tuskguard Captain (きばもりのたいちょう) (2)(緑)
クリーチャー ― 人間(Human)・戦士(Warrior) ZNC, アンコモン

長久(緑)((緑),(T):このクリーチャーの上に+1/+1カウンターを1個置く。長久はソーサリーとしてのみ行う。)

あなたがコントロールする、+1/+1カウンターが置かれている各クリーチャーはトランプルを持つ。

Outlast {G} ({G}, {T}: Put a +1/+1 counter on this creature. Outlast only as a sorcery.)

Each creature you control with a +1/+1 counter on it has trample.

2/3
Illus.Aaron Miller (85/142)
原野を目覚めさせる者/Waker of the Wilds (げんやをめざめさせるもの) (2)(緑)(緑)
クリーチャー ― マーフォーク(Merfolk)・シャーマン(Shaman) ZNC, レア

(X)(緑)(緑):あなたがコントロールしている土地1つを対象とし、それの上に+1/+1カウンターをX個置く。その土地は、速攻を持つ0/0のエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。それは土地でもある。

{X}{G}{G}: Put X +1/+1 counters on target land you control. That land becomes a 0/0 Elemental creature with haste. It's still a land.

3/3
Illus.Shreya Shetty (86/142)
ヤヴィマヤの古老/Yavimaya Elder (やう゛ぃまやのころう) (1)(緑)(緑)
クリーチャー ― 人間(Human)・ドルイド(Druid) ZNC, コモン

ヤヴィマヤの古老が死亡したとき、あなたは「あなたのライブラリーから基本土地カードを最大2枚まで探し、それらを公開し、手札に加える。その後、ライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。

(2),ヤヴィマヤの古老を生け贄に捧げる:カードを1枚引く。

When Yavimaya Elder dies, you may search your library for up to two basic land cards, reveal them, put them into your hand, then shuffle.

{2}, Sacrifice Yavimaya Elder: Draw a card.

2/1
Illus.Matt Cavotta (87/142)
ゼンディカーの乱動/Zendikar's Roil (ぜんでぃかーのらんどう) (3)(緑)(緑)
エンチャント ZNC, アンコモン

上陸 ― あなたのコントロール下で土地が1つ戦場に出るたび、緑の2/2のエレメンタル(Elemental)・クリーチャー・トークンを1体生成する。

Landfall --- Whenever a land you control enters, create a 2/2 green Elemental creature token.

Illus.Sam Burley (88/142)

■多色/Multicolor

破壊的な逸脱者/Consuming Aberration (はかいてきないつだつしゃ) (3)(青)(黒)
クリーチャー ― ホラー(Horror) ZNC, レア

破壊的な逸脱者のパワーとタフネスは、それぞれすべての対戦相手の墓地にあるカードの枚数に等しい。

あなたが呪文を1つ唱えるたび、各対戦相手は自分のライブラリーの一番上から土地カードが公開されるまでカードを公開し続ける。その後、それらのカードを自分の墓地に置く。

Consuming Aberration's power and toughness are each equal to the number of cards in your opponents' graveyards.

Whenever you cast a spell, each opponent reveals cards from the top of their library until they reveal a land card, then puts those cards into their graveyard.

*/*
Illus.Volkan Baga (89/142)
闇からの摘出/Extract from Darkness (やみからのてきしゅつ) (3)(青)(黒)
ソーサリー ZNC, アンコモン

各プレイヤーはそれぞれカードを2枚切削する。その後、あなたはいずれかの墓地にあるクリーチャー・カード1枚をあなたのコントロール下で戦場に出す。

Each player mills two cards. Then you put a creature card from a graveyard onto the battlefield under your control.

Illus.Dallas Williams (90/142)
地上の突撃/Ground Assault (ちじょうのとつげき) (赤)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

クリーチャー1体を対象とする。地上の突撃はそれに、あなたがコントロールする土地の数に等しい点数のダメージを与える。

Ground Assault deals damage to target creature equal to the number of lands you control.

Illus.Karl Kopinski (91/142)
ディミーアの黒幕ラザーヴ/Lazav, Dimir Mastermind (でぃみーあのくろまくらざーう゛) (青)(青)(黒)(黒)
伝説のクリーチャー ― 多相の戦士(Shapeshifter) ZNC, 神話レア

呪禁

クリーチャー・カードが1枚いずれかの領域から対戦相手1人の墓地に置かれるたび、あなたは「ディミーアの黒幕ラザーヴは、これの名前がディミーアの黒幕ラザーヴであり、他のタイプに加えて伝説であり呪禁とこの能力を持つことを除き、そのカードのコピーである」ことを選んでもよい。

Hexproof

Whenever a creature card is put into an opponent's graveyard from anywhere, you may have Lazav, Dimir Mastermind become a copy of that card, except its name is Lazav, Dimir Mastermind, it's legendary in addition to its other types, and it has hexproof and this ability.

3/3
Illus.David Rapoza (92/142)
生ける竜巻/Living Twister (いけるたつまき) (赤)(赤)(緑)
クリーチャー ― エレメンタル(Elemental) ZNC, レア

(1)(赤),土地カード1枚を捨てる:クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。生ける竜巻はそれに2点のダメージを与える。

(緑):あなたがコントロールしているタップ状態の土地1つをオーナーの手札に戻す。

{1}{R}, Discard a land card: Living Twister deals 2 damage to any target.

{G}: Return a tapped land you control to its owner's hand.

2/5
Illus.James Paick (93/142)
野生生まれのミーナとデーン/Mina and Denn, Wildborn (やせいうまれのみーなとでーん) (2)(赤)(緑)
伝説のクリーチャー ― エルフ(Elf)・同盟者(Ally) ZNC, レア

あなたの各ターンに、あなたは追加の土地を1つプレイしてもよい。

(赤)(緑),あなたがコントロールする土地を1つ、オーナーの手札に戻す:クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それはトランプルを得る。

You may play an additional land on each of your turns.

{R}{G}, Return a land you control to its owner's hand: Target creature gains trample until end of turn.

4/4
Illus.Izzy (94/142)
ナヤの魔除け/Naya Charm (なやのまよけ) (赤)(緑)(白)
インスタント ZNC, アンコモン

以下から1つを選ぶ。

・クリーチャー1体を対象とする。ナヤの魔除けはそれに3点のダメージを与える。

・いずれかの墓地にあるカード1枚を対象とし、それをオーナーの手札に戻す。

・プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするすべてのクリーチャーをタップする。

Choose one ---

• Naya Charm deals 3 damage to target creature.

• Return target card from a graveyard to its owner's hand.

• Tap all creatures target player controls.

Illus.Jesper Ejsing (95/142)
概念泥棒/Notion Thief (がいねんどろぼう) (2)(青)(黒)
クリーチャー ― 人間(Human)・ならず者(Rogue) ZNC, レア

瞬速

対戦相手1人が自分の各ドロー・ステップで引く1枚目のカード以外にカードを1枚引く場合、代わりにそのプレイヤーはそのドローを飛ばし、あなたはカードを1枚引く。

Flash

If an opponent would draw a card except the first one they draw in each of their draw steps, instead that player skips that draw and you draw a card.

3/1
Illus.Clint Cearley (96/142)
怒りの座、オムナス/Omnath, Locus of Rage (いかりのざおむなす) (3)(赤)(赤)(緑)(緑)
伝説のクリーチャー ― エレメンタル(Elemental) ZNC, 神話レア

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、赤であり緑である5/5のエレメンタル(Elemental)・クリーチャー・トークンを1体生成する。

怒りの座、オムナスかあなたがコントロールする他のエレメンタルが1体死亡するたび、クリーチャー1体かプレイヤー1人を対象とする。怒りの座、オムナスはそれに3点のダメージを与える。

Landfall --- Whenever a land you control enters, create a 5/5 red and green Elemental creature token.

Whenever Omnath, Locus of Rage or another Elemental you control dies, Omnath deals 3 damage to any target.

5/5
Illus.Brad Rigney (97/142)

■混成/Hybrid

妖精の女王、ウーナ/Oona, Queen of the Fae (ようせいのじょおううーな) (3)(青/黒)(青/黒)(青/黒)
伝説のクリーチャー ― フェアリー(Faerie)・ウィザード(Wizard) ZNC, レア

飛行

(X)(青/黒):対戦相手1人を対象とする。色を1色選ぶ。そのプレイヤーは、自分のライブラリーの一番上からX枚のカードを追放する。この方法で追放された選ばれた色のカード1枚につき、飛行を持つ青であり黒である1/1のフェアリー(Faerie)・ならず者(Rogue)クリーチャー・トークンを1体生成する。

Flying

{X}{U/B}: Choose a color. Target opponent exiles the top X cards of their library. For each card of the chosen color exiled this way, create a 1/1 blue and black Faerie Rogue creature token with flying.

5/5
Illus.Adam Rex (98/142)

■多色/Multicolor

シルムガルの命令/Silumgar's Command (しるむがるのめいれい) (3)(青)(黒)
インスタント ZNC, レア

以下から2つを選ぶ。

・クリーチャーでない呪文1つを対象とし、それを打ち消す。

・パーマネント1つを対象とし、それをオーナーの手札に戻す。

・クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは-3/-3の修整を受ける。

・プレインズウォーカー1体を対象とし、それを破壊する。

Choose two ---

• Counter target noncreature spell.

• Return target permanent to its owner's hand.

• Target creature gets -3/-3 until end of turn.

• Destroy target planeswalker.

Illus.Nils Hamm (99/142)
魂の操作/Soul Manipulation (たましいのそうさ) (1)(青)(黒)
インスタント ZNC, アンコモン

以下から1つまたは両方を選ぶ。

・クリーチャー呪文1つを対象とし、それを打ち消す。

・あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。

Choose one or both ---

• Counter target creature spell.

• Return target creature card from your graveyard to your hand.

Illus.Carl Critchlow (100/142)
脊髄支配/Spinal Embrace (せきずいしはい) (3)(青)(青)(黒)
インスタント ZNC, レア

この呪文は戦闘中にのみ唱えられる。

あなたがコントロールしていないクリーチャー1体を対象とし、それをアンタップする。あなたはそれのコントロールを得る。それはターン終了時まで速攻を得る。次の終了ステップの開始時に、それを生け贄に捧げる。そうしたなら、あなたはそのタフネスに等しい点数のライフを得る。

Cast this spell only during combat.

Untap target creature you don't control and gain control of it. It gains haste until end of turn. At the beginning of the next end step, sacrifice it. If you do, you gain life equal to its toughness.

Illus.Donato Giancola (101/142)

■分割/Split

捲土/Struggle (けんど) (2)(赤)
インスタント ZNC, アンコモン

クリーチャー1体を対象とする。捲土はそれに、あなたがコントロールする土地の総数に等しい点数のダメージを与える。

Struggle deals damage to target creature equal to the number of lands you control.

重来/Survive (ちょうらい) (1)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

余波(この呪文はあなたの墓地からのみ唱えられる。その後、これを追放する。)

各プレイヤーはそれぞれ、自分の墓地を自分のライブラリーに加えて切り直す。

Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)

Each player shuffles their graveyard into their library.

重来/Survive (ちょうらい) (1)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

余波(この呪文はあなたの墓地からのみ唱えられる。その後、これを追放する。)

各プレイヤーはそれぞれ、自分の墓地を自分のライブラリーに加えて切り直す。

Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)

Each player shuffles their graveyard into their library.

Illus.Eric Deschamps (102/142)

■混成/Hybrid

川の殺し屋、シグ/Sygg, River Cutthroat (かわのころしやしぐ) (青/黒)(青/黒)
伝説のクリーチャー ― マーフォーク(Merfolk)・ならず者(Rogue) ZNC, レア

各終了ステップの開始時に、このターンに対戦相手1人が3点以上のライフを失っている場合、あなたはカードを1枚引いてもよい。(ダメージによりライフは失われる。)

At the beginning of each end step, if an opponent lost 3 or more life this turn, you may draw a card. (Damage causes loss of life.)

1/3
Illus.Jeremy Enecio (103/142)

■多色/Multicolor

森の再生/Sylvan Reclamation (もりのさいせい) (3)(緑)(白)
インスタント ZNC, アンコモン

アーティファクトやエンチャント最大2つを対象とし、それらを追放する。

基本土地サイクリング(2)((2),このカードを捨てる:あなたのライブラリーから基本土地カード1枚を探し、それを公開し、あなたの手札に加える。その後、ライブラリーを切り直す。)

Exile up to two target artifacts and/or enchantments.

Basic landcycling {2} ({2}, Discard this card: Search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.)

Illus.Seb McKinnon (104/142)
危険な地形/Treacherous Terrain (きけんなちけい) (6)(赤)(緑)
ソーサリー ZNC, アンコモン

危険な地形は各対戦相手にそれぞれ、そのプレイヤーがコントロールする土地の総数に等しい点数のダメージを与える。

基本土地サイクリング(2)((2),このカードを捨てる:あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探し、それを公開し、あなたの手札に加える。その後、ライブラリーを切り直す。)

Treacherous Terrain deals damage to each opponent equal to the number of lands that player controls.

Basic landcycling {2} ({2}, Discard this card: Search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.)

Illus.Titus Lunter (105/142)

■アーティファクト/Artifact

秘儀の印鑑/Arcane Signet (ひぎのいんかん) (2)
アーティファクト ZNC, コモン

(T):あなたの統率者の固有色1色のマナ1点を加える。

{T}: Add one mana of any color in your commander's color identity.

Illus.Dan Scott (106/142)
再鍛の黒き剣/Blackblade Reforged (さいたんのくろきけん) (2)
伝説のアーティファクト ― 装備品(Equipment) ZNC, レア

装備しているクリーチャーは、あなたがコントロールしている土地1つにつき+1/+1の修整を受ける。

伝説のクリーチャーに装備(3)

装備(7)

Equipped creature gets +1/+1 for each land you control.

Equip legendary creature {3}

Equip {7}

Illus.Chris Rahn (107/142)
骨溜め/Bonehoard (ほねだめ) (4)
アーティファクト ― 装備品(Equipment) ZNC, レア

生体武器(この装備品(Equipment)が戦場に出たとき、黒の0/0のファイレクシアン(Phyrexian)・細菌(Germ)クリーチャー・トークンを1体生成し、その後これをそれにつける。)

装備しているクリーチャーは+X/+Xの修整を受ける。Xはすべての墓地にあるクリーチャー・カードの数である。

装備(2)

Living weapon (When this Equipment enters, create a 0/0 black Phyrexian Germ creature token, then attach this to it.)

Equipped creature gets +X/+X, where X is the number of creature cards in all graveyards.

Equip {2}

Illus.Chippy (108/142)
統率者の宝球/Commander's Sphere (とうそつしゃのほうきゅう) (3)
アーティファクト ZNC, コモン

(T):あなたの統率者の固有色のうち1色の色のマナ1点を加える。

統率者の宝球を生け贄に捧げる:カードを1枚引く。

{T}: Add one mana of any color in your commander's color identity.

Sacrifice Commander's Sphere: Draw a card.

Illus.Ryan Alexander Lee (109/142)
ディミーアの魔鍵/Dimir Keyrune (でぃみーあのまけん) (3)
アーティファクト ZNC, アンコモン

(T):(青)か(黒)を加える。

(青)(黒):ターン終了時まで、ディミーアの魔鍵は青であり黒である2/2のホラー(Horror)・アーティファクト・クリーチャーになる。このターン、これはブロックされない。

{T}: Add {U} or {B}.

{U}{B}: Dimir Keyrune becomes a 2/2 blue and black Horror artifact creature until end of turn and can't be blocked this turn.

Illus.Daniel Ljunggren (110/142)
ディミーアのロケット/Dimir Locket (でぃみーあのろけっと) (3)
アーティファクト ZNC, コモン

(T):(青)か(黒)を加える。

(青/黒)(青/黒)(青/黒)(青/黒),(T),ディミーアのロケットを生け贄に捧げる:カードを2枚引く。

{T}: Add {U} or {B}.

{U/B}{U/B}{U/B}{U/B}, {T}, Sacrifice Dimir Locket: Draw two cards.

Illus.Zezhou Chen (111/142)
ディミーアの印鑑/Dimir Signet (でぃみーあのいんかん) (2)
アーティファクト ZNC, コモン

(1),(T):(青)(黒)を加える。

{1}, {T}: Add {U}{B}.

Illus.Raoul Vitale (112/142)
先祖伝来の宝刀/Heirloom Blade (せんぞでんらいのほうとう) (3)
アーティファクト ― 装備品(Equipment) ZNC, アンコモン

装備しているクリーチャーは+3/+1の修整を受ける。

装備しているクリーチャーが死亡するたび、あなたは「それと共通のクリーチャー・タイプを持つクリーチャー・カードが公開されるまで、あなたのライブラリーの一番上からカードを1枚ずつ公開する。そのカードをあなたの手札に加え、残りをあなたのライブラリーの一番下に無作為の順番で置く。」を選んでもよい。

装備(1)

Equipped creature gets +3/+1.

Whenever equipped creature dies, you may reveal cards from the top of your library until you reveal a creature card that shares a creature type with it. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.

Equip {1}

Illus.Carmen Sinek (113/142)
精神石/Mind Stone (せいしんせき) (2)
アーティファクト ZNC, アンコモン

(T):(◇)を加える。

(1),(T),精神石を生け贄に捧げる:カード1枚を引く。

{T}: Add {C}.

{1}, {T}, Sacrifice Mind Stone: Draw a card.

Illus.Adam Rex (114/142)
ウルドのオベリスク/Obelisk of Urd (うるどのおべりすく) (6)
アーティファクト ZNC, レア

召集(あなたのクリーチャーが、この呪文を唱える助けとなる。この呪文を唱えるに際しあなたがタップしたクリーチャー1体で、(1)かそのクリーチャーの色のマナ1点を支払う。)

ウルドのオベリスクが戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。

あなたがコントロールする、その選ばれたタイプを持つクリーチャーは+2/+2の修整を受ける。

Convoke (Your creatures can help cast this spell. Each creature you tap while casting this spell pays for {1} or one mana of that creature's color.)

As Obelisk of Urd enters, choose a creature type.

Creatures you control of the chosen type get +2/+2.

Illus.John Severin Brassell (115/142)
砂岩の予言者/Sandstone Oracle (さがんのよげんしゃ) (7)
アーティファクト・クリーチャー ― スフィンクス(Sphinx) ZNC, アンコモン

飛行

砂岩の予言者が戦場に出たとき、対戦相手を1人選ぶ。そのプレイヤーの手札のカードの枚数があなたより多いなら、その差に等しい枚数のカードを引く。

Flying

When Sandstone Oracle enters, choose an opponent. If that player has more cards in hand than you, draw cards equal to the difference.

4/4
Illus.Izzy (116/142)
耕しカカシ/Scaretiller (たがやしかかし) (4)
アーティファクト・クリーチャー ― カカシ(Scarecrow) ZNC, コモン

耕しカカシがタップ状態になるたび、以下から1つを選ぶ。

・あなたは、あなたの手札から土地カード1枚をタップ状態で戦場に出してもよい。

・あなたの墓地から土地カード1枚を対象とし、それをタップ状態で戦場に戻す。

Whenever Scaretiller becomes tapped, choose one ---

• You may put a land card from your hand onto the battlefield tapped.

• Return target land card from your graveyard to the battlefield tapped.

1/4
Illus.Jakub Kasper (117/142)
鎌爪/Scytheclaw (かまづめ) (5)
アーティファクト ― 装備品(Equipment) ZNC, レア

生体武器(この装備品(Equipment)が戦場に出たとき、黒の0/0のファイレクシアン(Phyrexian)・細菌(Germ)クリーチャー・トークンを1体生成し、その後これをそれにつける。)

装備しているクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。

装備しているクリーチャーがプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーは自分のライフの端数を切り上げた半分の点数のライフを失う。

装備(3)

Living weapon (When this Equipment enters, create a 0/0 black Phyrexian Germ creature token, then attach this to it.)

Equipped creature gets +1/+1.

Whenever equipped creature deals combat damage to a player, that player loses half their life, rounded up.

Equip {3}

Illus.James Paick (118/142)
予見者の日時計/Seer's Sundial (よけんしゃのひどけい) (4)
アーティファクト ZNC, レア

上陸 ― 土地が1つあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたは(2)を支払ってもよい。そうした場合、カードを1枚引く。

Landfall --- Whenever a land you control enters, you may pay {2}. If you do, draw a card.

Illus.Franz Vohwinkel (119/142)
太陽の指輪/Sol Ring (たいようのゆびわ) (1)
アーティファクト ZNC, アンコモン

(T):(◇)(◇)を加える。

{T}: Add {C}{C}.

Illus.Mike Bierek (120/142)

■土地/Land

荒廃した森林/Blighted Woodland (こうはいしたしんりん)
土地 ZNC, アンコモン

(T):(◇)を加える。

(3)(緑),(T),荒廃した森林を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カードを最大2枚探し、それらをタップ状態で戦場に出す。その後ライブラリーを切り直す。

{T}: Add {C}.

{3}{G}, {T}, Sacrifice Blighted Woodland: Search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Jason Felix (121/142)
ボロスの駐屯地/Boros Garrison (ぼろすのちゅうとんち)
土地 ZNC, アンコモン

ボロスの駐屯地はタップ状態で戦場に出る。

ボロスの駐屯地が戦場に出たとき、あなたがコントロールする土地を1つ、オーナーの手札に戻す。

(T):(赤)(白)を加える。

Boros Garrison enters tapped.

When Boros Garrison enters, return a land you control to its owner's hand.

{T}: Add {R}{W}.

Illus.John Avon (122/142)
ボロスのギルド門/Boros Guildgate (ぼろすのぎるどもん)
土地 ― 門(Gate) ZNC, コモン

ボロスのギルド門はタップ状態で戦場に出る。

(T):(赤)か(白)を加える。

Boros Guildgate enters tapped.

{T}: Add {R} or {W}.

Illus.Noah Bradley (123/142)
統率の塔/Command Tower (とうそつのとう)
土地 ZNC, コモン

(T):あなたの統率者の固有色1色のマナ1点を加える。

{T}: Add one mana of any color in your commander's color identity.

Illus.Ryan Yee (124/142)
謎めいた洞窟/Cryptic Caves (なぞめいたどうくつ)
土地 ZNC, アンコモン

(T):(◇)を加える。

(1),(T),謎めいた洞窟を生け贄に捧げる:カードを1枚引く。あなたが土地を5つ以上コントロールしているときにのみ起動できる。

{T}: Add {C}.

{1}, {T}, Sacrifice Cryptic Caves: Draw a card. Activate only if you control five or more lands.

Illus.Sung Choi (125/142)
ディミーアの水路/Dimir Aqueduct (でぃみーあのすいろ)
土地 ZNC, アンコモン

ディミーアの水路はタップ状態で戦場に出る。

ディミーアの水路が戦場に出たとき、あなたがコントロールする土地を1つ、オーナーの手札に戻す。

(T):(青)(黒)を加える。

Dimir Aqueduct enters tapped.

When Dimir Aqueduct enters, return a land you control to its owner's hand.

{T}: Add {U}{B}.

Illus.John Avon (126/142)
ディミーアのギルド門/Dimir Guildgate (でぃみーあのぎるどもん)
土地 ― 門(Gate) ZNC, コモン

ディミーアのギルド門はタップ状態で戦場に出る。

(T):(青)か(黒)を加える。

Dimir Guildgate enters tapped.

{T}: Add {U} or {B}.

Illus.Cliff Childs (127/142)
陰鬱な僻地/Dismal Backwater (いんうつなへきち)
土地 ZNC, コモン

陰鬱な僻地はタップ状態で戦場に出る。

陰鬱な僻地が戦場に出たとき、あなたは1点のライフを得る。

(T):(青)か(黒)を加える。

Dismal Backwater enters tapped.

When Dismal Backwater enters, you gain 1 life.

{T}: Add {U} or {B}.

Illus.Eytan Zana (128/142)
進化する未開地/Evolving Wilds (しんかするみかいち)
土地 ZNC, コモン

(T),進化する未開地を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カード1枚を探し、タップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。

{T}, Sacrifice Evolving Wilds: Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Steven Belledin (129/142)
グルールのギルド門/Gruul Guildgate (ぐるーるのぎるどもん)
土地 ― 門(Gate) ZNC, コモン

グルールのギルド門はタップ状態で戦場に出る。

(T):(赤)か(緑)を加える。

Gruul Guildgate enters tapped.

{T}: Add {R} or {G}.

Illus.Randy Gallegos (130/142)
グルールの芝地/Gruul Turf (ぐるーるのしばち)
土地 ZNC, アンコモン

グルールの芝地はタップ状態で戦場に出る。

グルールの芝地が戦場に出たとき、あなたがコントロールする土地を1つ、オーナーの手札に戻す。

(T):(赤)(緑)を加える。

Gruul Turf enters tapped.

When Gruul Turf enters, return a land you control to its owner's hand.

{T}: Add {R}{G}.

Illus.John Avon (131/142)
ジャングルの祭殿/Jungle Shrine (じゃんぐるのさいでん)
土地 ZNC, アンコモン

ジャングルの祭殿はタップ状態で戦場に出る。

(T):(赤)か(緑)か(白)を加える。

Jungle Shrine enters tapped.

{T}: Add {R}, {G}, or {W}.

Illus.Wayne Reynolds (132/142)
ジュワー島の隠れ家/Jwar Isle Refuge (じゅわーとうのかくれが)
土地 ZNC, アンコモン

ジュワー島の隠れ家はタップ状態で戦場に出る。

ジュワー島の隠れ家が戦場に出たとき、あなたは1点のライフを得る。

(T):(青)か(黒)を加える。

Jwar Isle Refuge enters tapped.

When Jwar Isle Refuge enters, you gain 1 life.

{T}: Add {U} or {B}.

Illus.Cyril Van Der Haegen (133/142)
クローサの境界/Krosan Verge (くろーさのきょうかい)
土地 ZNC, アンコモン

クローサの境界はタップ状態で戦場に出る。

(T):(◇)を加える。

(2),(T),クローサの境界を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから、森(Forest)カード1枚と平地(Plains)カードを1枚探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

Krosan Verge enters tapped.

{T}: Add {C}.

{2}, {T}, Sacrifice Krosan Verge: Search your library for a Forest card and a Plains card, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Ruxing Gao (134/142)
無限地帯/Myriad Landscape (むげんちたい)
土地 ZNC, アンコモン

無限地帯はタップ状態で戦場に出る。

(T):(◇)を加える。

(2),(T),無限地帯を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから、同じ土地タイプを持つ基本土地カードを最大2枚まで探し、それらをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

Myriad Landscape enters tapped.

{T}: Add {C}.

{2}, {T}, Sacrifice Myriad Landscape: Search your library for up to two basic land cards that share a land type, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Jonas De Ro (135/142)
ナヤの全景/Naya Panorama (なやのぜんけい)
土地 ZNC, コモン

(T):(◇)を加える。

(1),(T),ナヤの全景を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本山(Mountain)カード1枚か基本森(Forest)カード1枚か基本平地(Plains)カード1枚を探し、それをタップ状態で戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。

{T}: Add {C}.

{1}, {T}, Sacrifice Naya Panorama: Search your library for a basic Mountain, Forest, or Plains card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Hideaki Takamura (136/142)
鋭い突端/Needle Spires (するどいとったん)
土地 ZNC, レア

鋭い突端はタップ状態で戦場に出る。

(T):(赤)か(白)を加える。

(2)(赤)(白):ターン終了時まで、鋭い突端は二段攻撃を持つ赤であり白である2/1のエレメンタル(Elemental)・クリーチャーになる。これは土地でもある。

Needle Spires enters tapped.

{T}: Add {R} or {W}.

{2}{R}{W}: Needle Spires becomes a 2/1 red and white Elemental creature with double strike until end of turn. It's still a land.

Illus.Jonas De Ro (137/142)
ならず者の道/Rogue's Passage (ならずもののみち)
土地 ZNC, アンコモン

(T):(◇)を加える。

(4),(T):クリーチャー1体を対象とする。このターン、それはブロックされない。

{T}: Add {C}.

{4}, {T}: Target creature can't be blocked this turn.

Illus.Christine Choi (138/142)
セレズニアのギルド門/Selesnya Guildgate (せれずにあのぎるどもん)
土地 ― 門(Gate) ZNC, コモン

セレズニアのギルド門はタップ状態で戦場に出る。

(T):(緑)か(白)を加える。

Selesnya Guildgate enters tapped.

{T}: Add {G} or {W}.

Illus.Howard Lyon (139/142)
セレズニアの聖域/Selesnya Sanctuary (せれずにあのせいいき)
土地 ZNC, アンコモン

セレズニアの聖域はタップ状態で戦場に出る。

セレズニアの聖域が戦場に出たとき、あなたがコントロールする土地1つをオーナーの手札に戻す。

(T):(緑)(白)を加える。

Selesnya Sanctuary enters tapped.

When Selesnya Sanctuary enters, return a land you control to its owner's hand.

{T}: Add {G}{W}.

Illus.John Avon (140/142)
水没した骨塚/Submerged Boneyard (すいぼつしたほねづか)
土地 ZNC, アンコモン

水没した骨塚はタップ状態で戦場に出る。

(T):(青)か(黒)を加える。

Submerged Boneyard enters tapped.

{T}: Add {U} or {B}.

Illus.Cliff Childs (141/142)
広漠なる変幻地/Terramorphic Expanse (こうばくなるへんげんち)
土地 ZNC, コモン

(T),広漠なる変幻地を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カード1枚を探し、タップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。

{T}, Sacrifice Terramorphic Expanse: Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle.

Illus.Dan Scott (142/142)
© 1999-2024 Wisdom Guild, OWLAIR networks, All rights reserved.
管理者連絡先 | 権利表記 (実行時間:13.013 ミリ秒)