Unsanctioned カードリスト
- 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
- このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
- これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
- このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
- このカードリストはデータベースから 2025年1月15日 22:44:50 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
- Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, Unsanctioned{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。
When this creature enters, roll a six-sided die. You gain life equal to the result.
■白/White
攻撃しているクリーチャー1体を対象とし、それを追放する。その後、それをゲームから取り除く。その後、最悪ゲームから徹底的に永遠に除去領域に置く。
Exile target attacking creature. Then remove it from the game. Then put it into the absolutely-removed-from-the-freaking-game-forever zone.
他のクリーチャーが1体戦場に出るたび、あなたは立ち上がって、華々しく盛り上げる口調で「ご紹介します……」とクリーチャーのカード名を言ってもよい。そうした場合、そのクリーチャーの上に+1/+1カウンターを置く。
Whenever another creature enters, you may stand up and say in a deep, booming voice, "Presenting . . . " and that creature's name. If you do, put a +1/+1 counter on that creature.
■無色/Colorless
{T}: Choose target spell or ability that targets a permanent you control. Then ask a person outside the game if the story of what will happen makes sense. If they say no, sacrifice Flavor Judge and counter that spell or ability.
■白/White
あなたのアップキープの開始時に、プレイヤー1人を対象とする。あなたはそのプレイヤーに、「はい」か「いいえ」で答えられる質問をしてもよい。そうした場合、そのプレイヤーはその質問に正直に答え、ターン終了時まで可能ならその答に従わなければならない。
At the beginning of your upkeep, you may ask target player a yes-or-no question. If you do, that player answers the question truthfully and abides by that answer if able until end of turn.
■無色/Colorless
When GO TO JAIL enters, exile target creature an opponent controls until GO TO JAIL leaves the battlefield.
At the beginning of the upkeep of the exiled card's owner, that player rolls two six-sided dice. If they roll doubles, sacrifice GO TO JAIL.
Flying
Whenever you attack with two or more creatures,
Augment {3}{W} ({3}{W}, Reveal this card from your hand: Combine it with target host. Augment only as a sorcery.)
■白/White
先制攻撃
(1)(白),ホーキー・ポーキー(立ち上がり、尻を振り、両手を頭の上にあげ、360度回りながら両手をワイルドに振る)を行う:このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にKnight of the Hokey Pokeyに与えるすべてのダメージを軽減する。
First strike
{1}{W}, Do the Hokey Pokey: Prevent all damage a source of your choice would deal to Knight of the Hokey Pokey this turn. (To do the Hokey Pokey, choose an arm, a leg, or your whole self and put it in. Put it out. Put it in. Shake it all about. You do the Hokey Pokey Turn yourself around.)
Look at Me, I'm R&Dが戦場に出るに際し、数を1つと、その数より1つ多いか1つ少ない数を1つ選ぶ。
パーマネント、呪文、あらゆる領域にあるカードに書かれている1つ目の数は2つ目の数である。
As Look at Me, I'm R&D comes into play, choose a number and a second number one higher or one lower than that number.
All instances of the first chosen number on permanents, spells, and cards in any zone are the second chosen number.
残りのマッチの間、基本土地以外のカード1枚を禁止する。(残りのマッチにおいて、各プレイヤーはいずれかの領域とサイドボードにある、選ばれたカードと同じ名前を持つすべてのカードをマッチから取り除く。)
Ban a card other than a basic land card for the rest of the match. (All cards with that name in any zone or sideboard are removed from the match.)
■無色/Colorless
{W}, {T}: Tap target creature without reminder text. (Reminder text is still any italicized text in parentheses that explains rules you already know.)
When this creature enters, you may exile target non-Horse creature you control that wasn't put onto the battlefield with this ability this turn, then return it to the battlefield under its owner's control.
■白/White
「ターン終了時まで」と「このターン」の効果は終わらない。
"Until end of turn" and "this turn" effects don't end.
■無色/Colorless
When this creature enters,
exile target creature card with mana value 2 or less from your graveyard. If it has augment, combine it with a host you control. Otherwise, put it onto the battlefield.
Knightlifelink (Damage dealt by Knights you control also causes you to gain that much life.)
{W}: Syr Cadian, Knight Owl gains vigilance until end of turn. Activate only from sunrise to sunset.
{B}: Syr Cadian, Knight Owl gains flying until end of turn. Activate only from sunset to sunrise.
Whenever you cast a wordy spell, scry 2. (A spell is wordy if it has four or more lines of rules text.)
{1}{R}, {T}: Choose target creature you don't control. Reveal the top card of your library. Alexander Clamilton gets +X/+0 until end of turn, where X is the number of lines of rules text of the revealed card. Alexander Clamilton fights that creature.
■青/Blue
この呪文を唱えるためのコストは、あなたが生きてきた10年間につき(1)多くなる。
Avatar of Meのパワーはあなたの身長をフィートで表した点数(=身長(cm)÷30.5cm)に等しく、タフネスはアメリカ式のあなたの靴のサイズの点数(=日本式サイズ(cm)-18)に等しい。端数は1/2に一番近くする。(近いほうに切り上げ・切り捨てをする。)
Avatar of Meはあなたの目の色である。
This spell costs {1} more to cast for each ten years you've been alive.
Avatar of Me's power is equal to your height in feet and its toughness is equal to your American shoe size. Round to the nearest {1/2}.
Avatar of Me is the color of your eyes.
■無色/Colorless
As B.O.B. enters the battlefield, create four 1/1 blue Beeble creature tokens.
The number of loyalty counters on B.O.B. is equal to the number of Beebles you control. (Create or sacrifice Beebles whenever B.O.B. gains or loses loyalty.)
+1: Up to X target Beebles can't be blocked this turn, where X is the number of cards in your hand.
-1: Draw a card.
■青/Blue
飛行
あなたのアップキープの開始時に、あなたがCarnivorous Death-Parrotのフレイバー・テキストを言わないかぎり、それを生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice Carnivorous Death-Parrot unless you say its flavor text.
あなたはCheatyfaceを、いつでもそのマナ・コストを支払うことなくこっそり戦場に出してもよい。ただし、対戦相手がそれをただちに見つけた場合、そのプレイヤーはCheatyfaceを追放してもよい。
飛行
If Cheatyface is in your hand, you may sneak Cheatyface onto the battlefield. If an opponent catches you right away, that player may exile Cheatyface.
Flying
6面ダイスで6が出るたび、戦場に出ているすべてのニワトリ(Chicken)の上に+1/+1カウンターを1置く。
あなたがコントロールするアンタップ状態のニワトリ1つをタップする:6面ダイスを1個振る。
Whenever a 6 is rolled on a six-sided die, put a +1/+1 counter on each Bird. (You may roll dice only when instructed to.)
Tap an untapped Bird you control: Roll a six-sided die. (Like now.)
呪文がプレイされるたび、それのコントローラーがあなたにその呪文をプレイする許可を求めないかぎり、それを打ち消す。あなたが拒否した場合、Common Courtesyを生け贄に捧げその呪文1つを打ち消す。
Whenever a player casts a spell without asking your permission while casting it, counter that spell.
When a player asks you permission to cast a spell and you refuse, counter that spell and sacrifice Common Courtesy.
(4):あなたのライブラリーからカードを1枚探し、それをあなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
{4}: Search your library for a card, put that card into your hand, then shuffle.
■無色/Colorless
Enchant creature
As Magic Word enters, choose a word.
Whisper the chosen word: Tap enchanted creature.
When this creature enters, you may draw a card.
■青/Blue
あなたはカードを、あなたが選んだ同じマナ・コストを持つ別なカードであるかのようにプレイしてもよい。(マナ・コストは色を含む) あなたは同じカードを2回選べない。
You may play cards as though they were other cards of your choice with the same mana cost. You can't choose the same card twice. (Mana cost includes color.)
■無色/Colorless
As Rings a Bell enters, choose a word with four or more letters.
After you say the chosen word for the first time each turn, an opponent may ring or imitate a bell within five seconds. When no opponent does, draw a card.
Roll a six-sided die. Put target nonland permanent into its owner's library just beneath the top X cards of that library, where X is the result.
■青/Blue
各プレイヤーのターンのフェイズ進行は逆になる。(フェイズは逆順に、終了、戦闘後メイン、戦闘、戦闘前メイン、開始の各フェイズである。)
3人以上のプレイヤーがこのゲームに参加しているなら、ターンの順番は逆になる。
The phases of each player's turn are reversed. (The phases are, in reverse order, ending, second main, combat, first main, and beginning.)
As long as there are more than two players in the game, the turn order is reversed.
■無色/Colorless
Defender
You may tap an untapped Wall you control to have any player reroll a die that player rolled.
Whenever you cast a spell with a squirrel in its art, you get (an acorn counter).
Whenever a Squirrel you control enters or dies, you get .
{2}{B}, Pay X : Target creature gets -X/-X until end of turn.
{G}, Pay X : Target creature gets +X/+X until end of turn.
Flying
At the beginning of each end step, if an opponent lost 3 or more life this turn,
Augment {1}{B} ({1}{B}, Reveal this card from your hand: Combine it with target host. Augment only as a sorcery.)
■黒/Black
封をされたままのマジックのブースターパックを1つ開け、それらのカードを公開し、その内の1枚をあなたの手札に加える。(次のゲームの前には、そのカードをデッキから取り除くこと。)
Open a sealed Magic booster pack, reveal the cards, and put one of them into your hand. (Remove that card from your deck before beginning a new game.)
■無色/Colorless
When this creature enters, target opponent discards a card.
■黒/Black
注釈文のあるクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。(注釈文とは、あなたがすでに知っているルールをわざわざ解説するカッコつきの斜体文である。)
Destroy target creature with reminder text. (Reminder text is any italicized text in parentheses that explains rules you already know.)
プレイヤーはテーブルの下でマジックのサブゲームをプレイする。開始時のライフは5ライフで、各自のライブラリーをデッキとする。サブゲームが終了した後、勝者は自分のライブラリーから2枚のカードを探し、それらを自分の手札に加えて、その後ライブラリーを切り直す。
Players play a Magic subgame under the table, starting at 5 life and using their libraries as their decks. The winner searches their library for two cards, puts those cards into their hand, then shuffles.
■無色/Colorless
Hoisted Hireling has flying as long as it's being held above the battlefield.
■黒/Black
飛行、先制攻撃
(1)(黒),Infernal Spawn of Evilをあなたの手札から公開し、「It's coming!(来るぞ!)」と言う:対戦相手1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。Infernal Spawn of Evilはそれに1点のダメージを与える。あなたのアップキープの間にしかプレイできず、各アップキープに1回のみプレイできる。
Flying, first strike
{1}{B}, Reveal Infernal Spawn of Evil from your hand, Say "It's coming": Infernal Spawn of Evil deals 1 damage to target opponent or planeswalker. Activate only during your upkeep and only once each turn.
飛行、先制攻撃、トランプル
あなたが自分のライブラリーのカードを探す際に「僕も来たぞ!」と言った場合、あなたは(1)(黒)を支払ってあなたのライブラリーからInfernal Spawn of Infernal Spawn of Evilを公開してもよい。そうした場合、それはあなたが選んだプレイヤー1人に2点のダメージを与える。これは1ターンに1回しか行えない。
Flying, first strike, trample
Once each turn, while you're searching your library, you may pay {1}{B}, reveal Infernal Spawn of Infernal Spawn of Evil from your library and say "I'm coming, too" If you do, Infernal Spawn of Infernal Spawn of Evil deals 2 damage to a player of your choice.
■無色/Colorless
Flying, first strike, trample, haste
This spell costs {3} less to cast for each card you've revealed this turn.
When Infernius Spawnington III, Esq. enters, you may say "I'm here." If you do, it deals 3 damage to target player.
At the beginning of your upkeep, roll a six-sided die. On a 3 or 4, put a +1/+1 counter on Inhumaniac. On a 5 or higher, put two +1/+1 counters on it. On a 1, remove all +1/+1 counters from Inhumaniac.
■黒/Black
飛行
Jumbo Impが戦場に出るに際し、6面ダイスを1個振る。Jumbo Impは、その上にそのダイスの出目に等しい数の+1/+1カウンターが置かれた状態で戦場に出る。
あなたのアップキープの開始時に、6面ダイスを1個振り、Jumbo Impの上にそのダイスの出目に等しい数の+1/+1カウンターを置く。
あなたのターンの終了時に、6面ダイスを1個振り、Jumbo Impからそのダイスの出目に等しい数の+1/+1カウンターを取り除く。
Flying
As Jumbo Imp enters, roll a six-sided die. Jumbo Imp enters with a number of +1/+1 counters on it equal to the result.
At the beginning of your upkeep, roll a six-sided die and put a number of +1/+1 counters on Jumbo Imp equal to the result.
At the beginning of your end step, roll a six-sided die and remove a number of +1/+1 counters from Jumbo Imp equal to the result.
飛行
クリーチャーが戦場から墓地に置かれるたび、あなたは6面ダイスを1個振ってもよい。1が出た場合、Poultrygeistを生け贄に捧げる。そうでない場合、Poultrygeistの上に+1/+1カウンターを1個置く。
Flying
Whenever a creature dies, you may roll a six-sided die. If you roll a 1, sacrifice Poultrygeist. Otherwise, put a +1/+1 counter on Poultrygeist.
■無色/Colorless
Flying
When Skull Saucer enters, destroy target creature and put your head on the table. Sacrifice Skull Saucer when your head stops touching the table.
You may tap Snickering Squirrel to increase the result of a die any player rolled by 1.
When this creature enters, target creature an opponent controls gets -1/-1 until end of turn.
Whenever you cast a spell, note the first letter of its artist's name. If that letter wasn't already noted, put a +1/+1 counter on Abstract Iguanart.
■赤/Red
マッドネス(赤)、サイクリング(1)(赤)、キッカー(2)(赤)、フラッシュバック(3)(赤)、バイバック(4)(赤)
クリーチャー1体かプレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。Blast from the Pastはそれに2点のダメージを与える。この呪文がキッカーされていたなら、赤の1/1のゴブリン(Goblin)・クリーチャー・トークンを1体戦場に出す。
Madness {R}, cycling {1}{R}, kicker {2}{R}, flashback {3}{R}, buyback {4}{R}
Blast from the Past deals 2 damage to any target. If this spell was kicked, create a 1/1 red Goblin creature token.
■無色/Colorless
As Boomstacker enters and whenever it attacks, stack two dice on top of it. (All dice must be stacked vertically, one on top of another.)
Boomstacker gets +1/+1 for each die in its stack.
Boomstacker attacks each combat if able.
When the stack falls, sacrifice Boomstacker.
When this creature enters, you may discard a card. If you do, draw a card.
Menace (This creature can't be blocked except by two or more creatures.)
Other creatures you control wearing hats in their art have menace.
■赤/Red
「ゴブリン(Goblin)のS.W.A.T.部隊」と言う:対戦相手1人が5秒以内にテーブルを叩かないかぎり、Goblin S.W.A.T. Teamの上に+1/+1カウンターを1個置く。毎ターン1回のみ起動できる。
Say "Goblin S.W.A.T. Team": Put a +1/+1 counter on Goblin S.W.A.T. Team unless an opponent swats the table within five seconds. Activate only once each turn.
6面ダイスを1個振る。1が出たのなら、Goblin Tutorは何の効果もない。そうでないのなら、あなたのライブラリーから指定されたカードを1枚探す。そのカードを公開し、あなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
2 - いずれかの《Goblin Tutor》という名前のカード
3 - いずれかのエンチャント
4 - いずれかのアーティファクト
5 - いずれかのクリーチャー
6 - いずれかのソーサリーかインスタント
Roll a six-sided die. If you roll a 1, Goblin Tutor has no effect. Otherwise, search your library for the indicated card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
2 --- A card named Goblin Tutor
3 --- An enchantment
4 --- An artifact
5 --- A creature
6 --- An instant or sorcery
■無色/Colorless
(This creature has INFINITE POWER.)
At the beginning of your upkeep, roll a six-sided die. Painiac gets +X/+0 until end of turn, where X is the result.
■赤/Red
Six-y Beastが戦場に出るに際し、あなたは秘密裏にそれの上に6個以下の+1/+1カウンターを置き、その後いずれかの対戦相手1人はその数を当てる。それが正しい場合、Six-y Beastを生け贄に捧げる。
As Six-y Beast enters, you secretly put six or fewer +1/+1 counters on it, then an opponent guesses the number of counters. If that player guesses right, sacrifice Six-y Beast after it enters.
■無色/Colorless
Flying
Whenever Stet, Draconic Proofreader attacks, you may exile a card from your graveyard. When you do, Stet, Draconic Proofreader deals 4 damage to any target whose name begins with the same letter as the exiled card.
{W}: Delete the first letter of target permanent or player's name until end of turn.
■赤/Red
6面ダイスを1個振る。1が出た場合、Strategy, Schmategyは何の効果もない。そうでない場合、それは以下の効果のいずれか1つを持つ。
2 - すべてのアーティファクトを破壊する。
3 - すべての土地を破壊する。
4 - Strategy, Schmategyはすべてのクリーチャーとすべてのプレイヤーに3点のダメージを与える。
5 - すべてのプレイヤーは自分の手札を捨て、カードを7枚引く。
6 - このダイスをさらに2回振る。
Roll a six-sided die. Strategy, Schmategy has the indicated effect.
1 --- Do nothing.
2 --- Destroy all artifacts.
3 --- Destroy all lands.
4 --- Strategy, Schmategy deals 3 damage to each creature and each player.
5 --- Each player discards their hand and draws seven cards.
6 --- Repeat this process two more times.
■無色/Colorless
Trample (This spell can deal excess damage to its target's controller.)
Super-Duper Death Ray deals 4 damage to target creature.
■赤/Red
すべてのクリーチャーは速攻を持つ。
プレイヤーは自分のライブラリーの一番上のカードを公開した状態でゲームをプレイする。
いずれかのライブラリーの一番上にあるインスタントでもソーサリーでもないカードは、そのライブラリーにあるのに加えてオーナーのコントロール下で戦場に出ている。
All creatures have haste.
Players play with the top card of their libraries revealed.
Noninstant, nonsorcery cards on top of a library are on the battlefield under their owner's control in addition to being in that library.
■緑/Green
トランプル
プレイヤーが呪文1つを唱えるたび、チップ(chip)・カウンターをそれのマナ総量の上に置く。
B-I-N-G-Oはチップ・カウンターが3つ並んだ列1つにつき+9/+9の修整を受ける。
Trample
Whenever a player casts a spell, put a chip counter on its mana value.
B-I-N-G-O gets +9/+9 for each set of three numbers in a row with chip counters on them.
Elvish Impersonatorsが戦場に出るに際し、6面ダイスを1個ずつ2個振る。Elvish Impersonatorsは最初の出目に等しい点数のパワーと2個目の出目に等しい点数のタフネスを持った状態で戦場に出る。
As Elvish Impersonators enters, roll a six-sided die twice. Its base power becomes the first result and its base toughness becomes the second result.
(1)(緑):6面ダイスを2個振る。ゾロ目のとき、Free-Range Chickenはターン終了時まで+X/+Xの修整を受ける。Xはそれらのダイスの出目である。そうでない場合、その合計の出目が、このターンの間に別にFree-Range Chickenのために振ったダイスの出目の合計に等しい場合、Free-Range Chickenを生け贄に捧げる。
{1}{G}: Roll two six-sided dice. If both results are the same, Free-Range Chicken gets +X/+X until end of turn, where X is that result. If the total of those results is equal to any other total you have rolled this turn for this ability, sacrifice it. (For example, if you roll two 3s, it gets +3/+3. If you roll a 4 and a 2 for this ability later that turn, sacrifice it.)
クリーチャー1体を対象とする。6面ダイスを1個振る。そのクリーチャーはターン終了時まで+X/+Xの修整を受ける。Xはそのダイスの出目に等しい。
Roll a six-sided die. Target creature gets +X/+X until end of turn, where X is the result.
■無色/Colorless
Whenever a nontoken creature enters,
Augment {G} ({G}, Reveal this card from your hand: Combine it with target host. Augment only as a sorcery.)
When this creature enters, roll a six-sided die. Put a number of +1/+1 counters on this creature equal to the result.
■緑/Green
フェイジング、累加アップキープ(1)、エコー(緑)(緑)、消散3、他の恐竜(Dinosaur)とのバンド、プロテクション(ホマリッド(Homarid))、雪かぶり平地渡り、側面攻撃、ランページ2
Phasing, cumulative upkeep {1}, echo {G}{G}, fading 3, bands with other Dinosaurs, protection from Homarids, snow-covered plainswalk, flanking, rampage 2
■無色/Colorless
{2}{G}, {T}: Roll a six-sided die. It becomes a green Die creature token with power and toughness each equal to its result.
{2}{U}, {T}: Reroll any die. (Activate only any time it makes sense.)
Just a second (As long as this spell is on the stack, players can't move permanents.)
Slaying Mantis enters by being thrown from a distance of at least three feet.
When Slaying Mantis enters, it fights each creature an opponent controls that it touched as it entered.
When Spirit of the Season enters, it gains haste if it's summer. Put a +1/+1 counter on it if it's autumn. You gain 5 life if it's winter. If it's spring, search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
■緑/Green
(1)(緑):プレイヤー1人を対象とする。あなたの手札にあるカードを1枚選ぶ。そのカードのアーティスト名を隠し、そのプレイヤーにそのカードを公開する。そのプレイヤーがアーティスト名を言えなかったなら、そのアーティスト名を公開し、緑の1/1のリス(Squirrel)・クリーチャー・トークンを1体戦場に出す。
{1}{G}: Reveal a card in your hand, covering the artist credit. Target opponent guesses the artist. If they guess wrong, create a 1/1 green Squirrel creature token.
■無色/Colorless
Whenever you augment, enchant, or mutate a creature you control, draw a card.
{T}: Add {W}, {U}, {B}, {R}, or {G}.
■緑/Green
(4):あなたの手札にあるクリーチャー・カード1枚を戦場に出す。
{4}: You may put a creature card from your hand onto the battlefield.
■無色/Colorless
When this creature enters, search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
■分割/Split
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはX点のライフを得る。
Target player gains X life.
What (2)(赤)アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target artifact.
When (2)(青)クリーチャー呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target creature spell.
Where (3)(黒)土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target land.
Why (1)(緑)エンチャント1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target enchantment.
■アーティファクト/Artifact
あなたが普段と違う声でしゃべるかぎり、あなたがプレイする呪文は、それをプレイするためのコストが(1)少なくなる。
あなたが普通の声でしゃべったとき、Bronze Calendarを生け贄に捧げる。
Spells you cast cost {1} less to cast.
You must speak in a voice other than your normal voice.
When you speak in your normal voice, sacrifice Bronze Calendar.
■無色/Colorless
During your turn, if Entirely Normal Armchair is in your hand, you may hide it on the battlefield.
{0}: Return Entirely Normal Armchair to its owner's hand. Only your opponents may activate this ability and only if they see Entirely Normal Armchair.
{2}, Sacrifice Entirely Normal Armchair: Destroy target attacking creature.
■アーティファクト/Artifact
(T):6面ダイスを1個振る。この能力は、以下の効果の1つを持つ。
1 - Jack-in-the-Moxを生け贄に捧げ、あなたは5点のライフを失う。
2 - (白)を加える。
3 - (青)を加える。
4 - (黒)を加える。
5 - (赤)を加える。
6 - (緑)を加える。
{T}: Roll a six-sided die. This ability has the indicated effect.
1 --- Sacrifice Jack-in-the-Mox and you lose 5 life.
2 --- Add {W}.
3 --- Add {U}.
4 --- Add {B}.
5 --- Add {R}.
6 --- Add {G}.
■無色/Colorless
If you would roll a die, instead roll two of those dice and ignore one of those results.
■アーティファクト/Artifact
Rock Lobsterは攻撃したりブロックしたりできない。
Creatures named Rock Lobster can't attack or block.
(3),(T):Pointy Finger of Doomをテーブルの中央で、少なくとも1回転以上回す。その後その指が指差している一番近いパーマネント1つを破壊する。
{3}, {T}: Spin Pointy Finger of Doom in the middle of the table so that it rotates completely at least once, then destroy the closest permanent the finger points to.
Scissors Lizardは攻撃したりブロックしたりできない。
Creatures named Scissors Lizard can't attack or block.
Paper Tigerは攻撃したりブロックしたりできない。
Creatures named Paper Tiger can't attack or block.
■無色/Colorless
Equipped creature gets +2/+2 and has protection from Rogues and from Clerics.
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, create a 4/4 gold Dragon creature token with flying and roll a d20 (a twenty-sided die). If you roll a 20, repeat this process.
Equip {2}
■アーティファクト/Artifact
Water Gun Balloon Gameが戦場に出るに際し、各プレイヤーはバン!(pop!)カウンターを0の場所に置く。
プレイヤー1人が呪文をプレイするたび、そのプレイヤーのバン!カウンターを1上げる。
プレイヤー1人のバン!カウンターが5になるたび、そのプレイヤーはピンクの5/5の巨人(Giant)・ぬいぐるみ(Teddy)・熊(Bear)クリーチャー・トークンを1体戦場に出し、すべてのバン!カウンターを0に戻す。
As Water Gun Balloon Game enters, each player puts a pop counter on "0."
Whenever a player casts a spell, move that player's pop counter up one.
Whenever a player's pop counter hits "5," that player creates a 5/5 pink Giant Teddy Bear creature token and resets all pop counters to "0."
■無色/Colorless
{T}: Add {C}.
{T}: Add one mana of any color. Spend this mana only to pay Un-costs.