The Brothers' War Retro Artifacts カードリスト
- 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
- このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
- これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
- このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
- このカードリストはデータベースから 2024年12月22日 01:02:49 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
- Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, The Brothers' War Retro Artifacts{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。
■アーティファクト/Artifact
順応する自動機械が戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。
順応する自動機械は、それの他のタイプに加えてその選ばれたタイプでもある。
あなたがコントロールする、その選ばれたタイプの他のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
As Adaptive Automaton enters, choose a creature type.
Adaptive Automaton is the chosen type in addition to its other types.
Other creatures you control of the chosen type get +1/+1.
あなたが呪文を1つ唱えるたび、このターンにあなたが唱えた呪文1つにつき1点のライフを得る。
50点のライフを支払う:クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。霊気貯蔵器はそれに50点のダメージを与える。
Whenever you cast a spell, you gain 1 life for each spell you've cast this turn.
Pay 50 life: Aetherflux Reservoir deals 50 damage to any target.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、その生け贄に捧げたクリーチャーのパワーに等しい枚数のカードを切削する。
Sacrifice a creature: Target player mills cards equal to the sacrificed creature's power.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:(◇)(◇)を加える。
Sacrifice a creature: Add {C}{C}.
霊体のヤギ角は、蓄積(charge)カウンターがX個置かれた状態で戦場に出る。
(T):色を1つ選ぶ。霊体のヤギ角の上に置かれた蓄積カウンター1個につき、その色のマナ1点を加える。
Astral Cornucopia enters with X charge counters on it.
{T}: Choose a color. Add one mana of that color for each charge counter on Astral Cornucopia.
装備しているクリーチャーは、あなたがコントロールしている土地1つにつき+1/+1の修整を受ける。
伝説のクリーチャーに装備(3)
装備(7)
Equipped creature gets +1/+1 for each land you control.
Equip legendary creature {3}
Equip {7}
装備しているクリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
装備(1)((1):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Equipped creature gets +1/+0.
Equip {1} ({1}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
(3),つややかな雄鹿を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カード最大2枚を探し、タップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。
{3}, Sacrifice Burnished Hart: Search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.
かごの中の太陽が戦場に出るに際し、色を1色選ぶ。
あなたがコントロールする、その選ばれた色のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
いずれかの土地の能力によりあなたのマナ・プールにその選ばれた色のマナが1点以上加えられるたび、その色のマナ1点を追加で加える。
As Caged Sun enters, choose a color.
Creatures you control of the chosen color get +1/+1.
Whenever a land's ability causes you to add one or more mana of the chosen color, add one additional mana of that color.
あなたがコントロールする土地は「(T):好きな色1色のマナ1点を加える。」を持つ。
(T):好きな色1色のマナ1点を加える。
Lands you control have "{T}: Add one mana of any color."
{T}: Add one mana of any color.
(1),(T),彩色の星を生け贄に捧げる:好きな色1色のマナ1点を加える。
彩色の星が戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、カードを1枚引く。
{1}, {T}, Sacrifice Chromatic Star: Add one mana of any color.
When Chromatic Star is put into a graveyard from the battlefield, draw a card.
雲の鍵が戦場に出るに際し、アーティファクトかクリーチャーかエンチャントかインスタントかソーサリーから1つを選ぶ。
あなたが唱える選ばれたタイプの呪文は、それを唱えるためのコストが(1)少なくなる。
As Cloud Key enters, choose artifact, creature, enchantment, instant, or sorcery.
Spells you cast of the chosen type cost {1} less to cast.
各呪文は、それのコントローラーのターンの間を除き、それを唱えるためのコストが(3)多くなる。
Each spell costs {3} more to cast except during its controller's turn.
空虚への扉は、タップ状態で戦場に出る。
(白)(白)(青)(青)(黒)(黒)(赤)(赤)(緑)(緑),(T),空虚への扉を生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、このゲームに敗北する。
Door to Nothingness enters tapped.
{W}{W}{U}{U}{B}{B}{R}{R}{G}{G}, {T}, Sacrifice Door to Nothingness: Target player loses the game.
他所のフラスコが戦場に出たとき、カードを1枚引く。
他所のフラスコを生け贄に捧げる:基本土地タイプを1つ選ぶ。あなたがコントロールする各土地は、ターン終了時までそのタイプになる。
When Elsewhere Flask enters, draw a card.
Sacrifice Elsewhere Flask: Choose a basic land type. Each land you control becomes that type until end of turn.
あなたがアーティファクト呪文を唱えるためのコストは(1)少なくなる。
Artifact spells you cast cost {1} less to cast.
(T):好きな色1色のマナ3点を加える。
{T}: Add three mana of any one color.
(3),(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。あなたのライブラリーを、土地カードが公開されるまで上から1枚ずつ公開する。ゴブリンの放火砲はこれにより公開された土地でないカードの数に等しい点数のダメージをそれに与える。もし公開されたカードが山(Mountain)であるなら、ゴブリンの放火砲は代わりに2倍のダメージを与える。公開されたカードを、望む順番であなたのライブラリーの一番下に置く。
{3}, {T}: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Goblin Charbelcher deals damage equal to the number of nonland cards revealed this way to any target. If the revealed land card was a Mountain, Goblin Charbelcher deals double that damage instead. Put the revealed cards on the bottom of your library in any order.
あなたのターンの戦闘の開始時に、そのトークンは伝説ではないことを除き、装備しているクリーチャーのコピーであるトークン1体を生成する。そのトークンは速攻を得る。
装備(5)
At the beginning of combat on your turn, create a token that's a copy of equipped creature, except the token isn't legendary. That token gains haste.
Equip {5}
各プレイヤーのドロー・ステップの開始時に、吠えたける鉱山がアンタップ状態である場合、そのプレイヤーは追加のカードを1枚引く。
At the beginning of each player's draw step, if Howling Mine is untapped, that player draws an additional card.
胆液の水源が戦場に出たか戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、カードを1枚引く。
When Ichor Wellspring enters or is put into a graveyard from the battlefield, draw a card.
あなたが唱えるアーティファクトでない呪文は即席を持つ。(あなたのアーティファクトが、それらの呪文を唱える助けとなる。あなたはあなたのアーティファクトをタップして、1個あたり(1)の支払いに代えてもよい。)
Nonartifact spells you cast have improvise. (Your artifacts can help cast those spells. Each artifact you tap after you're done activating mana abilities pays for {1}.)
あなたのアップキープの開始時に、あなたはX点のライフを得る。Xは、あなたの手札のカードの枚数から4を引いた点数である。
At the beginning of your upkeep, you gain X life, where X is the number of cards in your hand minus 4.
(2),(T):カードを1枚引き、その後カードを1枚捨てる。
{2}, {T}: Draw a card, then discard a card.
(3),(T):あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探す。それを公開し、あなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
{3}, {T}: Search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
(5),(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードをX枚切削する。Xは、そのプレイヤーの墓地にあるカードの枚数である。
{5}, {T}: Target player mills X cards, where X is the number of cards in that player's graveyard.
(T),カード1枚を捨てる:クリーチャーを最大1体対象とする。このターン、それはブロックされない。
街の鍵がアンタップ状態になるたび、あなたは(2)を支払ってもよい。そうしたなら、カードを1枚引く。
{T}, Discard a card: Up to one target creature can't be blocked this turn.
Whenever Key to the City becomes untapped, you may pay {2}. If you do, draw a card.
(T):パーマネント1つを対象とする。それはターン終了時までそれの他のタイプに加えてアーティファクトになる。
{T}: Target permanent becomes an artifact in addition to its other types until end of turn.
アーティファクトでない呪文は、それを唱えるためのコストが(1)多くなる。
Nonartifact spells cost {1} more to cast.
(T),精神迷わせの秘本の上にページ(page)・カウンターを1個置く:占術1を行う。
(2),(T),精神迷わせの秘本の上にページ・カウンターを1個置く:カードを1枚引く。
精神迷わせの秘本の上にページ・カウンターが4個以上置かれているとき、これを追放する。そうしたなら、あなたは4点のライフを得る。
{T}, Put a page counter on Mazemind Tome: Scry 1.
{2}, {T}, Put a page counter on Mazemind Tome: Draw a card.
When there are four or more page counters on Mazemind Tome, exile it. If you do, you gain 4 life.
パーマネントがアンタップ状態になるたび、そのパーマネントのコントローラーはカードを1枚切削する。
Whenever a permanent becomes untapped, that permanent's controller mills a card.
(2),(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚切削する。
{2}, {T}: Target player mills two cards.
対戦相手がカードを引くたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、カードを1枚引く。
Whenever an opponent draws a card, you may pay {1}. If you do, draw a card.
(T),ミシュラのガラクタを生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーのライブラリーの一番上のカードを1枚見る。次のターンのアップキープの開始時にカードを1枚引く。
{T}, Sacrifice Mishra's Bauble: Look at the top card of target player's library. Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
(T):あなたがコントロールしている伝説のクリーチャーとプレインズウォーカーの中の好きな色1色のマナ1点を加える。
{T}: Add one mana of any color among legendary creatures and planeswalkers you control.
あなたはいつでもあなたのライブラリーの一番上のカードを見てもよい。
あなたは、あなたのライブラリーの一番上から、アーティファクト呪文と無色の呪文を唱えてもよい。
(T),1点のライフを支払う:あなたのライブラリーの一番上のカードを追放する。
You may look at the top card of your library any time.
You may cast artifact spells and colorless spells from the top of your library.
{T}, Pay 1 life: Exile the top card of your library.
飛行
Flying
(5),(T),危険な櫃を追放する:すべての土地でないパーマネントを追放する。
{5}, {T}, Exile Perilous Vault: Exile all nonland permanents.
ファイレクシアの処理装置が戦場に出るに際し、好きな点数のライフを支払う。
(4),(T):黒のX/Xのファイレクシアン(Phyrexian)・ミニオン(Minion)・クリーチャー・トークン1体を生成する。Xは、ファイレクシアの処理装置が戦場に出るに際し支払われたライフの点数に等しい。
As Phyrexian Processor enters, pay any amount of life.
{4}, {T}: Create an X/X black Phyrexian Minion creature token, where X is the life paid as Phyrexian Processor entered.
ファイレクシアの破棄者が戦場に出るに際し、土地でないカード名を1つ選ぶ。
選ばれた名前の発生源の起動型能力は起動できない。
As Phyrexian Revoker enters, choose a nonland card name.
Activated abilities of sources with the chosen name can't be activated.
飛行
あなたはゲームに敗北することはなく、あなたの対戦相手はゲームに勝利することはない。
Flying
You can't lose the game and your opponents can't win the game.
先駆のゴーレムが戦場に出たとき、無色の3/3のゴーレム(Golem)・アーティファクト・クリーチャー・トークンを2体生成する。
プレイヤー1人が単一のゴーレムのみを対象とするインスタント呪文1つかソーサリー呪文1つを唱えるたび、そのプレイヤーはその呪文が対象にできる他の各ゴーレム1体につき、その呪文を1回コピーする。各コピーは、それらのゴーレムのうち別々のものを対象とする。
When Precursor Golem enters, create two 3/3 colorless Golem artifact creature tokens.
Whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only a single Golem, that player copies that spell for each other Golem that spell could target. Each copy targets a different one of those Golems.
(T):(◇)を加える。あなたは1点のライフを得る。
{T}: Add {C}. You gain 1 life.
精神の病を這うもののパワーとタフネスはそれぞれ、あなたの手札のカードの枚数に等しい。
あなたがカードを1枚引くたび、各対戦相手は1点のライフを失う。
Psychosis Crawler's power and toughness are each equal to the number of cards in your hand.
Whenever you draw a card, each opponent loses 1 life.
(4),(T):あなたは、あなたの手札にあるクリーチャー・カードを1枚戦場に出してもよい。
{4}, {T}: You may put a creature card from your hand onto the battlefield.
装備しているクリーチャーは接死を持つ。
装備しているクリーチャーがプレイヤーに戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーは自分のライフの、端数を切り上げた半分を失う。
装備(3)
Equipped creature has deathtouch.
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, that player loses half their life, rounded up.
Equip {3}
飛行
あなたが呪文を1つ唱えるたび、ドラゴン・エンジン、レイモスの上に+1/+1カウンターを、その呪文の色1色につき1個置く。
ドラゴン・エンジン、レイモスの上から+1/+1カウンターを5個取り除く:(白)(白)(青)(青)(黒)(黒)(赤)(赤)(緑)(緑)を加える。毎ターン1回のみ起動できる。
Flying
Whenever you cast a spell, put a +1/+1 counter on Ramos, Dragon Engine for each of that spell's colors.
Remove five +1/+1 counters from Ramos: Add {W}{W}{U}{U}{B}{B}{R}{R}{G}{G}. Activate only once each turn.
装備しているクリーチャーは先制攻撃を持つとともに+X/+0の修整を受ける。Xは、あなたの墓地にあるインスタント・カードとソーサリー・カードの総数である。
装備(2)
Equipped creature has first strike and gets +X/+0, where X is the number of instant and sorcery cards in your graveyard.
Equip {2}
屑鉄さらいかあなたがコントロールする他のアーティファクトが1つ戦場から墓地に置かれるたび、あなたの墓地からマナ総量がそれより小さいアーティファクト・カード1枚を対象とする。それをあなたの手札に戻す。
Whenever Scrap Trawler or another artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, return to your hand target artifact card in your graveyard with lesser mana value.
あなたは、彫り込み鋼が、戦場に出ているいずれかのアーティファクトのコピーとして戦場に出ることを選んでもよい。
You may have Sculpting Steel enter as a copy of any artifact on the battlefield.
自己組立機械が戦場に出たとき、あなたは「あなたのライブラリーから組立作業員(Assembly-Worker)クリーチャー・カード1枚を探し、それを公開し、あなたの手札に加える。その後、ライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。
When Self-Assembler enters, you may search your library for an Assembly-Worker creature card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
刻印 ― 類似の金床が戦場に出たとき、あなたはあなたの手札にある土地でないカードを1枚追放してもよい。
あなたが唱える、その追放されているカードと共通のカード・タイプを持つ呪文は、それを唱えるためのコストが(2)少なくなる。
Imprint --- When Semblance Anvil enters, you may exile a nonland card from your hand.
Spells you cast that share a card type with the exiled card cost {2} less to cast.
装備しているクリーチャーが単独で攻撃するたび、ターン終了時まで、それはあなたがコントロールする他のクリーチャー1体につき+1/+1の修整を受ける。
装備(1)((1):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Whenever equipped creature attacks alone, it gets +1/+1 until end of turn for each other creature you control.
Equip {1} ({1}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
魂標ランタンが戦場に出たとき、墓地にあるカード1枚を対象とする。それを追放する。
(T),魂標ランタンを生け贄に捧げる:すべての対戦相手の墓地を追放する。
(1),(T),魂標ランタンを生け贄に捧げる:カード1枚を引く。
When Soul-Guide Lantern enters, exile target card from a graveyard.
{T}, Sacrifice Soul-Guide Lantern: Exile each opponent's graveyard.
{1}, {T}, Sacrifice Soul-Guide Lantern: Draw a card.
(T),あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーを1体タップする:好きな色1色のマナ1点を加える。
{T}, Tap an untapped creature you control: Add one mana of any color.
(1):威圧の杖をアンタップする。
(2),(T):あなたは1点のライフを得る。
(3),(T):クリーチャー1体を対象とし、それをアンタップする。
(4),(T):クリーチャー1体を対象とし、それをタップする。
(5),(T):カードを1枚引く。
{1}: Untap Staff of Domination.
{2}, {T}: You gain 1 life.
{3}, {T}: Untap target creature.
{4}, {T}: Tap target creature.
{5}, {T}: Draw a card.
隔離するタイタンが戦場に出たか戦場を離れたとき、基本土地タイプ1種につきそのタイプの土地を1つ選ぶ。その後それらの土地を破壊する。
When Sundering Titan enters or leaves the battlefield, choose a land of each basic land type, then destroy those lands.
装備しているクリーチャーは呪禁と速攻を持つ。
装備(1)
Equipped creature has hexproof and haste. (It can't be the target of spells or abilities your opponents control.)
Equip {1}
装備しているクリーチャーは+1/+2の修整を受ける。
装備(2)
1/1のクリーチャーがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたはあなたの墓地から弱者の剣を戦場に戻し、その後それをそのクリーチャーにつけてもよい。
Equipped creature gets +1/+2.
Equip {2}
Whenever a 1/1 creature enters under your control, you may return Sword of the Meek from your graveyard to the battlefield, then attach it to that creature.
クリーチャーでない呪文は、それを唱えるためのコストが(1)多くなる。
Noncreature spells cost {1} more to cast.
他の各プレイヤーのアンタップ・ステップの間に、あなたがコントロールするすべてのアーティファクトをアンタップする。
Untap all artifacts you control during each other player's untap step.
あなたがライフを得るたび、あなたは(X)を支払ってもよい。Xはあなたが得たライフの総量以下の点数である。そうした場合、カードをX枚引く。
Whenever you gain life, you may pay {X}, where X is less than or equal to the amount of life you gained. If you do, draw X cards.
接死、絆魂
ワームとぐろエンジンが死亡したとき、接死を持つ無色の3/3のファイレクシアン(Phyrexian)・ワーム(Wurm)・アーティファクト・クリーチャー・トークン1体と、絆魂を持つ無色の3/3のファイレクシアン・ワーム・アーティファクト・クリーチャー・トークン1体を生成する。
Deathtouch, lifelink
When Wurmcoil Engine dies, create a 3/3 colorless Phyrexian Wurm artifact creature token with deathtouch and a 3/3 colorless Phyrexian Wurm artifact creature token with lifelink.
順応する自動機械が戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。
順応する自動機械は、それの他のタイプに加えてその選ばれたタイプでもある。
あなたがコントロールする、その選ばれたタイプの他のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
As Adaptive Automaton enters, choose a creature type.
Adaptive Automaton is the chosen type in addition to its other types.
Other creatures you control of the chosen type get +1/+1.
あなたが呪文を1つ唱えるたび、このターンにあなたが唱えた呪文1つにつき1点のライフを得る。
50点のライフを支払う:クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。霊気貯蔵器はそれに50点のダメージを与える。
Whenever you cast a spell, you gain 1 life for each spell you've cast this turn.
Pay 50 life: Aetherflux Reservoir deals 50 damage to any target.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、その生け贄に捧げたクリーチャーのパワーに等しい枚数のカードを切削する。
Sacrifice a creature: Target player mills cards equal to the sacrificed creature's power.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:(◇)(◇)を加える。
Sacrifice a creature: Add {C}{C}.
霊体のヤギ角は、蓄積(charge)カウンターがX個置かれた状態で戦場に出る。
(T):色を1つ選ぶ。霊体のヤギ角の上に置かれた蓄積カウンター1個につき、その色のマナ1点を加える。
Astral Cornucopia enters with X charge counters on it.
{T}: Choose a color. Add one mana of that color for each charge counter on Astral Cornucopia.
装備しているクリーチャーは、あなたがコントロールしている土地1つにつき+1/+1の修整を受ける。
伝説のクリーチャーに装備(3)
装備(7)
Equipped creature gets +1/+1 for each land you control.
Equip legendary creature {3}
Equip {7}
装備しているクリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
装備(1)((1):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Equipped creature gets +1/+0.
Equip {1} ({1}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
(3),つややかな雄鹿を生け贄に捧げる:あなたのライブラリーから基本土地カード最大2枚を探し、タップ状態で戦場に出す。その後、ライブラリーを切り直す。
{3}, Sacrifice Burnished Hart: Search your library for up to two basic land cards, put them onto the battlefield tapped, then shuffle.
かごの中の太陽が戦場に出るに際し、色を1色選ぶ。
あなたがコントロールする、その選ばれた色のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
いずれかの土地の能力によりあなたのマナ・プールにその選ばれた色のマナが1点以上加えられるたび、その色のマナ1点を追加で加える。
As Caged Sun enters, choose a color.
Creatures you control of the chosen color get +1/+1.
Whenever a land's ability causes you to add one or more mana of the chosen color, add one additional mana of that color.
あなたがコントロールする土地は「(T):好きな色1色のマナ1点を加える。」を持つ。
(T):好きな色1色のマナ1点を加える。
Lands you control have "{T}: Add one mana of any color."
{T}: Add one mana of any color.
(1),(T),彩色の星を生け贄に捧げる:好きな色1色のマナ1点を加える。
彩色の星が戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、カードを1枚引く。
{1}, {T}, Sacrifice Chromatic Star: Add one mana of any color.
When Chromatic Star is put into a graveyard from the battlefield, draw a card.
雲の鍵が戦場に出るに際し、アーティファクトかクリーチャーかエンチャントかインスタントかソーサリーから1つを選ぶ。
あなたが唱える選ばれたタイプの呪文は、それを唱えるためのコストが(1)少なくなる。
As Cloud Key enters, choose artifact, creature, enchantment, instant, or sorcery.
Spells you cast of the chosen type cost {1} less to cast.
各呪文は、それのコントローラーのターンの間を除き、それを唱えるためのコストが(3)多くなる。
Each spell costs {3} more to cast except during its controller's turn.
空虚への扉は、タップ状態で戦場に出る。
(白)(白)(青)(青)(黒)(黒)(赤)(赤)(緑)(緑),(T),空虚への扉を生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、このゲームに敗北する。
Door to Nothingness enters tapped.
{W}{W}{U}{U}{B}{B}{R}{R}{G}{G}, {T}, Sacrifice Door to Nothingness: Target player loses the game.
他所のフラスコが戦場に出たとき、カードを1枚引く。
他所のフラスコを生け贄に捧げる:基本土地タイプを1つ選ぶ。あなたがコントロールする各土地は、ターン終了時までそのタイプになる。
When Elsewhere Flask enters, draw a card.
Sacrifice Elsewhere Flask: Choose a basic land type. Each land you control becomes that type until end of turn.
あなたがアーティファクト呪文を唱えるためのコストは(1)少なくなる。
Artifact spells you cast cost {1} less to cast.
(T):好きな色1色のマナ3点を加える。
{T}: Add three mana of any one color.
(3),(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。あなたのライブラリーを、土地カードが公開されるまで上から1枚ずつ公開する。ゴブリンの放火砲はこれにより公開された土地でないカードの数に等しい点数のダメージをそれに与える。もし公開されたカードが山(Mountain)であるなら、ゴブリンの放火砲は代わりに2倍のダメージを与える。公開されたカードを、望む順番であなたのライブラリーの一番下に置く。
{3}, {T}: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Goblin Charbelcher deals damage equal to the number of nonland cards revealed this way to any target. If the revealed land card was a Mountain, Goblin Charbelcher deals double that damage instead. Put the revealed cards on the bottom of your library in any order.
あなたのターンの戦闘の開始時に、そのトークンは伝説ではないことを除き、装備しているクリーチャーのコピーであるトークン1体を生成する。そのトークンは速攻を得る。
装備(5)
At the beginning of combat on your turn, create a token that's a copy of equipped creature, except the token isn't legendary. That token gains haste.
Equip {5}
各プレイヤーのドロー・ステップの開始時に、吠えたける鉱山がアンタップ状態である場合、そのプレイヤーは追加のカードを1枚引く。
At the beginning of each player's draw step, if Howling Mine is untapped, that player draws an additional card.
胆液の水源が戦場に出たか戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、カードを1枚引く。
When Ichor Wellspring enters or is put into a graveyard from the battlefield, draw a card.
あなたが唱えるアーティファクトでない呪文は即席を持つ。(あなたのアーティファクトが、それらの呪文を唱える助けとなる。あなたはあなたのアーティファクトをタップして、1個あたり(1)の支払いに代えてもよい。)
Nonartifact spells you cast have improvise. (Your artifacts can help cast those spells. Each artifact you tap after you're done activating mana abilities pays for {1}.)
あなたのアップキープの開始時に、あなたはX点のライフを得る。Xは、あなたの手札のカードの枚数から4を引いた点数である。
At the beginning of your upkeep, you gain X life, where X is the number of cards in your hand minus 4.
(2),(T):カードを1枚引き、その後カードを1枚捨てる。
{2}, {T}: Draw a card, then discard a card.
(3),(T):あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探す。それを公開し、あなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
{3}, {T}: Search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
(5),(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードをX枚切削する。Xは、そのプレイヤーの墓地にあるカードの枚数である。
{5}, {T}: Target player mills X cards, where X is the number of cards in that player's graveyard.
(T),カード1枚を捨てる:クリーチャーを最大1体対象とする。このターン、それはブロックされない。
街の鍵がアンタップ状態になるたび、あなたは(2)を支払ってもよい。そうしたなら、カードを1枚引く。
{T}, Discard a card: Up to one target creature can't be blocked this turn.
Whenever Key to the City becomes untapped, you may pay {2}. If you do, draw a card.
(T):パーマネント1つを対象とする。それはターン終了時までそれの他のタイプに加えてアーティファクトになる。
{T}: Target permanent becomes an artifact in addition to its other types until end of turn.
アーティファクトでない呪文は、それを唱えるためのコストが(1)多くなる。
Nonartifact spells cost {1} more to cast.
(T),精神迷わせの秘本の上にページ(page)・カウンターを1個置く:占術1を行う。
(2),(T),精神迷わせの秘本の上にページ・カウンターを1個置く:カードを1枚引く。
精神迷わせの秘本の上にページ・カウンターが4個以上置かれているとき、これを追放する。そうしたなら、あなたは4点のライフを得る。
{T}, Put a page counter on Mazemind Tome: Scry 1.
{2}, {T}, Put a page counter on Mazemind Tome: Draw a card.
When there are four or more page counters on Mazemind Tome, exile it. If you do, you gain 4 life.
パーマネントがアンタップ状態になるたび、そのパーマネントのコントローラーはカードを1枚切削する。
Whenever a permanent becomes untapped, that permanent's controller mills a card.
(2),(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚切削する。
{2}, {T}: Target player mills two cards.
対戦相手がカードを引くたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、カードを1枚引く。
Whenever an opponent draws a card, you may pay {1}. If you do, draw a card.
(T),ミシュラのガラクタを生け贄に捧げる:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーのライブラリーの一番上のカードを1枚見る。次のターンのアップキープの開始時にカードを1枚引く。
{T}, Sacrifice Mishra's Bauble: Look at the top card of target player's library. Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
(T):あなたがコントロールしている伝説のクリーチャーとプレインズウォーカーの中の好きな色1色のマナ1点を加える。
{T}: Add one mana of any color among legendary creatures and planeswalkers you control.
あなたはいつでもあなたのライブラリーの一番上のカードを見てもよい。
あなたは、あなたのライブラリーの一番上から、アーティファクト呪文と無色の呪文を唱えてもよい。
(T),1点のライフを支払う:あなたのライブラリーの一番上のカードを追放する。
You may look at the top card of your library any time.
You may cast artifact spells and colorless spells from the top of your library.
{T}, Pay 1 life: Exile the top card of your library.
飛行
Flying
(5),(T),危険な櫃を追放する:すべての土地でないパーマネントを追放する。
{5}, {T}, Exile Perilous Vault: Exile all nonland permanents.
ファイレクシアの処理装置が戦場に出るに際し、好きな点数のライフを支払う。
(4),(T):黒のX/Xのファイレクシアン(Phyrexian)・ミニオン(Minion)・クリーチャー・トークン1体を生成する。Xは、ファイレクシアの処理装置が戦場に出るに際し支払われたライフの点数に等しい。
As Phyrexian Processor enters, pay any amount of life.
{4}, {T}: Create an X/X black Phyrexian Minion creature token, where X is the life paid as Phyrexian Processor entered.
ファイレクシアの破棄者が戦場に出るに際し、土地でないカード名を1つ選ぶ。
選ばれた名前の発生源の起動型能力は起動できない。
As Phyrexian Revoker enters, choose a nonland card name.
Activated abilities of sources with the chosen name can't be activated.
飛行
あなたはゲームに敗北することはなく、あなたの対戦相手はゲームに勝利することはない。
Flying
You can't lose the game and your opponents can't win the game.
先駆のゴーレムが戦場に出たとき、無色の3/3のゴーレム(Golem)・アーティファクト・クリーチャー・トークンを2体生成する。
プレイヤー1人が単一のゴーレムのみを対象とするインスタント呪文1つかソーサリー呪文1つを唱えるたび、そのプレイヤーはその呪文が対象にできる他の各ゴーレム1体につき、その呪文を1回コピーする。各コピーは、それらのゴーレムのうち別々のものを対象とする。
When Precursor Golem enters, create two 3/3 colorless Golem artifact creature tokens.
Whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only a single Golem, that player copies that spell for each other Golem that spell could target. Each copy targets a different one of those Golems.
(T):(◇)を加える。あなたは1点のライフを得る。
{T}: Add {C}. You gain 1 life.
精神の病を這うもののパワーとタフネスはそれぞれ、あなたの手札のカードの枚数に等しい。
あなたがカードを1枚引くたび、各対戦相手は1点のライフを失う。
Psychosis Crawler's power and toughness are each equal to the number of cards in your hand.
Whenever you draw a card, each opponent loses 1 life.
(4),(T):あなたは、あなたの手札にあるクリーチャー・カードを1枚戦場に出してもよい。
{4}, {T}: You may put a creature card from your hand onto the battlefield.
装備しているクリーチャーは接死を持つ。
装備しているクリーチャーがプレイヤーに戦闘ダメージを与えるたび、そのプレイヤーは自分のライフの、端数を切り上げた半分を失う。
装備(3)
Equipped creature has deathtouch.
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, that player loses half their life, rounded up.
Equip {3}
飛行
あなたが呪文を1つ唱えるたび、ドラゴン・エンジン、レイモスの上に+1/+1カウンターを、その呪文の色1色につき1個置く。
ドラゴン・エンジン、レイモスの上から+1/+1カウンターを5個取り除く:(白)(白)(青)(青)(黒)(黒)(赤)(赤)(緑)(緑)を加える。毎ターン1回のみ起動できる。
Flying
Whenever you cast a spell, put a +1/+1 counter on Ramos, Dragon Engine for each of that spell's colors.
Remove five +1/+1 counters from Ramos: Add {W}{W}{U}{U}{B}{B}{R}{R}{G}{G}. Activate only once each turn.
装備しているクリーチャーは先制攻撃を持つとともに+X/+0の修整を受ける。Xは、あなたの墓地にあるインスタント・カードとソーサリー・カードの総数である。
装備(2)
Equipped creature has first strike and gets +X/+0, where X is the number of instant and sorcery cards in your graveyard.
Equip {2}
屑鉄さらいかあなたがコントロールする他のアーティファクトが1つ戦場から墓地に置かれるたび、あなたの墓地からマナ総量がそれより小さいアーティファクト・カード1枚を対象とする。それをあなたの手札に戻す。
Whenever Scrap Trawler or another artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, return to your hand target artifact card in your graveyard with lesser mana value.
あなたは、彫り込み鋼が、戦場に出ているいずれかのアーティファクトのコピーとして戦場に出ることを選んでもよい。
You may have Sculpting Steel enter as a copy of any artifact on the battlefield.
自己組立機械が戦場に出たとき、あなたは「あなたのライブラリーから組立作業員(Assembly-Worker)クリーチャー・カード1枚を探し、それを公開し、あなたの手札に加える。その後、ライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。
When Self-Assembler enters, you may search your library for an Assembly-Worker creature card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
刻印 ― 類似の金床が戦場に出たとき、あなたはあなたの手札にある土地でないカードを1枚追放してもよい。
あなたが唱える、その追放されているカードと共通のカード・タイプを持つ呪文は、それを唱えるためのコストが(2)少なくなる。
Imprint --- When Semblance Anvil enters, you may exile a nonland card from your hand.
Spells you cast that share a card type with the exiled card cost {2} less to cast.
装備しているクリーチャーが単独で攻撃するたび、ターン終了時まで、それはあなたがコントロールする他のクリーチャー1体につき+1/+1の修整を受ける。
装備(1)((1):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Whenever equipped creature attacks alone, it gets +1/+1 until end of turn for each other creature you control.
Equip {1} ({1}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
魂標ランタンが戦場に出たとき、墓地にあるカード1枚を対象とする。それを追放する。
(T),魂標ランタンを生け贄に捧げる:すべての対戦相手の墓地を追放する。
(1),(T),魂標ランタンを生け贄に捧げる:カード1枚を引く。
When Soul-Guide Lantern enters, exile target card from a graveyard.
{T}, Sacrifice Soul-Guide Lantern: Exile each opponent's graveyard.
{1}, {T}, Sacrifice Soul-Guide Lantern: Draw a card.
(T),あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーを1体タップする:好きな色1色のマナ1点を加える。
{T}, Tap an untapped creature you control: Add one mana of any color.
(1):威圧の杖をアンタップする。
(2),(T):あなたは1点のライフを得る。
(3),(T):クリーチャー1体を対象とし、それをアンタップする。
(4),(T):クリーチャー1体を対象とし、それをタップする。
(5),(T):カードを1枚引く。
{1}: Untap Staff of Domination.
{2}, {T}: You gain 1 life.
{3}, {T}: Untap target creature.
{4}, {T}: Tap target creature.
{5}, {T}: Draw a card.
隔離するタイタンが戦場に出たか戦場を離れたとき、基本土地タイプ1種につきそのタイプの土地を1つ選ぶ。その後それらの土地を破壊する。
When Sundering Titan enters or leaves the battlefield, choose a land of each basic land type, then destroy those lands.
装備しているクリーチャーは呪禁と速攻を持つ。
装備(1)
Equipped creature has hexproof and haste. (It can't be the target of spells or abilities your opponents control.)
Equip {1}
装備しているクリーチャーは+1/+2の修整を受ける。
装備(2)
1/1のクリーチャーがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたはあなたの墓地から弱者の剣を戦場に戻し、その後それをそのクリーチャーにつけてもよい。
Equipped creature gets +1/+2.
Equip {2}
Whenever a 1/1 creature enters under your control, you may return Sword of the Meek from your graveyard to the battlefield, then attach it to that creature.
クリーチャーでない呪文は、それを唱えるためのコストが(1)多くなる。
Noncreature spells cost {1} more to cast.
他の各プレイヤーのアンタップ・ステップの間に、あなたがコントロールするすべてのアーティファクトをアンタップする。
Untap all artifacts you control during each other player's untap step.
あなたがライフを得るたび、あなたは(X)を支払ってもよい。Xはあなたが得たライフの総量以下の点数である。そうした場合、カードをX枚引く。
Whenever you gain life, you may pay {X}, where X is less than or equal to the amount of life you gained. If you do, draw X cards.
接死、絆魂
ワームとぐろエンジンが死亡したとき、接死を持つ無色の3/3のファイレクシアン(Phyrexian)・ワーム(Wurm)・アーティファクト・クリーチャー・トークン1体と、絆魂を持つ無色の3/3のファイレクシアン・ワーム・アーティファクト・クリーチャー・トークン1体を生成する。
Deathtouch, lifelink
When Wurmcoil Engine dies, create a 3/3 colorless Phyrexian Wurm artifact creature token with deathtouch and a 3/3 colorless Phyrexian Wurm artifact creature token with lifelink.