Masters Edition IV カードリスト
- 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
- このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
- これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
- このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
- このカードリストはデータベースから 2024年12月26日 20:00:39 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
- Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, Masters Edition IV{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。
■白/White
到達(このクリーチャーは飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Reach (This creature can block creatures with flying.)
あなたがアーティファクトでも白でもないクリーチャーを1体もコントロールしていないかぎり、あなたがコントロールするクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Creatures you control get +1/+1 as long as you control no nonartifact, nonwhite creatures.
(T):アーティファクト・クリーチャー1体を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを2点軽減する。
{T}: Prevent the next 2 damage that would be dealt to target artifact creature this turn.
各プレイヤーは、コントロールする土地の数が最も少ないプレイヤーがコントロールする土地の数に等しい数だけ、自分がコントロールする土地を選ぶ。その後、残りを生け贄に捧げる。同じ方法で、各プレイヤーはカードを捨て、クリーチャーを生け贄に捧げる。
Each player chooses a number of lands they control equal to the number of lands controlled by the player who controls the fewest, then sacrifices the rest. Players discard cards and sacrifice creatures the same way.
この呪文は、戦闘中でブロック・クリーチャーが指定されるより前にのみ唱えられる。
防御プレイヤーがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。このターン、それは望む数のクリーチャーをブロックできる。このターン、それは可能ならば各攻撃しているクリーチャーをブロックする。
Cast this spell only during combat before blockers are declared.
Target creature defending player controls can block any number of creatures this turn. It blocks each attacking creature this turn if able.
クリーチャーからChampion Lancerに与えられるすべてのダメージを軽減する。
Prevent all damage that would be dealt to Champion Lancer by creatures.
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(白)(白)を支払わないかぎり、変換を生け贄に捧げる。
すべての山(Mountain)は平地(Plains)である。
At the beginning of your upkeep, sacrifice Conversion unless you pay {W}{W}.
All Mountains are Plains.
アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。あなたは、そのマナ総量に等しい点数のライフを得る。
Destroy target artifact. You gain life equal to its mana value.
アーティファクト2つを対象とし、それらを追放する。
Exile two target artifacts.
このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にあなたにダメージを与えるとき、代わりにその発生源は同じ点数のダメージをあなたに与え、目には目をは同じ点数のダメージをその発生源のコントローラーに与える。
The next time a source of your choice would deal damage to you this turn, instead that source deals that much damage to you and Eye for an Eye deals that much damage to that source's controller.
この呪文は攻撃クリーチャー指定ステップの間で、あなたがこのステップで攻撃されているならば唱えられる。
このターン、攻撃しているクリーチャーがあなたに戦闘ダメージを与えるたび、それらのクリーチャーはそれのコントローラーに、同じ点数のダメージを与える。
Cast this spell only during the declare attackers step and only if you've been attacked this step.
This turn, whenever an attacking creature deals combat damage to you, it deals that much damage to its controller.
以下から1つを選ぶ。
・プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、3点のライフを得る。
・クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを3点軽減する。
Choose one ---
• Target player gains 3 life.
• Prevent the next 3 damage that would be dealt to any target this turn.
あなたのドロー・ステップの間にあなたがカードを1枚引く場合、代わりにあなたはそのドローを飛ばしてもよい。そうした場合、あなたの次のターンまで、飛行か島渡りを持つクリーチャーしかあなたを攻撃できない。
If you would draw a card during your draw step, instead you may skip that draw. If you do, until your next turn, you can't be attacked except by creatures with flying and/or islandwalk.
この呪文は攻撃クリーチャー指定ステップの間で、あなたがこのステップで攻撃されているならば唱えられる。
攻撃クリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。
Cast this spell only during the declare attackers step and only if you've been attacked this step.
Destroy target attacking creature.
あなたの対戦相手がコントロールするアーティファクトとクリーチャーと土地は、タップ状態で戦場に出る。
Artifacts, creatures, and lands your opponents control enter tapped.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはすべての毒(poison)カウンターを失う。Leechesはそのプレイヤーにその数と同じ点数のダメージを与える。
Target player loses all poison counters. Leeches deals that much damage to that player.
すべての白のクリーチャーを追放する。これにより追放されたクリーチャー1体につき、それのコントローラーはカードを1枚引く。
Exile all white creatures. For each creature exiled this way, its controller draws a card.
Martyrs of Korlisがアンタップ状態であるかぎり、アーティファクトがあなたに与えるすべてのダメージは、代わりにMartyrs of Korlisに与えられる。
As long as Martyrs of Korlis is untapped, all damage that would be dealt to you by artifacts is dealt to Martyrs of Korlis instead.
飛行
各終了ステップの開始時に、このターン、クリーチャー1体が死亡した場合、オーサイの禿鷹の上に屍肉(carrion)カウンターを1個置く。
オーサイの禿鷹から屍肉カウンターを2個取り除く:オーサイの禿鷹はターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
Flying
At the beginning of each end step, if a creature died this turn, put a carrion counter on Osai Vultures.
Remove two carrion counters from Osai Vultures: Osai Vultures gets +1/+1 until end of turn.
(0):このターン現し身に与えられる次のダメージ1点は、代わりにオーナーに与えられる。この能力は、現し身のオーナーのみが起動できる。
現し身が死亡したとき、オーナーは自分のライフの端数を切り上げた半分を失う。
{0}: The next 1 damage that would be dealt to Personal Incarnation this turn is dealt to its owner instead. Only Personal Incarnation's owner may activate this ability.
When Personal Incarnation dies, its owner loses half their life, rounded up.
あなたがコントロールするクリーチャーは、ターン終了時まで+2/+2の修整を受ける。
Creatures you control get +2/+2 until end of turn.
飛行、警戒
Flying, vigilance
飛行を持つクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Creatures with flying get +1/+1.
エンチャント(クリーチャー)
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(白)(白)を支払わないかぎり、セラの獣小屋を生け贄に捧げる。
エンチャントされているクリーチャーは攻撃もブロックもできず、そのコストに(T)を含む起動型能力を起動できない。
Enchant creature
At the beginning of your upkeep, sacrifice Serra Bestiary unless you pay {W}{W}.
Enchanted creature can't attack or block, and its activated abilities with {T} in their costs can't be activated.
飛行
Flying
(T):タップ状態のクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。あなたのターンの間で、攻撃クリーチャーが指定される前にのみ起動できる。
{T}: Destroy target tapped creature. Activate only during your turn, before attackers are declared.
クリーチャー1体を対象とし、それを追放する。それのコントローラーは、そのパワーに等しい点数のライフを得る。
Exile target creature. Its controller gains life equal to its power.
寺院の見習い僧が戦場に出たとき、あなたは3点のライフを得る。
When Temple Acolyte enters, you gain 3 life.
Veteran Bodyguardがアンタップ状態であるかぎり、ブロックされなかったクリーチャーからあなたに与えられるすべてのダメージは、代わりにVeteran Bodyguardに与えられる。
As long as Veteran Bodyguard is untapped, all damage that would be dealt to you by unblocked creatures is dealt to Veteran Bodyguard instead.
先制攻撃(このクリーチャーは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
プロテクション(黒)(このクリーチャーは黒のものに対して、ブロックされず、対象にならず、ダメージを与えられず、エンチャントされない。)
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Protection from black (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything black.)
飛行、先制攻撃
(白)(白):ターン終了時まで、Wild Aesthirは+2/+0の修整を受ける。毎ターン1回のみ起動できる。
Flying, first strike
{W}{W}: Wild Aesthir gets +2/+0 until end of turn. Activate only once each turn.
飛行
Flying
■青/Blue
飛行
Flying
エンチャント(アーティファクト)
エンチャントされているアーティファクトがクリーチャーでないかぎり、それはそれのマナ総量に等しいパワーとタフネスを持つアーティファクト・クリーチャーである。
Enchant artifact
As long as enchanted artifact isn't a creature, it's an artifact creature with power and toughness each equal to its mana value.
以下から1つを選ぶ。
・赤の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
・赤のパーマネント1つを対象とし、それを破壊する。
Choose one ---
• Counter target red spell.
• Destroy target red permanent.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードをX枚引く。
Target player draws X cards.
飛行
雲のドラゴンは飛行を持つクリーチャーしかブロックできない。
Flying
Cloud Dragon can block only creatures with flying.
飛行
雲の精は飛行を持つクリーチャーしかブロックできない。
Flying
Cloud Spirit can block only creatures with flying.
エンチャント(クリーチャー)
あなたは、エンチャントされているクリーチャーをコントロールする。
Enchant creature
You control enchanted creature.
あなたは、Copy Artifactが、それの他のタイプに加えてエンチャントであることを除き、戦場に出ているいずれかのアーティファクトのコピーとして戦場に出ることを選んでもよい。
You may have Copy Artifact enter as a copy of any artifact on the battlefield, except it's an enchantment in addition to its other types.
呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target spell.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、自分がコントロールするすべての土地のマナ能力を起動する。その後、そのプレイヤーはすべての未消費のマナを失い、あなたはこれにより失われたマナを加える。
Target player activates a mana ability of each land they control. Then that player loses all unspent mana and you add the mana lost this way.
(黒):Drownedを再生する。
{B}: Regenerate Drowned.
すべてのアーティファクトは「あなたのアップキープの開始時に、あなたが(2)を支払わないかぎり、このアーティファクトを生け贄に捧げる。」を持つ。
All artifacts have "At the beginning of your upkeep, sacrifice this artifact unless you pay {2}."
クリーチャー呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target creature spell.
象亀がアンタップ状態であるかぎり、象亀は+0/+3の修整を受ける。
Giant Tortoise gets +0/+3 as long as it's untapped.
プレイヤー1人がインスタント呪文を唱えるたび、それを、そのプレイヤーが(X)を支払わないかぎり打ち消す。Xはそのマナ総量に等しい。
Whenever a player casts an instant spell, counter it unless that player pays {X}, where X is its mana value.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
すべてのクリーチャーは、飛行と島渡りを失う。
All creatures lose flying and islandwalk.
飛行
使い魔のフクロウが戦場に出たとき、カードを1枚引き、その後カードを1枚捨てる。
Flying
When Owl Familiar enters, draw a card, then discard a card.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(青)を支払わないかぎり、幻影の軍団を生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice Phantasmal Forces unless you pay {U}.
エンチャント(土地)
幻影の地が戦場に出るに際し、基本土地タイプを1種選ぶ。
エンチャントされている土地は選ばれた基本土地タイプになる。
Enchant land
As Phantasmal Terrain enters, choose a basic land type.
Enchanted land is the chosen type.
エンチャント(アーティファクト)
エンチャントされているアーティファクトの起動型能力のコストは、それを起動するためのコストが(2)少なくなる。この効果は、そのコストに含まれるマナの点数を1点未満に減らせない。
Enchant artifact
Enchanted artifact's activated abilities cost {2} less to activate. This effect can't reduce the mana in that cost to less than one mana.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。放蕩魔術師はそれに1点のダメージを与える。
{T}: Prodigal Sorcerer deals 1 damage to any target.
あなたの墓地にあるアーティファクト・カード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。
Return target artifact card from your graveyard to your hand.
大海蛇は防御プレイヤーが島(Island)をコントロールしていないかぎり、攻撃できない。
あなたが島をコントロールしていないとき、大海蛇を生け贄に捧げる。
Sea Serpent can't attack unless defending player controls an Island.
When you control no Islands, sacrifice Sea Serpent.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、土地を1つ生け贄に捧げる。これによりあなたが島(Island)を生け贄に捧げた場合、Serendib Djinnはあなたに3点のダメージを与える。
あなたが土地をコントロールしていないとき、Serendib Djinnを生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice a land. If you sacrifice an Island this way, Serendib Djinn deals 3 damage to you.
When you control no lands, sacrifice Serendib Djinn.
あなたのライブラリーの一番上にあるカード2枚を見る。そのうち1枚をあなたの手札に加え、もう1枚をあなたのライブラリーの一番下に置く。
Look at the top two cards of your library. Put one of them into your hand and the other on the bottom of your library.
(T):(◇)(◇)を加える。このマナは、アーティファクトの起動型能力を起動するためにしか支払えない。
{T}: Add {C}{C}. Spend this mana only to activate abilities of artifacts.
プレイヤーは自分のアンタップ・ステップを飛ばす。
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(青)を支払わないかぎり、停滞を生け贄に捧げる。
Players skip their untap steps.
At the beginning of your upkeep, sacrifice Stasis unless you pay {U}.
クリーチャー1体を対象とし、それをオーナーの手札に戻す。
カードを1枚引く。
Return target creature to its owner's hand.
Draw a card.
(T):カードを1枚引く。あなたのターンの間で、攻撃クリーチャーが指定される前にのみ起動できる。
{T}: Draw a card. Activate only during your turn, before attackers are declared.
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするタップ状態のクリーチャー1体につき、カードを1枚引く。
Draw a card for each tapped creature target opponent controls.
深海の怪物が攻撃したとき、あなたが島(Island)を1つ生け贄に捧げないかぎり、深海の怪物を生け贄に捧げる。
Whenever Thing from the Deep attacks, sacrifice it unless you sacrifice an Island.
アーティファクトを1つ生け贄に捧げる。そうしたなら、あなたのライブラリーからアーティファクト・カードを1枚探す。そのカードのマナ総量が、生け贄に捧げられたアーティファクトのマナ総量以下であるなら、それを戦場に出す。そのカードのマナ総量の方が大きいなら、あなたは(X)を支払ってもよい。Xはそれらの差である。そうしたなら、それを戦場に出す。そうしないなら、それをオーナーの墓地に置く。その後、ライブラリーを切り直す。
Sacrifice an artifact. If you do, search your library for an artifact card. If that card's mana value is less than or equal to the sacrificed artifact's mana value, put it onto the battlefield. If it's greater, you may pay {X}, where X is the difference. If you do, put it onto the battlefield. If you don't, put it into its owner's graveyard. Then shuffle.
■黒/Black
先制攻撃(このクリーチャーは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
プロテクション(白)(このクリーチャーは白のものに対して、ブロックされず、対象にならず、ダメージを与えられず、エンチャントされない。)
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Protection from white (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything white.)
隻眼のミイラが死亡したとき、それを追放する。
When Cyclopean Mummy dies, exile it.
ダクムーアの疫病は、各クリーチャーと各プレイヤーにそれぞれ3点のダメージを与える。
Dakmor Plague deals 3 damage to each creature and each player.
(黒)(黒)(黒)を加える。
Add {B}{B}{B}.
(黒)(黒):緑の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
{B}{B}: Counter target green spell.
(T):土地1つを対象とし、それを破壊する。
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(黒)(黒)(黒)を支払わないかぎり、Demonic Hordesをタップし対戦相手1人が選んだ土地1つを生け贄に捧げる。
{T}: Destroy target land.
At the beginning of your upkeep, unless you pay {B}{B}{B}, tap Demonic Hordes and sacrifice a land of an opponent's choice.
あなたのライブラリーからカードを1枚探し、そのカードをあなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
Search your library for a card, put that card into your hand, then shuffle.
飛行
戦慄の死神が戦場に出たとき、あなたは5点のライフを失う。
Flying
When Dread Reaper enters, you lose 5 life.
戦闘終了時に、Dread WightをブロックしたかDread Wightによってブロックされた状態になった各クリーチャーの上に麻痺(paralyzation)カウンターを1個置き、それらのクリーチャーをタップする。それらの各クリーチャーは、その上に麻痺カウンターが置かれ続けているかぎり、それはそれのコントローラーのアンタップ・ステップの間にアンタップしない。それらの各クリーチャーは「(4):このクリーチャーから麻痺カウンターを1個取り除く。」を得る。
At end of combat, put a paralyzation counter on each creature blocking or blocked by Dread Wight and tap those creatures. Each of those creatures doesn't untap during its controller's untap step for as long as it has a paralyzation counter on it. Each of those creatures gains "{4}: Remove a paralyzation counter from this creature."
飛行
漆黒のドラゴンが戦場に出たとき、あなたは「対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを1枚捨てる」ことを選んでもよい。
Flying
When Ebon Dragon enters, you may have target opponent discard a card.
飛行
悪臭のスピリットが戦場に出たとき、土地を1つ生け贄に捧げる。
Flying
When Foul Spirit enters, sacrifice a land.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。あなたのアップキープの間にのみ、毎ターン1回のみ起動できる。
Sacrifice a creature: Destroy target artifact. Activate only during your upkeep and only once each turn.
白の呪文は、それを唱えるためのコストが(3)多くなる。
白のエンチャントの起動型能力は、それを起動するためのコストが(3)多くなる。
White spells cost {3} more to cast.
Activated abilities of white enchantments cost {3} more to activate.
クリーチャー1体を対象とする。このターン、それは再生できない。
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
Target creature can't be regenerated this turn.
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
Guardian Beastがアンタップ状態であるかぎり、あなたがコントロールするクリーチャーでないアーティファクトはエンチャントされない。それらは破壊不能を持つ。他のプレイヤーは、それらのコントロールを得ることができない。この効果は、それらのアーティファクトに既につけられているオーラ(Aura)を取り除かない。
As long as Guardian Beast is untapped, noncreature artifacts you control can't be enchanted, they have indestructible, and other players can't gain control of them. This effect doesn't remove Auras already attached to those artifacts.
ハスランの女オーガが攻撃するたび、あなたが(2)を支払わないかぎり、それはあなたに3点のダメージを与える。
Whenever Hasran Ogress attacks, it deals 3 damage to you unless you pay {2}.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+X/+0の修整を受ける。
Target creature gets +X/+0 until end of turn.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(黒)(黒)を支払わないかぎり、ジュナン・イフリートを生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice Junún Efreet unless you pay {B}{B}.
Lichが戦場に出るに際し、あなたはあなたのライフの総量に等しい点数のライフを失う。
あなたは、ライフが0点以下であることでゲームに敗北しない。
あなたがライフを得る場合、代わりに同じ枚数のカードを引く。
あなたにダメージが与えられるたび、同じ数のトークンでないパーマネントを生け贄に捧げる。そうできない場合、あなたはゲームに敗北する。
Lichが戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、あなたはゲームに敗北する。
As Lich enters, you lose life equal to your life total.
You don't lose the game for having 0 or less life.
If you would gain life, draw that many cards instead.
Whenever you're dealt damage, sacrifice that many nontoken permanents. If you can't, you lose the game.
When Lich is put into a graveyard from the battlefield, you lose the game.
Lim-Dul's Cohortがクリーチャーをブロックするかクリーチャーにブロックされた状態になるたび、このターン、そのクリーチャーは再生できない。
Whenever Lim-Dul's Cohort blocks or becomes blocked by a creature, that creature can't be regenerated this turn.
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(黒)(黒)を支払わないかぎり、Minion of Tevesh Szatはあなたに2点のダメージを与える。
(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+3/-2の修整を受ける。
At the beginning of your upkeep, Minion of Tevesh Szat deals 2 damage to you unless you pay {B}{B}.
{T}: Target creature gets +3/-2 until end of turn.
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするすべてのクリーチャーを破壊する。これにより破壊されたクリーチャー1体につき、カードを1枚引く。
Destroy all creatures target opponent controls. Draw a card for each creature destroyed this way.
うろつく夜魔は黒のクリーチャーによってしかブロックされない。
Prowling Nightstalker can't be blocked except by black creatures.
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするすべてのクリーチャーを破壊する。これにより破壊されたクリーチャー1体につき、あなたは2点のライフを失う。
Destroy all creatures target opponent controls. You lose 2 life for each creature destroyed this way.
各終了ステップの開始時に、このターンに死亡したクリーチャー1体につき、食屍鬼の上に死体(corpse)カウンターを1個置く。
食屍鬼から死体カウンターを1個取り除く:食屍鬼を再生する。
At the beginning of each end step, put a corpse counter on Scavenging Ghoul for each creature that died this turn.
Remove a corpse counter from Scavenging Ghoul: Regenerate Scavenging Ghoul.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
このターン、センギアの吸血鬼によってダメージを与えられたクリーチャーが死亡するたび、センギアの吸血鬼の上に+1/+1カウンターを1個置く。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
Whenever a creature dealt damage by Sengir Vampire this turn dies, put a +1/+1 counter on Sengir Vampire.
土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target land.
黒でないクリーチャー1体を対象とする。引き裂かれた魂はそれに3点のダメージを与える。あなたは3点のライフを得る。
Soul Shred deals 3 damage to target nonblack creature. You gain 3 life.
アーティファクトでも黒でもないクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。それは再生できない。
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated.
エンチャント(アーティファクト)
エンチャントされているアーティファクトのコントローラーのアップキープの開始時に、歪んだ秘宝はそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Enchant artifact
At the beginning of the upkeep of enchanted artifact's controller, Warp Artifact deals 1 damage to that player.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは-2/-1の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets -2/-1.
黒でないクリーチャー2体を対象とし、それらを破壊する。あなたは5点のライフを失う。
Destroy two target nonblack creatures. You lose 5 life.
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーの手札を見て、その中からカードを1枚選ぶ。Word of Commandが解決されるまで、あなたはそのプレイヤーをコントロールする。そのプレイヤーはそのカードを可能ならばプレイする。そうする間、そのプレイヤーはマナ能力を、自分がコントロールする土地のマナ能力で、それらが生み出すマナを自分がコントロールする土地の他のマナ能力を起動するためかそのカードをプレイするためにのみ起動できる。その選ばれたカードが呪文として唱えられる場合、あなたはその呪文が解決されている間、そのプレイヤーをコントロールする。
Look at target opponent's hand and choose a card from it. You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able. While doing so, the player can activate mana abilities only if they're from lands that player controls and only if mana they produce is spent to activate other mana abilities of lands the player controls and/or to play that card. If the chosen card is cast as a spell, you control the player while that spell is resolving.
(T):クリーチャーでないアーティファクト1つを対象とする。あなたの次のアップキープまで、それはそのパワーとタフネスがそれぞれ、そのマナ総量であるアーティファクト・クリーチャーになる。
{T}: Until your next upkeep, target noncreature artifact becomes an artifact creature with power and toughness each equal to its mana value.
他のゾンビ(Zombie)・クリーチャーは沼渡りを持つ。(それらは、防御プレイヤーが沼(Swamp)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
他のゾンビは「(黒):このパーマネントを再生する。」を持つ。
Other Zombie creatures have swampwalk. (They can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
Other Zombies have "{B}: Regenerate this permanent."
■赤/Red
(1)(赤)(赤),(T):アーティファクト1つを対象とする。あなたがアラジンをコントロールし続けているかぎり、そのコントロールを得る。
{1}{R}{R}, {T}: Gain control of target artifact for as long as you control Aladdin.
あなたのライフの総量を1点未満に減少させるダメージは、代わりにあなたのライフの総量が1点になるまで減少させる。
Damage that would reduce your life total to less than 1 reduces it to 1 instead.
アーティファクト呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target artifact spell.
アーティファクトを1つ生け贄に捧げる:ターン終了時まで、エイトグは+2/+2の修整を受ける。
Sacrifice an artifact: Atog gets +2/+2 until end of turn.
飛行
Flying
マナ総量がXと等しいアーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。それは再生できない。爆破はそのアーティファクトのコントローラーに、X点のダメージを与える。
Destroy target artifact with mana value X. It can't be regenerated. Detonate deals X damage to that artifact's controller.
すべてのクリーチャーとすべての土地を破壊する。
Destroy all creatures and lands.
炎のインプが戦場に出たとき、クリーチャー1体を対象とする。炎のインプはそれに2点のダメージを与える。
When Fire Imp enters, it deals 2 damage to target creature.
炎の大嵐は、各クリーチャーと各プレイヤーにそれぞれ6点のダメージを与える。
Fire Tempest deals 6 damage to each creature and each player.
この呪文を唱えるためのコストは、2つ目以降の対象1つにつき(1)多くなる。
クリーチャーやプレインズウォーカーやプレイヤーのうち望む数を対象とする。火の玉はそれらにそれぞれ、X点を端数を切り捨てて均等に割った点数のダメージを与える。
This spell costs {1} more to cast for each target beyond the first.
Fireball deals X damage divided evenly, rounded down, among any number of targets.
インスタント呪文1つかソーサリー呪文1つを対象とする。それを、そのコピーが赤であることを除き、コピーする。あなたはそのコピーの新たな対象を選んでもよい。
Copy target instant or sorcery spell, except that the copy is red. You may choose new targets for the copy.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地が基本の山(Mountain)であるかぎり、ゴブリン(Goblin)・クリーチャーは+0/+2の修整を受ける。
Enchant land
As long as enchanted land is a basic Mountain, Goblin creatures get +0/+2.
ゴブリンの火つけ役を生け贄に捧げる:クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。ゴブリンの火つけ役はそれに1点のダメージを与える。あなたのターンの間で、攻撃クリーチャーが指定される前にのみ起動できる。
Sacrifice Goblin Firestarter: It deals 1 damage to any target. Activate only during your turn, before attackers are declared.
ゴブリンの将軍が攻撃するたび、あなたがコントロールするゴブリン(Goblin)・クリーチャーはターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
Whenever Goblin General attacks, Goblin creatures you control get +1/+1 until end of turn.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地が基本の山(Mountain)であるかぎり、ゴブリン(Goblin)・クリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
ゴブリンの祭殿が戦場を離れたとき、それは各ゴブリン・クリーチャーにそれぞれ1点のダメージを与える。
Enchant land
As long as enchanted land is a basic Mountain, Goblin creatures get +1/+0.
When Goblin Shrine leaves the battlefield, it deals 1 damage to each Goblin creature.
(2)(赤),ゴブリン(Goblin)を2体生け贄に捧げる:赤の1/1のゴブリン・クリーチャー・トークンを3体生成する。
{2}{R}, Sacrifice two Goblins: Create three 1/1 red Goblin creature tokens.
この呪文は、戦闘中でブロックしているクリーチャーが指定される前にのみ唱えられる。
ターン終了時まで、すべてのクリーチャーは威迫を得る。(それらは2体以上のクリーチャーによってしかブロックされない。)
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
Cast this spell only during combat before blockers are declared.
All creatures gain menace until end of turn. (They can't be blocked except by two or more creatures.)
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
このターンに続いて追加の1ターンを行う。そのターンの終了ステップの開始時に、あなたはゲームに敗北する。
Take an extra turn after this one. At the beginning of that turn's end step, you lose the game.
クリーチャー1体か土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target creature or land.
Mijae Djinnが攻撃するたび、コインを1枚投げる。あなたがコイン投げに負けた場合、Mijae Djinnを戦闘から取り除き、それをタップする。
Whenever Mijae Djinn attacks, flip a coin. If you lose the flip, remove Mijae Djinn from combat and tap it.
オーガの監督官ではブロックできない。
Ogre Taskmaster can't block.
(T),アーティファクト1つを生け贄に捧げる:クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。Orcish Mechanicsはそれに2点のダメージを与える。
{T}, Sacrifice an artifact: Orcish Mechanics deals 2 damage to any target.
この呪文を唱えるための追加コストとして、あなたは(1)(赤)と(1)(緑)の組み合わせを望む回数だけ支払ってもよい。
アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。あなたが追加で支払った(1)(赤)1回につき、他のアーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。あなたが追加で支払った(1)(緑)1回につき、他のアーティファクト1つを対象とし、それを破壊し、あなたは1点のライフを得る。
As an additional cost to cast this spell, you may pay {1}{R} and/or {1}{G} any number of times.
Destroy target artifact. For each additional {1}{R} you paid, destroy another target artifact. For each additional {1}{G} you paid, destroy another target artifact, and you gain 1 life.
以下から1つを選ぶ。
・青の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
・青のパーマネント1つを対象とし、それを破壊する。
Choose one ---
• Counter target blue spell.
• Destroy target blue permanent.
Rock Hydraはその上に+1/+1カウンターがX個置かれた状態で戦場に出る。
Rock Hydraに与えられるダメージ1点につき、その上に+1/+1カウンターが置かれている場合、それから+1/+1カウンターを1個取り除き、その1点のダメージを軽減する。
(赤):このターン、Rock Hydraに与えられる次のダメージを1点軽減する。
(赤)(赤)(赤):Rock Hydraの上に+1/+1カウンターを1個置く。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Rock Hydra enters with X +1/+1 counters on it.
For each 1 damage that would be dealt to Rock Hydra, if it has a +1/+1 counter on it, remove a +1/+1 counter from it and prevent that 1 damage.
{R}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to Rock Hydra this turn.
{R}{R}{R}: Put a +1/+1 counter on Rock Hydra. Activate only during your upkeep.
クリーチャー1体を対象とする。落石の待ち伏せはそれに、あなたがコントロールする山(Mountain)の数に等しい点数のダメージを与える。
Rockslide Ambush deals damage to target creature equal to the number of Mountains you control.
Sedge Trollはあなたが沼(Swamp)をコントロールしているかぎり+1/+1の修整を受ける。
(黒):Sedge Trollを再生する。
Sedge Troll gets +1/+1 as long as you control a Swamp.
{B}: Regenerate Sedge Troll.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
(赤):ターン終了時まで、シヴ山のドラゴンは+1/+0の修整を受ける。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
{R}: Shivan Dragon gets +1/+0 until end of turn.
プレイヤーは、それぞれのアンタップ・ステップに2体以上のクリーチャーをアンタップできない。
Players can't untap more than one creature during their untap steps.
飛行
雷のドラゴンが戦場に出たとき、それはすべての飛行を持たないクリーチャーに3点のダメージを与える。
Flying
When Thunder Dragon enters, it deals 3 damage to each creature without flying.
トランプル
Two-Headed Giant of Foriysは、各戦闘で追加で1体のクリーチャーをブロックできる。
Trample
Two-Headed Giant of Foriys can block an additional creature each combat.
すべてのプレイヤーは自分の手札を捨て、その後カードを7枚引く。
Each player discards their hand, then draws seven cards.
■緑/Green
クリーチャー1体を対象とする。このターン、それをブロックできるすべてのクリーチャーはそれをブロックする。
All creatures able to block target creature this turn do so.
アルゴスのピクシーは、アーティファクト・クリーチャーによってはブロックされない。
アーティファクト・クリーチャーがアルゴスのピクシーに与えるすべてのダメージを軽減する。
Argothian Pixies can't be blocked by artifact creatures.
Prevent all damage that would be dealt to Argothian Pixies by artifact creatures.
アーティファクトの発生源がArgothian Treefolkに与えるすべてのダメージを軽減する。
Prevent all damage that would be dealt to Argothian Treefolk by artifact sources.
クリーチャー1体かプレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。蜂の一刺しはそれに2点のダメージを与える。
Bee Sting deals 2 damage to any target.
ターン終了時まで、あなたがマナ能力を起動できるときならばいつでも、あなたは1点のライフを支払ってもよい。そうしたなら、(◇)を加える。
Until end of turn, any time you could activate a mana ability, you may pay 1 life. If you do, add {C}.
対戦相手がアーティファクト呪文を1つ唱えるたび、Citanul Druidの上に+1/+1カウンターを1個置く。
Whenever an opponent casts an artifact spell, put a +1/+1 counter on Citanul Druid.
アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。それは再生できない。そのアーティファクトのコントローラーは、そのマナ総量に等しい点数のライフを得る。
Destroy target artifact. It can't be regenerated. That artifact's controller gains life equal to its mana value.
あなたのアップキープの開始時に、サイクロンの上に風(wind)カウンターを1個置く。その後、あなたがそれの上に置かれている風カウンター1個につき(緑)を支払わないかぎり、サイクロンを生け贄に捧げる。支払った場合、サイクロンは各クリーチャーと各プレイヤーに、サイクロンの上に置かれている風カウンターの数に等しい点数のダメージを与える。
At the beginning of your upkeep, put a wind counter on Cyclone, then sacrifice Cyclone unless you pay {G} for each wind counter on it. If you pay, Cyclone deals damage equal to the number of wind counters on it to each creature and each player.
あなたは「死のとぐろのワームは、それがブロックされなかったかのようにその戦闘ダメージを割り振られる」ことを選んでもよい。
You may have Deathcoil Wurm assign its combat damage as though it weren't blocked.
あなたのアップキープの開始時に、パワーが最も低いクリーチャー1体を破壊する。それは再生できない。最も低いパワーを持つクリーチャーが2体以上いる場合、その中の1体を選ぶ。
戦場にクリーチャーが1体もいない場合、Drop of Honeyを生け贄に捧げる。
At the beginning of your upkeep, destroy the creature with the least power. It can't be regenerated. If two or more creatures are tied for least power, you choose one of them.
When there are no creatures on the battlefield, sacrifice Drop of Honey.
森渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが森(Forest)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Forestwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Forest.)
あなたはあなたのターンの間に、土地を望む枚数だけプレイしてもよい。
あなたが土地をプレイするたび、それがこのターンにあなたがプレイした最初の土地でない場合、Fastbondはあなたに1点のダメージを与える。
You may play any number of lands on each of your turns.
Whenever you play a land, if it wasn't the first land you played this turn, Fastbond deals 1 damage to you.
このターンに与えられるすべての戦闘ダメージを軽減する。
Prevent all combat damage that would be dealt this turn.
トランプル(攻撃しているこのクリーチャーは余剰の戦闘ダメージをプレイヤーかプレインズウォーカーに与えることができる。)
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(緑)(緑)(緑)(緑)を支払わないかぎり、大地の怒りはあなたに8点のダメージを与える。
Trample (This creature can deal excess combat damage to the player or planeswalker it's attacking.)
At the beginning of your upkeep, Force of Nature deals 8 damage to you unless you pay {G}{G}{G}{G}.
Gaea's Avengerのパワーとタフネスはそれぞれ、あなたの対戦相手がコントロールするアーティファクトの数に1を加えた点数に等しい。
Gaea's Avenger's power and toughness are each equal to 1 plus the number of artifacts your opponents control.
クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは+3/+3の修整を受ける。
Target creature gets +3/+3 until end of turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは、それが速攻を持っているかのように攻撃できる。
(0):エンチャントされているクリーチャーをアンタップする。あなたのターンの間にのみ、毎ターン1回のみ起動できる。
Enchant creature
Enchanted creature can attack as though it had haste.
{0}: Untap enchanted creature. Activate only during your turn and only once each turn.
鉄の蹄の雄牛は2体以上のクリーチャーによってはブロックされない。
Ironhoof Ox can't be blocked by more than one creature.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地がタップ状態になったとき、それを破壊する。その土地のコントローラーは、自分が選んだ土地1つにKudzuをつけてもよい。
Enchant land
When enchanted land becomes tapped, destroy it. That land's controller may attach Kudzu to a land of their choice.
(緑)(緑):黒の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
{G}{G}: Counter target black spell.
すべての森(Forest)は1/1のクリーチャーである。それは土地でもある。
All Forests are 1/1 creatures that are still lands.
(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで飛行を失う。
{T}: Target creature loses flying until end of turn.
あなたの墓地からカード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。
Return target card from your graveyard to your hand.
砂嵐は、すべての攻撃しているクリーチャーに1点のダメージを与える。
Sandstorm deals 1 damage to each attacking creature.
森渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが森(Forest)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
(2)(緑),(T):アーティファクト1つを対象とする。対戦相手1人が(2)を支払わず、Scarwood Banditsが戦場に出続けているかぎり、そのアーティファクトのコントロールを得る。
Forestwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Forest.)
{2}{G}, {T}: Unless an opponent pays {2}, gain control of target artifact for as long as Scarwood Bandits remains on the battlefield.
(緑),(T),ゴミあさりを生け贄に捧げる:アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。
{G}, {T}, Sacrifice Scavenger Folk: Destroy target artifact.
突風は、すべての飛行を持つクリーチャーにそれぞれ2点のダメージを与える。
Squall deals 2 damage to each creature with flying.
あなたのライブラリーからクリーチャー・カードを1枚探し、そのカードを公開する。その後、ライブラリーを切り直し、そのカードを一番上に置く。
Search your library for a creature card, reveal it, then shuffle and put that card on top.
すべてのクリーチャーでないアーティファクトはその能力をすべて失い、そのパワーとタフネスがそれぞれ、そのマナ総量に等しいアーティファクト・クリーチャーになる。ティタニアの歌が戦場を離れたなら、この効果はターン終了時まで持続する。
Each noncreature artifact loses all abilities and becomes an artifact creature with power and toughness each equal to its mana value. If Titania's Song leaves the battlefield, this effect continues until end of turn.
すべての島(Island)を破壊する。
Destroy all Islands.
トランプル
Trample
沼渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが沼(Swamp)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Swampwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
Wood Elementalが戦場に出るに際し、好きな数のアンタップ状態の森(Forest)を生け贄に捧げる。
Wood Elementalのパワーとタフネスはそれぞれ、それが戦場に出るに際し生け贄に捧げられた森の数に等しい。
As Wood Elemental enters, sacrifice any number of untapped Forests.
Wood Elemental's power and toughness are each equal to the number of Forests sacrificed as it entered.
■アーティファクト/Artifact
飛行
エイスサーの滑空機ではブロックできない。
Flying
Aesthir Glider can't block.
(5),(T):このターン、飛行を持たない攻撃しているクリーチャーがあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{5}, {T}: Prevent all damage that would be dealt to you this turn by attacking creatures without flying.
(2),(T):あなたがコントロールするパーマネント1つを対象とする。それはあなたが選んだ色1色になる。(この効果は永続する。)
{2}, {T}: Target permanent you control becomes the color of your choice. (This effect lasts indefinitely.)
(2),(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを1点軽減する。
{2}, {T}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to any target this turn.
あなたのアップキープの開始時に、終末の時計の上に破滅(doom)カウンターを1個置く。
あなたのドロー・ステップの開始時に、終末の時計は各プレイヤーに、その上に置かれた破滅カウンターの数に等しい点数のダメージを与える。
(4):終末の時計から破滅カウンターを1個取り除く。この能力はどのプレイヤーでも起動してもよいが、アップキープ・ステップの間にのみ起動できる。
At the beginning of your upkeep, put a doom counter on Armageddon Clock.
At the beginning of your draw step, Armageddon Clock deals damage equal to the number of doom counters on it to each player.
{4}: Remove a doom counter from Armageddon Clock. Any player may activate this ability but only during any upkeep step.
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:(◇)(◇)を加える。
Sacrifice a creature: Add {C}{C}.
玄武岩のモノリスはあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
(T):(◇)(◇)(◇)を加える。
(3):玄武岩のモノリスをアンタップする。
Basalt Monolith doesn't untap during your untap step.
{T}: Add {C}{C}{C}.
{3}: Untap Basalt Monolith.
(2),2点のライフを支払う:カードを1枚引く。
{2}, Pay 2 life: Draw a card.
(1),スレイマンの壺を生け贄に捧げる:コインを1枚投げる。あなたがコイン投げに勝った場合、飛行を持つ無色の5/5のジン(Djinn)・アーティファクト・クリーチャー・トークンを1体生成する。あなたがコイン投げに負けた場合、スレイマンの壺はあなたに5点のダメージを与える。
{1}, Sacrifice Bottle of Suleiman: Flip a coin. If you win the flip, create a 5/5 colorless Djinn artifact creature token with flying. If you lose the flip, Bottle of Suleiman deals 5 damage to you.
真鍮人間は、あなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
あなたのアップキープの開始時に、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、真鍮人間をアンタップする。
Brass Man doesn't untap during your untap step.
At the beginning of your upkeep, you may pay {1}. If you do, untap Brass Man.
トランプル
あなたが他のクリーチャーをコントロールしているかぎり、青銅の馬を対象とする呪文によって青銅の馬に与えられるすべてのダメージを軽減する。
Trample
As long as you control another creature, prevent all damage that would be dealt to Bronze Horse by spells that target it.
(X),(T):土地X個を対象とし、それらをアンタップする。
{X}, {T}: Untap X target lands.
(3),(T):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+3/+3の修整を受ける。次の終了ステップの開始時に、それのコントローラーはそれを生け贄に捧げる。
{3}, {T}: Target creature you control gets +3/+3 until end of turn. Its controller sacrifices it at the beginning of the next end step.
(2):粘土像を再生する。
{2}: Regenerate Clay Statue.
飛行
機械仕掛けの鳥はその上に+1/+0カウンターが4個置かれた状態で戦場に出る。
戦闘終了時に、この戦闘で機械仕掛けの鳥が攻撃かブロックした場合、それから+1/+0カウンターを1個取り除く。
(X),(T):機械仕掛けの鳥に+1/+0カウンターを最大X個まで置く。この能力は、機械仕掛けの鳥の上に置かれている+1/+0カウンターの総数を4個より多くしない。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Flying
Clockwork Avian enters with four +1/+0 counters on it.
At end of combat, if Clockwork Avian attacked or blocked this combat, remove a +1/+0 counter from it.
{X}, {T}: Put up to X +1/+0 counters on Clockwork Avian. This ability can't cause the total number of +1/+0 counters on Clockwork Avian to be greater than four. Activate only during your upkeep.
(3),(T):アーティファクト・クリーチャー1体を対象とし、それを再生する。
{3}, {T}: Regenerate target artifact creature.
Clockwork Swarmはその上に+1/+0カウンターが4個置かれた状態で戦場に出る。
Clockwork Swarmは、壁(Wall)によってはブロックされない。
戦闘終了時に、この戦闘でClockwork Swarmが攻撃かブロックした場合、それから+1/+0カウンターを1個取り除く。
(X),(T):Clockwork Swarmに+1/+0カウンターを最大X個まで置く。この能力は、Clockwork Swarmの上の+1/+0カウンターの総数を4個以上にすることはできない。 あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Clockwork Swarm enters with four +1/+0 counters on it.
Clockwork Swarm can't be blocked by Walls.
At end of combat, if Clockwork Swarm attacked or blocked this combat, remove a +1/+0 counter from it.
{X}, {T}: Put up to X +1/+0 counters on Clockwork Swarm. This ability can't cause the total number of +1/+0 counters on Clockwork Swarm to be greater than four. Activate only during your upkeep.
トランプル(このクリーチャーは余剰の戦闘ダメージを、それが攻撃しているプレイヤーかプレインズウォーカーに与えることができる。)
サルディアの巨像はあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
(9):サルディアの巨像をアンタップする。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Trample (This creature can deal excess combat damage to the player or planeswalker it's attacking.)
Colossus of Sardia doesn't untap during your untap step.
{9}: Untap Colossus of Sardia. Activate only during your upkeep.
(3),カードを1枚無作為に選んで捨てる:クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+2/+2の修整を受ける。
{3}, Discard a card at random: Target creature gets +2/+2 until end of turn.
(2),(T):沼(Swamp)でない土地1つを対象とする。その上に湿地(mire)カウンターを1個置く。その土地は、その上に湿地カウンターが置かれ続けているかぎり沼である。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Cyclopean Tombが戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、ゲームの残りの間、あなたの各アップキープの開始時に、いずれかの土地からCyclopean Tombによって置かれ、Cyclopean Tombによって取り除かれたことがない湿地カウンターをすべて取り除く。
{2}, {T}: Put a mire counter on target non-Swamp land. That land is a Swamp for as long as it has a mire counter on it. Activate only during your upkeep.
When Cyclopean Tomb is put into a graveyard from the battlefield, at the beginning of each of your upkeeps for the rest of the game, remove all mire counters from a land that a mire counter was put onto with Cyclopean Tomb but that a mire counter has not been removed from with Cyclopean Tomb.
(3):悪魔の機械を再生する。
{3}: Regenerate Diabolic Machine.
(2):ドラゴン・エンジンはターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
{2}: Dragon Engine gets +1/+0 until end of turn.
(2),(T):あなたがコントロールする攻撃しているクリーチャー1体を対象とし、それをアンタップする。このターン、そのクリーチャーに与えられる戦闘ダメージと、そのクリーチャーが与えるすべての戦闘ダメージを軽減する。
{2}, {T}: Untap target attacking creature you control. Prevent all combat damage that would be dealt to and dealt by that creature this turn.
(X)(X)(1),(T):土地X個を対象とし、それらをタップする。
{X}{X}{1}, {T}: Tap X target lands.
(2),(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで飛行を得る。
{2}, {T}: Target creature gains flying until end of turn.
赤のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
山(Mountain)がマナを引き出す目的でタップされるたび、それのコントローラーは追加の(赤)を加える。
Red creatures get +1/+1.
Whenever a Mountain is tapped for mana, its controller adds an additional {R}.
(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーの手札を見る。
{T}: Look at target player's hand.
(T):飛行を持つクリーチャー1体を対象とする。ぶどう弾カタパルトはそれに1点のダメージを与える。
{T}: Grapeshot Catapult deals 1 damage to target creature with flying.
(2),(T):クリーチャー1体を対象とする。このターン、それが与えるすべての戦闘ダメージを軽減する。
{2}, {T}: Prevent all combat damage that would be dealt by target creature this turn.
(X),(T):あなたは、あなたの手札にある土地でないカードを1枚追放してもよい。そのカードが追放され続けているかぎり、あなたはそのカードを唱えてもよい。Ice Cauldronの上に蓄積(charge)カウンターを1個置き、この起動コストとして支払ったマナのタイプと量を記録しておく。Ice Cauldronの上に蓄積カウンターが置かれていないときにのみ起動できる。
(T),Ice Cauldronから蓄積カウンターを1個取り除く:最後に記録されたマナのタイプと量を加える。このマナは、最後にIce Cauldronによって追放されたカードを唱えるためだけしか使えない。
{X}, {T}: You may exile a nonland card from your hand. You may cast that card for as long as it remains exiled. Put a charge counter on Ice Cauldron and note the type and amount of mana spent to pay this activation cost. Activate only if there are no charge counters on Ice Cauldron.
{T}, Remove a charge counter from Ice Cauldron: Add Ice Cauldron's last noted type and amount of mana. Spend this mana only to cast the last card exiled with Ice Cauldron.
(1),(T):アーティファクト1つかクリーチャー1体か土地1つを対象とし、それをタップする。
{1}, {T}: Tap target artifact, creature, or land.
(1):クリーチャー1体を対象とする。このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にそれに与えるダメージは、代わりにあなたに与えられる。
{1}: The next time a source of your choice would deal damage to target creature this turn, that source deals that damage to you instead.
各戦闘で、巨大戦車は可能なら攻撃する。
巨大戦車は壁(Wall)によってはブロックされない。
Juggernaut attacks each combat if able.
Juggernaut can't be blocked by Walls.
すべての沼(Swamp)は黒の1/1のクリーチャーである。それは土地でもある。
All Swamps are 1/1 black creatures that are still lands.
あなたの手札の上限は無い。
効果によってあなたがカードを捨てさせられた場合、あなたは、そのカードを捨てるが、それをあなたの墓地に置く代わりにあなたのライブラリーの一番上に置いてもよい。
You have no maximum hand size.
If an effect causes you to discard a card, discard it, but you may put it on top of your library instead of into your graveyard.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(1):Living Wallを再生する。
Defender (This creature can't attack.)
{1}: Regenerate Living Wall.
あなたが唱えるインスタント呪文とエンチャント呪文は、それを唱えるためのコストが(2)少なくなる。
Instant and enchantment spells you cast cost {2} less to cast.
魔力の櫃はあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
あなたのアップキープの開始時に、あなたは(4)を支払ってもよい。そうしたなら、魔力の櫃をアンタップする。
あなたのドロー・ステップの開始時に、魔力の櫃がタップ状態である場合、それはあなたに1点のダメージを与える。
(T):(◇)(◇)(◇)を加える。
Mana Vault doesn't untap during your untap step.
At the beginning of your upkeep, you may pay {4}. If you do, untap Mana Vault.
At the beginning of your draw step, if Mana Vault is tapped, it deals 1 damage to you.
{T}: Add {C}{C}{C}.
攻撃しているクリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
Attacking creatures get +1/+0.
累加アップキープ(3)(あなたのアップキープの開始時に、このパーマネントの上に経年(age)カウンターを1個置く。その後あなたがこの上に置かれている経年カウンター1個につきアップキープ・コストを1回支払わないかぎり、それを生け贄に捧げる。)
マナを引き出す目的でタップされた場合、平地(Plains)は(赤)を、島(Island)は(緑)を、沼(Swamp)は(白)を、山(Mountain)は(青)を、森(Forest)は(黒)を、他のいかなるタイプのマナの代わりに生み出す。
Cumulative upkeep {3} (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
If tapped for mana, Plains produce {R}, Islands produce {G}, Swamps produce {W}, Mountains produce {U}, and Forests produce {B} instead of any other type.
(6),(T):あなたがオーナーであり、かつあなたがコントロールするパーマネント1つを対象とし、それをあなたの手札に戻す。
{6}, {T}: Return target permanent you both own and control to your hand.
オニュレットが死亡したとき、あなたは2点のライフを得る。
When Onulet dies, you gain 2 life.
(4),(T):このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{4}, {T}: The next time a source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
あなたが唱えるクリーチャー呪文は、それを唱えるためのコストが(2)少なくなる。
Creature spells you cast cost {2} less to cast.
原初の土が戦場に出るに際し、それは「3/3のアーティファクト・クリーチャー」「飛行を持つ2/2のアーティファクト・クリーチャー」「それの他のタイプに加えて、防衛を持つ1/6の壁(Wall)アーティファクト・クリーチャー」のうちあなたが選んだ1つになる。(防衛を持つクリーチャーは攻撃できない。)
As Primal Clay enters, it becomes your choice of a 3/3 artifact creature, a 2/2 artifact creature with flying, or a 1/6 Wall artifact creature with defender in addition to its other types. (A creature with defender can't attack.)
(2):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを1点軽減する。次の終了ステップの開始時に、ラカライトをオーナーの手札に戻す。
{2}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to any target this turn. Return Rakalite to its owner's hand at the beginning of the next end step.
(5),(T):カードを1枚無作為に選んで捨てる。その後、カードを2枚引く。
{5}, {T}: Discard a card at random, then draw two cards.
(6),(T):このターン、飛行を持つクリーチャーがあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{6}, {T}: Prevent all damage that would be dealt to you this turn by creatures with flying.
多相の戦士が戦場に出るに際し、0から7までの数字を1つ選ぶ。
あなたのアップキープの開始時に、あなたは0から7までの数字を1つ選んでもよい。
多相の戦士のパワーは最後に選ばれた数字に等しく、そのタフネスは7からその数字を引いた点数に等しい。
As Shapeshifter enters, choose a number between 0 and 7.
At the beginning of your upkeep, you may choose a number between 0 and 7.
Shapeshifter's power is equal to the last chosen number and its toughness is equal to 7 minus that number.
(T):(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}{C}.
Soldevi Golemはあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
あなたのアップキープの開始時に、対戦相手1人がコントロールするタップ状態のクリーチャー1体を対象とし、それをアンタップしてもよい。そうした場合、Soldevi Golemをアンタップする。
Soldevi Golem doesn't untap during your untap step.
At the beginning of your upkeep, you may untap target tapped creature an opponent controls. If you do, untap Soldevi Golem.
(3),(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで-2/-0の修整を受ける。
{3}, {T}: Target creature gets -2/-0 until end of turn.
あなたがコントロールするアーティファクトが1つ戦場からいずれかの墓地に置かれるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever an artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
(2),(T):パワーが2以下のクリーチャー1体を対象とする。このターン、それはブロックされない。
{2}, {T}: Target creature with power 2 or less can't be blocked this turn.
あなたは、あなたのアンタップ・ステップにタウノスの武具をアンタップしないことを選んでもよい。
(2),(T):クリーチャー1体を対象とする。タウノスの武具がタップ状態であり続けるかぎり、それは+1/+1の修整を受ける。
You may choose not to untap Tawnos's Weaponry during your untap step.
{2}, {T}: Target creature gets +1/+1 for as long as Tawnos's Weaponry remains tapped.
飛行
テトラバスはその上に+1/+1カウンターが3個置かれた状態で戦場に出る。
あなたのアップキープの開始時に、あなたはテトラバスから望む数の+1/+1カウンターを取り除いてもよい。そうした場合、同じ数の無色の1/1のテトラバイト(Tetravite)・アーティファクト・クリーチャー・トークンを生成する。それらは飛行と「テトラバイトはエンチャントされない。」を持つ。
あなたのアップキープの開始時に、あなたはテトラバスによって生成された望む数のトークンを追放してもよい。そうした場合、テトラバスの上に同じ数の+1/+1カウンターを置く。
Flying
Tetravus enters with three +1/+1 counters on it.
At the beginning of your upkeep, you may remove any number of +1/+1 counters from Tetravus. If you do, create that many 1/1 colorless Tetravite artifact creature tokens. They each have flying and "This creature can't be enchanted."
At the beginning of your upkeep, you may exile any number of tokens created with Tetravus. If you do, put that many +1/+1 counters on Tetravus.
Time Vaultはタップ状態で戦場に出る。
Time Vaultはあなたのアンタップ・ステップの間にアンタップしない。
Time Vaultがタップ状態である間にあなたがあなたのターンを始める場合、代わりにあなたはそのターンを飛ばしてもよい。そうした場合、Time Vaultをアンタップする。
(T):このターンに続いて追加の1ターンを行う。
Time Vault enters tapped.
Time Vault doesn't untap during your untap step.
If you would begin your turn while Time Vault is tapped, you may skip that turn instead. If you do, untap Time Vault.
{T}: Take an extra turn after this one.
(3),(T):三畳紀の卵の上に孵化(hatchling)カウンターを1個置く。
三畳紀の卵を生け贄に捧げる:以下から1つを選ぶ。三畳紀の卵の上に孵化カウンターが2個以上置かれているのなら起動できる。
・あなたはあなたの手札にあるクリーチャー・カード1枚を戦場に出してもよい。
・あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それを戦場に戻す。
{3}, {T}: Put a hatchling counter on Triassic Egg.
Sacrifice Triassic Egg: Choose one. Activate only if there are two or more hatchling counters on Triassic Egg.
• You may put a creature card from your hand onto the battlefield.
• Return target creature card from your graveyard to the battlefield.
プレイヤー1人がアーティファクト呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts an artifact spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
あなたがコントロールするアーティファクトが1つ戦場からいずれかの墓地に置かれるたび、それが生け贄に捧げられたものでない場合、あなたは(3)を支払ってもよい。そうした場合、カードを1枚引く。
Whenever an artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, if it wasn't sacrificed, you may pay {3}. If you do, draw a card.
あなたのターンであるかぎり、あなたがコントロールするクリーチャーは+2/+0の修整を受ける。
あなたのターンでないかぎり、あなたがコントロールするクリーチャーは-0/-2の修整を受ける。
During your turn, creatures you control get +2/+0.
During turns other than yours, creatures you control get -0/-2.
攻撃しているクリーチャーは-1/-0の修整を受ける。
Attacking creatures get -1/-0.
警戒
Vigilance
■土地/Land
((T):(黒)か(赤)を加える。)
({T}: Add {B} or {R}.)
((T):(黒)か(緑)を加える。)
({T}: Add {B} or {G}.)
真鍮の都がタップ状態になるたび、それはあなたに1点のダメージを与える。
(T):好きな色1色のマナ1点を加える。
Whenever City of Brass becomes tapped, it deals 1 damage to you.
{T}: Add one mana of any color.
(T):(◇)を加える。
(T):象(Elephant)1つを対象とし、それを再生する。
{T}: Add {C}.
{T}: Regenerate target Elephant.
(T):(◇)を加える。
(T):カードを1枚引く。あなたの手札にカードがちょうど7枚あるときにのみ起動できる。
{T}: Add {C}.
{T}: Draw a card. Activate only if you have exactly seven cards in hand.
(T):攻撃しているクリーチャー1体を対象とし、それをアンタップする。このターン、そのクリーチャーが与える戦闘ダメージと、そのクリーチャーに与えられるすべての戦闘ダメージを軽減する。
{T}: Untap target attacking creature. Prevent all combat damage that would be dealt to and dealt by that creature this turn.
(T):(◇)(◇)(◇)を加える。このマナは、アーティファクト呪文を唱えるためにのみ支払える。
{T}: Add {C}{C}{C}. Spend this mana only to cast artifact spells.
(T):クリーチャー1体を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを1点軽減する。
{T}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to target creature this turn.
((T):(赤)か(白)を加える。)
({T}: Add {R} or {W}.)
((T):(緑)か(白)を加える。)
({T}: Add {G} or {W}.)
((T):(白)か(黒)を加える。)
({T}: Add {W} or {B}.)
(T):(◇)を加える。
(T),露天鉱床を生け贄に捧げる:土地1つを対象とし、それを破壊する。
{T}: Add {C}.
{T}, Sacrifice Strip Mine: Destroy target land.
((T):(赤)か(緑)を加える。)
({T}: Add {R} or {G}.)
((T):(緑)か(青)を加える。)
({T}: Add {G} or {U}.)
((T):(白)か(青)を加える。)
({T}: Add {W} or {U}.)
((T):(青)か(黒)を加える。)
({T}: Add {U} or {B}.)
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・魔力炉(Power-Plant)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Power-Plant and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・魔力炉(Power-Plant)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Power-Plant and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・魔力炉(Power-Plant)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Power-Plant and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・魔力炉(Power-Plant)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Power-Plant and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・塔(Tower)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Tower, add {C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・魔力炉(Power-Plant)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Power-Plant, add {C}{C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・魔力炉(Power-Plant)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Power-Plant, add {C}{C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・魔力炉(Power-Plant)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Power-Plant, add {C}{C}{C} instead.
(T):(◇)を加える。あなたがウルザの(Urza's)・鉱山(Mine)とウルザの・魔力炉(Power-Plant)をコントロールしているなら、代わりに(◇)(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}. If you control an Urza's Mine and an Urza's Power-Plant, add {C}{C}{C} instead.
((T):(青)か(赤)を加える。)
({T}: Add {U} or {R}.)