Limited Edition Alpha カードリスト
- 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
- このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
- これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
- このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
- このカードリストはデータベースから 2024年12月21日 23:06:49 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
- Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, Limited Edition Alpha{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。
■白/White
エンチャント(壁(Wall))
エンチャントされている壁は、それが防衛を持たないかのように攻撃できる。
Enchant Wall
Enchanted Wall can attack as though it didn't have defender.
すべての土地を破壊する。
Destroy all lands.
各プレイヤーは、コントロールする土地の数が最も少ないプレイヤーがコントロールする土地の数に等しい数だけ、自分がコントロールする土地を選ぶ。その後、残りを生け贄に捧げる。同じ方法で、各プレイヤーはカードを捨て、クリーチャーを生け贄に捧げる。
Each player chooses a number of lands they control equal to the number of lands controlled by the player who controls the fewest, then sacrifices the rest. Players discard cards and sacrifice creatures the same way.
バンド
Banding (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding you control are blocking or being blocked by a creature, you divide that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーはプロテクション(黒)を持つ。この効果は黒の護法印を取り除かない。
Enchant creature
Enchanted creature has protection from black. This effect doesn't remove Black Ward.
この呪文は、戦闘中でブロック・クリーチャーが指定されるより前にのみ唱えられる。
防御プレイヤーがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。このターン、それは望む数のクリーチャーをブロックできる。このターン、それは可能ならば各攻撃しているクリーチャーをブロックする。
Cast this spell only during combat before blockers are declared.
Target creature defending player controls can block any number of creatures this turn. It blocks each attacking creature this turn if able.
エンチャント(クリーチャー)
(白):エンチャントされているクリーチャーは、ターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
Enchant creature
{W}: Enchanted creature gets +1/+1 until end of turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーはプロテクション(青)を持つ。この効果は青の護法印を取り除かない。
Enchant creature
Enchanted creature has protection from blue. This effect doesn't remove Blue Ward.
あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーは+0/+2の修整を受ける。
Untapped creatures you control get +0/+2.
(1):このターン、あなたが選んだ黒の発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{1}: The next time a black source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
(1):このターン、あなたが選んだ青の発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{1}: The next time a blue source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
(1):このターン、あなたが選んだ緑の発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{1}: The next time a green source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
(1):このターン、あなたが選んだ赤の発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{1}: The next time a red source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
(1):このターン、あなたが選んだ白の発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。
{1}: The next time a white source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地は破壊不能を持つとともに、他のオーラ(Aura)によってはエンチャントされない。
Enchant land
Enchanted land has indestructible and can't be enchanted by other Auras.
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(白)(白)を支払わないかぎり、変換を生け贄に捧げる。
すべての山(Mountain)は平地(Plains)である。
At the beginning of your upkeep, sacrifice Conversion unless you pay {W}{W}.
All Mountains are Plains.
白のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
White creatures get +1/+1.
クリーチャー1体を対象とし、それを再生する。
Regenerate target creature.
アーティファクトやエンチャントのうち1つを対象とする。それを破壊する。
Destroy target artifact or enchantment.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地は「あなたのアップキープの開始時に、あなたは(白)(白)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。」を持つ。
Enchant land
Enchanted land has "At the beginning of your upkeep, you may pay {W}{W}. If you do, you gain 1 life."
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーはプロテクション(緑)を持つ。この効果は緑の護法印を取り除かない。
Enchant creature
Enchanted creature has protection from green. This effect doesn't remove Green Ward.
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージをX点軽減する。ターン終了時まで、あなたはインスタントを唱えられるときならいつでも(1)を支払ってもよい。そうした場合、このターン、そのパーマネントかプレイヤーに与えられる次のダメージを1点軽減する。
Prevent the next X damage that would be dealt to any target this turn. Until end of turn, you may pay {1} any time you could cast an instant. If you do, prevent the next 1 damage that would be dealt to that permanent or player this turn.
以下から1つを選ぶ。
・プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、3点のライフを得る。
・クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを3点軽減する。
Choose one ---
• Target player gains 3 life.
• Prevent the next 3 damage that would be dealt to any target this turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+0/+2の修整を受ける。
(白):エンチャントされているクリーチャーは、ターン終了時まで+0/+1の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets +0/+2.
{W}: Enchanted creature gets +0/+1 until end of turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+1/+2の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets +1/+2.
あなたのドロー・ステップの間にあなたがカードを1枚引く場合、代わりにあなたはそのドローを飛ばしてもよい。そうした場合、あなたの次のターンまで、飛行か島渡りを持つクリーチャーしかあなたを攻撃できない。
If you would draw a card during your draw step, instead you may skip that draw. If you do, until your next turn, you can't be attacked except by creatures with flying and/or islandwalk.
各プレイヤーのアップキープの開始時に、因果応報はそのプレイヤーに、そのプレイヤーがコントロールする沼(Swamp)の数に等しい点数のダメージを与える。
At the beginning of each player's upkeep, Karma deals damage to that player equal to the number of Swamps they control.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは先制攻撃を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has first strike.
バンド、飛行
Flying; banding (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding you control are blocking or being blocked by a creature, you divide that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
(白)(白),(T):黒のパーマネント1つを対象とし、それを破壊する。
{W}{W}, {T}: Destroy target black permanent.
(0):このターン現し身に与えられる次のダメージ1点は、代わりにオーナーに与えられる。この能力は、現し身のオーナーのみが起動できる。
現し身が死亡したとき、オーナーは自分のライフの端数を切り上げた半分を失う。
{0}: The next 1 damage that would be dealt to Personal Incarnation this turn is dealt to its owner instead. Only Personal Incarnation's owner may activate this ability.
When Personal Incarnation dies, its owner loses half their life, rounded up.
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。その色は白になる。(そのパーマネントのマナ・シンボルは変化しないままである。)
Target spell or permanent becomes white. (Mana symbols on that permanent remain unchanged.)
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーはプロテクション(赤)を持つ。この効果は赤の護法印を取り除かない。
Enchant creature
Enchanted creature has protection from red. This effect doesn't remove Red Ward.
あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それを戦場に戻す。
Return target creature card from your graveyard to the battlefield.
このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にあなたに与えるすべてのダメージを軽減する。あなたは、これにより軽減されたダメージに等しい点数のライフを得る。
The next time a source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage. You gain life equal to the damage prevented this way.
ブロック・クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは+7/+7の修整を受ける。
Target blocking creature gets +7/+7 until end of turn.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを1点軽減する。
{T}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to any target this turn.
飛行、警戒
Flying, vigilance
クリーチャー1体を対象とし、それを追放する。それのコントローラーは、そのパワーに等しい点数のライフを得る。
Exile target creature. Its controller gains life equal to its power.
Veteran Bodyguardがアンタップ状態であるかぎり、ブロックされなかったクリーチャーからあなたに与えられるすべてのダメージは、代わりにVeteran Bodyguardに与えられる。
As long as Veteran Bodyguard is untapped, all damage that would be dealt to you by unblocked creatures is dealt to Veteran Bodyguard instead.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
飛行
Defender (This creature can't attack.)
Flying
先制攻撃(このクリーチャーは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
プロテクション(黒)(このクリーチャーは黒のものに対して、ブロックされず、対象にならず、ダメージを与えられず、エンチャントされない。)
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Protection from black (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything black.)
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーはプロテクション(白)を持つ。この効果は白の護法印を取り除かない。
Enchant creature
Enchanted creature has protection from white. This effect doesn't remove White Ward.
すべてのクリーチャーを破壊する。それらは再生できない。
Destroy all creatures. They can't be regenerated.
■青/Blue
飛行
Flying
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを3枚引く。
Target player draws three cards.
エンチャント(アーティファクト)
エンチャントされているアーティファクトがクリーチャーでないかぎり、それはそれのマナ総量に等しいパワーとタフネスを持つアーティファクト・クリーチャーである。
Enchant artifact
As long as enchanted artifact isn't a creature, it's an artifact creature with power and toughness each equal to its mana value.
以下から1つを選ぶ。
・赤の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
・赤のパーマネント1つを対象とし、それを破壊する。
Choose one ---
• Counter target red spell.
• Destroy target red permanent.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードをX枚引く。
Target player draws X cards.
あなたは、クローンが戦場に出ているクリーチャー1体のコピーとして戦場に出ることを選んでもよい。
You may have Clone enter as a copy of any creature on the battlefield.
エンチャント(クリーチャー)
あなたは、エンチャントされているクリーチャーをコントロールする。
Enchant creature
You control enchanted creature.
あなたは、Copy Artifactが、それの他のタイプに加えてエンチャントであることを除き、戦場に出ているいずれかのアーティファクトのコピーとして戦場に出ることを選んでもよい。
You may have Copy Artifact enter as a copy of any artifact on the battlefield, except it's an enchantment in addition to its other types.
呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target spell.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーが死亡したとき、魂の鎖はそのクリーチャーのタフネスに等しい点数のダメージを、そのクリーチャーのコントローラーに与える。
Enchant creature
When enchanted creature dies, Creature Bond deals damage equal to that creature's toughness to the creature's controller.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、自分がコントロールするすべての土地のマナ能力を起動する。その後、そのプレイヤーはすべての未消費のマナを失い、あなたはこれにより失われたマナを加える。
Target player activates a mana ability of each land they control. Then that player loses all unspent mana and you add the mana lost this way.
エンチャント(エンチャント)
エンチャントされているエンチャントのコントローラーのアップキープの開始時に、フィードバックはそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Enchant enchantment
At the beginning of the upkeep of enchanted enchantment's controller, Feedback deals 1 damage to that player.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは飛行を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has flying.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは壁(Wall)によってしかブロックされない。
Enchant creature
Enchanted creature can't be blocked except by Walls.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで飛行を得る。
Target creature gains flying until end of turn.
対戦相手1人がコントロールする森(Forest)がタップ状態になるたび、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a Forest an opponent controls becomes tapped, you gain 1 life.
他のマーフォーク(Merfolk)は+1/+1の修整を受けるとともに島渡りを持つ。(それらは、防御プレイヤーが島(Island)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Other Merfolk get +1/+1 and have islandwalk. (They can't be blocked as long as defending player controls an Island.)
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。それに書かれた基本土地タイプ1種をすべて別の基本土地タイプ1種に置き換える。(例えば、あなたは「沼渡り」を「平地渡り」に変えることができる。この効果は永続する。)
Change the text of target spell or permanent by replacing all instances of one basic land type with another. (For example, you may change "swampwalk" to "plainswalk." This effect lasts indefinitely.)
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするすべての土地をタップし、そのプレイヤーはすべての未使用のマナを失う。
Tap all lands target player controls and that player loses all unspent mana.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(青)を支払わないかぎり、幻影の軍団を生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice Phantasmal Forces unless you pay {U}.
エンチャント(土地)
幻影の地が戦場に出るに際し、基本土地タイプを1種選ぶ。
エンチャントされている土地は選ばれた基本土地タイプになる。
Enchant land
As Phantasmal Terrain enters, choose a basic land type.
Enchanted land is the chosen type.
飛行
Flying
海賊船は防御プレイヤーが島(Island)をコントロールしていないかぎり、攻撃できない。
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。海賊船はそれに1点のダメージを与える。
あなたが島をコントロールしていないとき、海賊船を生け贄に捧げる。
Pirate Ship can't attack unless defending player controls an Island.
{T}: Pirate Ship deals 1 damage to any target.
When you control no Islands, sacrifice Pirate Ship.
エンチャント(エンチャント)
エンチャントされているエンチャントのコントローラーのアップキープの開始時に、そのプレイヤーは望む総量のマナを支払ってもよい。魔力漏出はそのプレイヤーに2点のダメージを与える。そのダメージをX点軽減する。Xは、そのプレイヤーがこれにより支払ったマナの総量である。
Enchant enchantment
At the beginning of the upkeep of enchanted enchantment's controller, that player may pay any amount of mana. Power Leak deals 2 damage to that player. Prevent X of that damage, where X is the amount of mana that player paid this way.
呪文1つを対象とし、それをそれのコントローラーが(X)を支払わないかぎり、打ち消す。支払わなかったなら、そのプレイヤーは自分がコントロールするマナ能力を持つすべての土地をタップし、すべての未使用のマナを失う。
Counter target spell unless its controller pays {X}. If that player doesn't, they tap all lands with mana abilities they control and lose all unspent mana.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。放蕩魔術師はそれに1点のダメージを与える。
{T}: Prodigal Sorcerer deals 1 damage to any target.
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。心霊破はそれに4点のダメージを与え、あなたに2点のダメージを与える。
Psionic Blast deals 4 damage to any target and 2 damage to you.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地がタップ状態になるたび、地の毒はその土地のコントローラーに2点のダメージを与える。
Enchant land
Whenever enchanted land becomes tapped, Psychic Venom deals 2 damage to that land's controller.
大海蛇は防御プレイヤーが島(Island)をコントロールしていないかぎり、攻撃できない。
あなたが島をコントロールしていないとき、大海蛇を生け贄に捧げる。
Sea Serpent can't attack unless defending player controls an Island.
When you control no Islands, sacrifice Sea Serpent.
この呪文は、対戦相手1人のターンの間で、攻撃クリーチャーが指定される前にのみ唱えられる。
アクティブ・プレイヤーがコントロールするクリーチャーは、このターン可能ならば攻撃する。
次の終了ステップの開始時に、そのプレイヤーがコントロールする壁(Wall)でない、このターン攻撃しなかったすべてのクリーチャーを破壊する。この効果は、そのプレイヤーがこのターンの開始時から継続してコントロールしていないクリーチャーについては無視する。
Cast this spell only during an opponent's turn, before attackers are declared.
Creatures the active player controls attack this turn if able.
At the beginning of the next end step, destroy all non-Wall creatures that player controls that didn't attack this turn. Ignore this effect for each creature the player didn't control continuously since the beginning of the turn.
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。それに書かれた、色を表す単語1種類をすべて別の色の単語1種類に置き換える。(例えば、あなたは「黒の呪文1つを対象とし」を「青の呪文1つを対象とし」に変えられる。この効果は永続する。)
Change the text of target spell or permanent by replacing all instances of one color word with another. (For example, you may change "target black spell" to "target blue spell." This effect lasts indefinitely.)
マナ総量がXである呪文1つを対象とし、それを打ち消す。(たとえばマナ・コストが(3)(青)(青)である呪文なら、Xは5である。)
Counter target spell with mana value X. (For example, if that spell's mana cost is {3}{U}{U}, X is 5.)
プレイヤーは自分のアンタップ・ステップを飛ばす。
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(青)を支払わないかぎり、停滞を生け贄に捧げる。
Players skip their untap steps.
At the beginning of your upkeep, sacrifice Stasis unless you pay {U}.
エンチャント(アーティファクト)
あなたは、エンチャントされているアーティファクトをコントロールする。
Enchant artifact
You control enchanted artifact.
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。その色は青になる。(そのパーマネントのマナ・シンボルは変化しないままである。)
Target spell or permanent becomes blue. (Mana symbols on that permanent remain unchanged.)
あなたは、このターンに続いて追加の1ターンを行う。
Take an extra turn after this one.
各プレイヤーは、自分の墓地と手札を自分のライブラリーに加えて切り直す。その後、カードを7枚引く。(その後、Timetwisterをそのオーナーの墓地に置く。)
Each player shuffles their hand and graveyard into their library, then draws seven cards. (Then put Timetwister into its owner's graveyard.)
アーティファクト1つかクリーチャー1体か土地1つを対象とする。あなたはそれをタップまたはアンタップしてもよい。
You may tap or untap target artifact, creature, or land.
クリーチャー1体を対象とし、それをオーナーの手札に戻す。
Return target creature to its owner's hand.
あなたは「Vesuvan Doppelgangerは、そのクリーチャーの色をコピーしないことと『あなたのアップキープの開始時に、クリーチャー1体を対象とする。あなたは”Vesuvan Doppelgangerは、そのクリーチャーの色をコピーしないこととそれがこの能力を持つことを除き、このクリーチャーはそのクリーチャーのコピーとなる。”ことを選んでもよい。』を持つことを除いて、それが戦場に出ているクリーチャー1体のコピーとして場に出る」ことを選んでもよい。
You may have Vesuvan Doppelganger enter as a copy of any creature on the battlefield, except it doesn't copy that creature's color and it has "At the beginning of your upkeep, you may have this creature become a copy of target creature, except it doesn't copy that creature's color and it has this ability."
山(Mountain)X個を対象とし、それらを破壊する。噴火は各クリーチャーと各プレイヤーに、これにより墓地に置かれた山の数に等しい点数のダメージを与える。
Destroy X target Mountains. Volcanic Eruption deals damage to each creature and each player equal to the number of Mountains put into a graveyard this way.
防衛、飛行(このクリーチャーは攻撃できず、飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Defender, flying (This creature can't attack, and it can block creatures with flying.)
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(青):水の壁はターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Defender (This creature can't attack.)
{U}: Wall of Water gets +1/+0 until end of turn.
■黒/Black
エンチャント(墓地にあるクリーチャー・カード)
動く死体が戦場に出たとき、それが戦場に出ている場合、それは「エンチャント(墓地にあるクリーチャー・カード)」を失い、「エンチャント(動く死体により戦場に出たクリーチャー)」を得る。エンチャントされているクリーチャー・カードをあなたのコントロール下で戦場に戻し、動く死体をそれにつける。動く死体が戦場を離れたとき、そのクリーチャーのコントローラーはそれを生け贄に捧げる。
エンチャントされているクリーチャーは-1/-0の修整を受ける。
Enchant creature card in a graveyard
When Animate Dead enters, if it's on the battlefield, it loses "enchant creature card in a graveyard" and gains "enchant creature put onto the battlefield with Animate Dead." Return enchanted creature card to the battlefield under your control and attach Animate Dead to it. When Animate Dead leaves the battlefield, that creature's controller sacrifices it.
Enchanted creature gets -1/-0.
黒のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Black creatures get +1/+1.
先制攻撃(このクリーチャーは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
プロテクション(白)(このクリーチャーは白のものに対して、ブロックされず、対象にならず、ダメージを与えられず、エンチャントされない。)
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Protection from white (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything white.)
沼渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが沼(Swamp)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Swampwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
アンティを賭けてプレイしない場合、プレイを開始する前にContract from Belowをあなたのデッキから取り除く。
あなたの手札を捨て、あなたのライブラリーの一番上のカードをアンティにする。その後カードを7枚引く。
Remove Contract from Below from your deck before playing if you're not playing for ante.
Discard your hand, ante the top card of your library, then draw seven cards.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地のコントローラーのアップキープの開始時に、呪われた地はそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Enchant land
At the beginning of the upkeep of enchanted land's controller, Cursed Land deals 1 damage to that player.
(黒)(黒)(黒)を加える。
Add {B}{B}{B}.
アンティを賭けてプレイしない場合、プレイを開始する前にDarkpactをあなたのデッキから取り除く。
アンティのカード1枚を対象とする。あなたはそのカードのオーナーになる。そのカードとあなたのライブラリーの一番上のカードを交換する。
Remove Darkpact from your deck before playing if you're not playing for ante.
You own target card in the ante. Exchange that card with the top card of your library.
(黒)(黒):緑の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
{B}{B}: Counter target green spell.
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。その色は黒になる。(そのパーマネントのマナ・シンボルは変化しないままである。)
Target spell or permanent becomes black. (Mana symbols on that permanent remain unchanged.)
アンティを賭けてプレイしない場合、プレイを開始する前にDemonic Attorneyをあなたのデッキから取り除く。
各プレイヤーは、自分のライブラリーの一番上のカードを1枚アンティにする。
Remove Demonic Attorney from your deck before playing if you're not playing for ante.
Each player antes the top card of their library.
(T):土地1つを対象とし、それを破壊する。
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(黒)(黒)(黒)を支払わないかぎり、Demonic Hordesをタップし対戦相手1人が選んだ土地1つを生け贄に捧げる。
{T}: Destroy target land.
At the beginning of your upkeep, unless you pay {B}{B}{B}, tap Demonic Hordes and sacrifice a land of an opponent's choice.
あなたのライブラリーからカードを1枚探し、そのカードをあなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
Search your library for a card, put that card into your hand, then shuffle.
Xは黒マナでしか支払えない。
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。生命吸収はそれにX点のダメージを与える。あなたは、与えられたダメージに等しい点数のライフを得る。ただし、その点数はそのプレイヤーのダメージが与えられる前のライフの総量、そのプレインズウォーカーのダメージが与えられる前の忠誠度、そのクリーチャーのタフネスを上回ってはならない。
Spend only black mana on X.
Drain Life deals X damage to any target. You gain life equal to the damage dealt, but not more life than the player's life total before the damage was dealt, the planeswalker's loyalty before the damage was dealt, or the creature's toughness.
(黒):蠢く骸骨を再生する。
{B}: Regenerate Drudge Skeletons. (The next time this creature would be destroyed this turn, instead tap it, remove it from combat, and heal all damage on it.)
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地は沼(Swamp)である。
Enchant land
Enchanted land is a Swamp.
エンチャント(クリーチャー)(あなたがこれを唱えるに際し、クリーチャー1体を対象とする。このカードはそのクリーチャーにつけられた状態で戦場に出る。)
エンチャントされているクリーチャーは畏怖を持つ。(それは黒でもアーティファクトでもないクリーチャーによってはブロックされない。)
Enchant creature (Target a creature as you cast this. This card enters attached to that creature.)
Enchanted creature has fear. (It can't be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.)
(黒):凍てつく影はターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
{B}: Frozen Shade gets +1/+1 until end of turn.
白の呪文は、それを唱えるためのコストが(3)多くなる。
白のエンチャントの起動型能力は、それを起動するためのコストが(3)多くなる。
White spells cost {3} more to cast.
Activated abilities of white enchantments cost {3} more to activate.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+X/+0の修整を受ける。
Target creature gets +X/+0 until end of turn.
飛行
惑乱の死霊が対戦相手にダメージを与えるたび、そのプレイヤーはカードを1枚無作為に選んで捨てる。
Flying
Whenever Hypnotic Specter deals damage to an opponent, that player discards a card at random.
Lichが戦場に出るに際し、あなたはあなたのライフの総量に等しい点数のライフを失う。
あなたは、ライフが0点以下であることでゲームに敗北しない。
あなたがライフを得る場合、代わりに同じ枚数のカードを引く。
あなたにダメージが与えられるたび、同じ数のトークンでないパーマネントを生け贄に捧げる。そうできない場合、あなたはゲームに敗北する。
Lichが戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、あなたはゲームに敗北する。
As Lich enters, you lose life equal to your life total.
You don't lose the game for having 0 or less life.
If you would gain life, draw that many cards instead.
Whenever you're dealt damage, sacrifice that many nontoken permanents. If you can't, you lose the game.
When Lich is put into a graveyard from the battlefield, you lose the game.
飛行、トランプル
あなたのアップキープの開始時に、奈落の王以外のクリーチャーを1体生け贄に捧げる。できない場合、奈落の王はあなたに7点のダメージを与える。
Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Lord of the Pit. If you can't, Lord of the Pit deals 7 damage to you.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは、カードをX枚、無作為に選んで捨てる。
Target player discards X cards at random.
速攻
あなたのアップキープの開始時に、冥界の影があなたの墓地にあり、かつその上にクリーチャー・カードが3枚以上ある場合、あなたは冥界の影を戦場に出してもよい。
Haste
At the beginning of your upkeep, if Nether Shadow is in your graveyard with three or more creature cards above it, you may put Nether Shadow onto the battlefield.
(T):このターンの開始時からアクティブ・プレイヤーが継続してコントロールする壁(Wall)でないクリーチャー1体を対象とする。このターン、そのクリーチャーは可能ならば攻撃する。次の終了ステップの開始時に、このターンにそれが攻撃していなかったならそれを破壊する。対戦相手のターンの間で、攻撃クリーチャーが指定される前にのみ起動できる。
{T}: Choose target non-Wall creature the active player has controlled continuously since the beginning of the turn. That creature attacks this turn if able. Destroy it at the beginning of the next end step if it didn't attack this turn. Activate only during an opponent's turn, before attackers are declared.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
夢魔のパワーとタフネスはそれぞれ、あなたがコントロールする沼(Swamp)の数に等しい。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
Nightmare's power and toughness are each equal to the number of Swamps you control.
エンチャント(クリーチャー)
麻痺が戦場に出たとき、エンチャントされているクリーチャーをタップする。
エンチャントされているクリーチャーは、それのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。
エンチャントされているクリーチャーは「あなたのアップキープの開始時に、あなたは(4)を支払ってもよい。そうした場合、このクリーチャーをアンタップする。」を持つ。
Enchant creature
When Paralyze enters, tap enchanted creature.
Enchanted creature doesn't untap during its controller's untap step.
At the beginning of the upkeep of enchanted creature's controller, that player may pay {4}. If the player does, untap the creature.
終了ステップの開始時に、クリーチャーが戦場に存在しない場合、黒死病を生け贄に捧げる。
(黒):黒死病は、各クリーチャーと各プレイヤーにそれぞれ1点のダメージを与える。
At the beginning of the end step, if no creatures are on the battlefield, sacrifice Pestilence.
{B}: Pestilence deals 1 damage to each creature and each player.
疫病ネズミのパワーとタフネスはそれぞれ、戦場に出ている名前が《疫病ネズミ/Plague Rats》であるクリーチャーの数に等しい。
Plague Rats's power and toughness are each equal to the number of creatures named Plague Rats on the battlefield.
あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。
Return target creature card from your graveyard to your hand.
(T):タップ状態のクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。
{T}: Destroy target tapped creature.
この呪文を唱えるための追加コストとして、クリーチャーを1体生け贄に捧げる。
生け贄に捧げられたクリーチャーのマナ総量に等しい量の(黒)を加える。
As an additional cost to cast this spell, sacrifice a creature.
Add an amount of {B} equal to the sacrificed creature's mana value.
各終了ステップの開始時に、このターンに死亡したクリーチャー1体につき、食屍鬼の上に死体(corpse)カウンターを1個置く。
食屍鬼から死体カウンターを1個取り除く:食屍鬼を再生する。
At the beginning of each end step, put a corpse counter on Scavenging Ghoul for each creature that died this turn.
Remove a corpse counter from Scavenging Ghoul: Regenerate Scavenging Ghoul.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
このターン、センギアの吸血鬼によってダメージを与えられたクリーチャーが死亡するたび、センギアの吸血鬼の上に+1/+1カウンターを1個置く。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
Whenever a creature dealt damage by Sengir Vampire this turn dies, put a +1/+1 counter on Sengir Vampire.
あなたはこのターン、あなたに与えられたダメージに等しい点数のライフを得る。あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。身代わりはそれに、このターンあなたに与えられたダメージに等しい点数のダメージを与える。
You gain life equal to the damage dealt to you this turn. Simulacrum deals damage to target creature you control equal to the damage dealt to you this turn.
土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target land.
アーティファクトでも黒でもないクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。それは再生できない。
Destroy target nonartifact, nonblack creature. It can't be regenerated.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+2/+1の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+1.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(黒):骨の壁を再生する。(このターン、次にこのクリーチャーが破壊される場合、それは破壊されない。代わりに、それをタップし、それに与えられているダメージをすべて取り除き、それを戦闘から取り除く。)
Defender (This creature can't attack.)
{B}: Regenerate Wall of Bone. (The next time this creature would be destroyed this turn, instead tap it, remove it from combat, and heal all damage on it.)
エンチャント(アーティファクト)
エンチャントされているアーティファクトのコントローラーのアップキープの開始時に、歪んだ秘宝はそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Enchant artifact
At the beginning of the upkeep of enchanted artifact's controller, Warp Artifact deals 1 damage to that player.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは-2/-1の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets -2/-1.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
(黒):鬼火を再生する。(このターン、次にこのクリーチャーが破壊される場合、それは破壊されない。代わりに、それをタップし、それに与えられているダメージをすべて取り除き、戦闘から取り除く。)
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
{B}: Regenerate Will-o'-the-Wisp. (The next time this creature would be destroyed this turn, instead tap it, remove it from combat, and heal all damage on it.)
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーの手札を見て、その中からカードを1枚選ぶ。Word of Commandが解決されるまで、あなたはそのプレイヤーをコントロールする。そのプレイヤーはそのカードを可能ならばプレイする。そうする間、そのプレイヤーはマナ能力を、自分がコントロールする土地のマナ能力で、それらが生み出すマナを自分がコントロールする土地の他のマナ能力を起動するためかそのカードをプレイするためにのみ起動できる。その選ばれたカードが呪文として唱えられる場合、あなたはその呪文が解決されている間、そのプレイヤーをコントロールする。
Look at target opponent's hand and choose a card from it. You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able. While doing so, the player can activate mana abilities only if they're from lands that player controls and only if mana they produce is spent to activate other mana abilities of lands the player controls and/or to play that card. If the chosen card is cast as a spell, you control the player while that spell is resolving.
他のゾンビ(Zombie)・クリーチャーは沼渡りを持つ。(それらは、防御プレイヤーが沼(Swamp)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
他のゾンビは「(黒):このパーマネントを再生する。」を持つ。
Other Zombie creatures have swampwalk. (They can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
Other Zombies have "{B}: Regenerate this permanent."
■赤/Red
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは山渡りを持つ。(それは、防御プレイヤーが山(Mountain)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Enchant creature
Enchanted creature has mountainwalk. (It can't be blocked as long as defending player controls a Mountain.)
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。その色は赤になる。(そのパーマネントのマナ・シンボルは変化しないままである。)
Target spell or permanent becomes red. (Its mana symbols remain unchanged.)
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。分解はそれにX点のダメージを与える。それがクリーチャーであるなら、このターンそのクリーチャーは再生できず、このターンそのクリーチャーが死亡するなら代わりにそれを追放する。
Disintegrate deals X damage to any target. If it's a creature, it can't be regenerated this turn, and if it would die this turn, exile it instead.
飛行
(赤):ターン終了時まで、チビ・ドラゴンは+1/+0の修整を受ける。このターンにこの能力が4回以上起動されているなら、次の終了ステップの開始時にチビ・ドラゴンを生け贄に捧げる。
Flying
{R}: Dragon Whelp gets +1/+0 until end of turn. If this ability has been activated four or more times this turn, sacrifice Dragon Whelp at the beginning of the next end step.
(T):壁(Wall)1つを対象とし、それを破壊する。
{T}: Destroy target Wall.
(T):パワーが2以下のクリーチャー1体を対象とする。このターン、それはブロックされない。
{T}: Target creature with power 2 or less can't be blocked this turn.
エンチャント(クリーチャー)
Earthbindが戦場に出たとき、エンチャントされているクリーチャーが飛行を持っている場合、Earthbindはそのクリーチャーに2点のダメージを与え、Earthbindは「エンチャントされているクリーチャーは飛行を失う。」を持つ。
Enchant creature
When Earthbind enters, if enchanted creature has flying, Earthbind deals 2 damage to that creature and Earthbind gains "Enchanted creature loses flying."
地震は、飛行を持たない各クリーチャーと各プレイヤーにそれぞれX点のダメージを与える。
Earthquake deals X damage to each creature without flying and each player.
この呪文はブロック・クリーチャー指定ステップの間にのみ唱えられる。
防御プレイヤーがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それを戦闘から取り除く。それによってのみブロックされていた、それがブロックしていたクリーチャーはブロックされていない状態になる。あなたはそのクリーチャーで、あなたが選んだ攻撃しているクリーチャーをブロックしてもよい。
Cast this spell only during the declare blockers step.
Remove target creature defending player controls from combat. Creatures it was blocking that had become blocked by only that creature this combat become unblocked. You may have it block an attacking creature of your choice.
この呪文を唱えるためのコストは、2つ目以降の対象1つにつき(1)多くなる。
クリーチャーやプレインズウォーカーやプレイヤーのうち望む数を対象とする。火の玉はそれらにそれぞれ、X点を端数を切り捨てて均等に割った点数のダメージを与える。
This spell costs {1} more to cast for each target beyond the first.
Fireball deals X damage divided evenly, rounded down, among any number of targets.
エンチャント(クリーチャー)
(赤):エンチャントされているクリーチャーは、ターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Enchant creature
{R}: Enchanted creature gets +1/+0 until end of turn.
すべての平地(Plains)を破壊する。
Destroy all Plains.
インスタント呪文1つかソーサリー呪文1つを対象とする。それを、そのコピーが赤であることを除き、コピーする。あなたはそのコピーの新たな対象を選んでもよい。
Copy target instant or sorcery spell, except that the copy is red. You may choose new targets for the copy.
(赤):ターン終了時まで、ゴブリン気球部隊は飛行を得る。
{R}: Goblin Balloon Brigade gains flying until end of turn.
他のゴブリン(Goblin)は+1/+1の修整を受け、山渡りを持つ。
Other Goblins get +1/+1 and have mountainwalk.
飛行
(赤):Granite Gargoyleはターン終了時まで+0/+1の修整を受ける。
Flying
{R}: Granite Gargoyle gets +0/+1 until end of turn.
鉄爪のオークはパワーが2以上のクリーチャーをブロックできない。
Ironclaw Orcs can't block creatures with power 2 or greater.
ケルドの大将軍のパワーとタフネスはそれぞれ、あなたがコントロールする壁(Wall)でないクリーチャーの数に等しい。
Keldon Warlord's power and toughness are each equal to the number of non-Wall creatures you control.
クリーチャーやプレインズウォーカーやプレイヤーのうち1つを対象とする。稲妻はそれに3点のダメージを与える。
Lightning Bolt deals 3 damage to any target.
プレイヤー1人がマナを引き出す目的で土地をタップするたび、そのプレイヤーはその土地が生み出した好きなタイプのマナ1点を加える。
Whenever a player taps a land for mana, that player adds one mana of any type that land produced.
プレイヤーがマナを引き出す目的で土地をタップするたび、魔力のとげはそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Whenever a player taps a land for mana, Manabarbs deals 1 damage to that player.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。オーク弩弓隊はそれに2点のダメージを与え、あなたに3点のダメージを与える。
{T}: Orcish Artillery deals 2 damage to any target and 3 damage to you.
あなたがコントロールする攻撃しているクリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
Attacking creatures you control get +1/+0.
各プレイヤーのアップキープの開始時に、魔力の奔流はそのプレイヤーにX点のダメージを与える。Xは、このターンの開始時にそのプレイヤーがコントロールしていたアンタップ状態の土地の数である。
At the beginning of each player's upkeep, Power Surge deals X damage to that player, where X is the number of untapped lands they controlled at the beginning of this turn.
あなたがコントロールするクリーチャーが1体以上攻撃するたび、各防御プレイヤーは自分がコントロールする飛行を持たないすべてのクリーチャーを「左」の束と「右」の束にわける。その後、あなたがコントロールする各攻撃しているクリーチャーについて「左」か「右」かを選ぶ。そのクリーチャーはこの戦闘で、飛行を持つクリーチャーと選ばれたほうの束のクリーチャーを除いてブロックされない。
Whenever one or more creatures you control attack, each defending player divides all creatures without flying they control into a "left" pile and a "right" pile. Then, for each attacking creature you control, choose "left" or "right." That creature can't be blocked this combat except by creatures with flying and creatures in a pile with the chosen label.
以下から1つを選ぶ。
・青の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
・青のパーマネント1つを対象とし、それを破壊する。
Choose one ---
• Counter target blue spell.
• Destroy target blue permanent.
Rock Hydraはその上に+1/+1カウンターがX個置かれた状態で戦場に出る。
Rock Hydraに与えられるダメージ1点につき、その上に+1/+1カウンターが置かれている場合、それから+1/+1カウンターを1個取り除き、その1点のダメージを軽減する。
(赤):このターン、Rock Hydraに与えられる次のダメージを1点軽減する。
(赤)(赤)(赤):Rock Hydraの上に+1/+1カウンターを1個置く。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Rock Hydra enters with X +1/+1 counters on it.
For each 1 damage that would be dealt to Rock Hydra, if it has a +1/+1 counter on it, remove a +1/+1 counter from it and prevent that 1 damage.
{R}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to Rock Hydra this turn.
{R}{R}{R}: Put a +1/+1 counter on Rock Hydra. Activate only during your upkeep.
Sedge Trollはあなたが沼(Swamp)をコントロールしているかぎり+1/+1の修整を受ける。
(黒):Sedge Trollを再生する。
Sedge Troll gets +1/+1 as long as you control a Swamp.
{B}: Regenerate Sedge Troll.
アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target artifact.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
(赤):ターン終了時まで、シヴ山のドラゴンは+1/+0の修整を受ける。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
{R}: Shivan Dragon gets +1/+0 until end of turn.
プレイヤーは、それぞれのアンタップ・ステップに2体以上のクリーチャーをアンタップできない。
Players can't untap more than one creature during their untap steps.
(T):あなたがコントロールする、石巨人のパワーより小さいタフネスを持つクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで飛行を得る。次の終了ステップの開始時に、そのクリーチャーを破壊する。
{T}: Target creature you control with toughness less than Stone Giant's power gains flying until end of turn. Destroy that creature at the beginning of the next end step.
土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target land.
壁(Wall)1つを対象とし、それを破壊する。それは再生できない。
Destroy target Wall. It can't be regenerated.
トランプル
Two-Headed Giant of Foriysは、各戦闘で追加で1体のクリーチャーをブロックできる。
Trample
Two-Headed Giant of Foriys can block an additional creature each combat.
(赤):ウスデン・トロールを再生する。
{R}: Regenerate Uthden Troll.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(赤):炎の壁はターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Defender (This creature can't attack.)
{R}: Wall of Fire gets +1/+0 until end of turn.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
Defender (This creature can't attack.)
すべてのプレイヤーは自分の手札を捨て、その後カードを7枚引く。
Each player discards their hand, then draws seven cards.
■緑/Green
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+X/+Yの修整を受ける。Xはあなたがコントロールする森(Forest)の数の、端数を切り捨てた半分であり、Yはあなたがコントロールする森の数の端数を切り上げた半分である。
Enchant creature
Enchanted creature gets +X/+Y, where X is half the number of Forests you control, rounded down, and Y is half the number of Forests you control, rounded up.
この呪文は戦闘ダメージ・ステップより前にのみ唱えられる。
クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは+X/+0の修整を受けるとともにトランプルを得る。Xは、そのパワーの点数である。次の終了ステップの開始時に、このターン、それが攻撃していたなら、そのクリーチャーを破壊する。
Cast this spell only before the combat damage step.
Target creature gains trample and gets +X/+0 until end of turn, where X is its power. At the beginning of the next end step, destroy that creature if it attacked this turn.
飛行
(T):好きな色のマナ1点を加える。
Flying
{T}: Add one mana of any color.
この呪文はあなたの攻撃クリーチャー指定ステップの間にのみ唱えられる。
このターン、ブロックしているクリーチャーを指定する代わりに、各防御プレイヤーは自分がコントロールするクリーチャーを好きな数だけ選び、自分を防御プレイヤーとさせている攻撃しているクリーチャーの数に等しい束に分ける。そのプレイヤーがコントロールする、追加でクリーチャーをブロックできるクリーチャーは、追加の束に加えてもよい。それぞれの束を無作為に異なる攻撃しているクリーチャーの1つに割り当てる。その束にあるクリーチャーのうち、その割り当てられた束のクリーチャーをブロックできる各クリーチャーはブロックする。(束は空にできる。)
Cast this spell only during your declare attackers step.
This turn, instead of declaring blockers, each defending player chooses any number of creatures they control and divides them into a number of piles equal to the number of attacking creatures for whom that player is the defending player. Creatures those players control that can block additional creatures may likewise be put into additional piles. Assign each pile to a different one of those attacking creatures at random. Each creature in a pile that can block the creature that pile is assigned to does so. (Piles can be empty.)
ターン終了時まで、あなたがマナ能力を起動できるときならばいつでも、あなたは1点のライフを支払ってもよい。そうしたなら、(◇)を加える。
Until end of turn, any time you could activate a mana ability, you may pay 1 life. If you do, add {C}.
飛行
コカトリスが壁(Wall)でないクリーチャーをブロックするか、壁でないクリーチャーによってブロックされた状態になるたび、戦闘終了時にそのクリーチャーを破壊する。
Flying
Whenever Cockatrice blocks or becomes blocked by a non-Wall creature, destroy that creature at end of combat.
先制攻撃
First strike
あなたはあなたのターンの間に、土地を望む枚数だけプレイしてもよい。
あなたが土地をプレイするたび、それがこのターンにあなたがプレイした最初の土地でない場合、Fastbondはあなたに1点のダメージを与える。
You may play any number of lands on each of your turns.
Whenever you play a land, if it wasn't the first land you played this turn, Fastbond deals 1 damage to you.
このターンに与えられるすべての戦闘ダメージを軽減する。
Prevent all combat damage that would be dealt this turn.
トランプル(攻撃しているこのクリーチャーは余剰の戦闘ダメージをプレイヤーかプレインズウォーカーに与えることができる。)
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(緑)(緑)(緑)(緑)を支払わないかぎり、大地の怒りはあなたに8点のダメージを与える。
Trample (This creature can deal excess combat damage to the player or planeswalker it's attacking.)
At the beginning of your upkeep, Force of Nature deals 8 damage to you unless you pay {G}{G}{G}{G}.
キノコザウルスにダメージが与えられるたび、その上に+1/+1カウンターを1個置く。
Whenever Fungusaur is dealt damage, put a +1/+1 counter on it.
大地のしもべが攻撃していないかぎり、そのパワーとタフネスはそれぞれ、あなたがコントロールする森(Forest)の数に等しい。大地のしもべが攻撃しているかぎり、そのパワーとタフネスはそれぞれ、防御プレイヤーがコントロールする森の数に等しい。
(T):土地1つを対象とする。それは大地のしもべが戦場を離れるまで森になる。
As long as Gaea's Liege isn't attacking, its power and toughness are each equal to the number of Forests you control. As long as Gaea's Liege is attacking, its power and toughness are each equal to the number of Forests defending player controls.
{T}: Target land becomes a Forest until Gaea's Liege leaves the battlefield.
クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは+3/+3の修整を受ける。
Target creature gets +3/+3 until end of turn.
到達(このクリーチャーは飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Reach (This creature can block creatures with flying.)
ハリケーンはすべての飛行を持つクリーチャーとすべてのプレイヤーに、X点のダメージを与える。
Hurricane deals X damage to each creature with flying and each player.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは、それが速攻を持っているかのように攻撃できる。
(0):エンチャントされているクリーチャーをアンタップする。あなたのターンの間にのみ、毎ターン1回のみ起動できる。
Enchant creature
Enchanted creature can attack as though it had haste.
{0}: Untap enchanted creature. Activate only during your turn and only once each turn.
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地がタップ状態になったとき、それを破壊する。その土地のコントローラーは、自分が選んだ土地1つにKudzuをつけてもよい。
Enchant land
When enchanted land becomes tapped, destroy it. That land's controller may attach Kudzu to a land of their choice.
(T):土地1つを対象とし、それをアンタップする。
{T}: Untap target land.
(緑)(緑):黒の呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
{G}{G}: Counter target black spell.
呪文1つかパーマネント1つを対象とする。その色は緑になる。(そのパーマネントのマナ・シンボルは変化しないままである。)
Target spell or permanent becomes green. (Mana symbols on that permanent remain unchanged.)
エンチャント(アーティファクト)
あなたにダメージが与えられるたび、魂の秘宝の上に同じ数の活力(vitality)カウンターを置く。
あなたのアップキープの開始時に、あなたは魂の秘宝から活力カウンターを1個取り除いてもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Enchant artifact
Whenever you're dealt damage, put that many vitality counters on Living Artifact.
At the beginning of your upkeep, you may remove a vitality counter from Living Artifact. If you do, you gain 1 life.
すべての森(Forest)は1/1のクリーチャーである。それは土地でもある。
All Forests are 1/1 creatures that are still lands.
(T):(緑)を加える。
{T}: Add {G}.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーをブロックできるすべてのクリーチャーは、エンチャントされているクリーチャーをブロックする。
Enchant creature
All creatures able to block enchanted creature do so.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーのライブラリーのカードを上から3枚見る。その後、それらを望む順番で戻す。あなたは「そのプレイヤーはライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。
Look at the top three cards of target player's library, then put them back in any order. You may have that player shuffle.
エンチャント(クリーチャー)(これを唱える際に、クリーチャー1体を対象とする。このカードはそのクリーチャーにつけられている状態で戦場に出る。)
(緑):エンチャントされているクリーチャーを再生する。(このターン、次にこのクリーチャーが破壊される場合、それは破壊されない。代わりに、それをタップし、それに与えられているダメージをすべて取り除き、それを戦闘から取り除く。)
Enchant creature (Target a creature as you cast this. This card enters attached to that creature.)
{G}: Regenerate enchanted creature. (The next time that creature would be destroyed this turn, instead tap it, remove it from combat, and heal all damage on it.)
あなたの墓地からカード1枚を対象とし、それをあなたの手札に戻す。
Return target card from your graveyard to your hand.
飛行
Flying
森渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが森(Forest)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Forestwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Forest.)
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはX点のライフを得る。
Target player gains X life.
茂みのバジリスクが壁(Wall)でないクリーチャーをブロックするか、壁でないクリーチャーによってブロックされた状態になるたび、戦闘終了時にそのクリーチャーを破壊する。
Whenever Thicket Basilisk blocks or becomes blocked by a non-Wall creature, destroy that creature at end of combat.
バンド
Banding (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding you control are blocking or being blocked by a creature, you divide that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
すべてのエンチャントを破壊する。
Destroy all enchantments.
すべての島(Island)を破壊する。
Destroy all Islands.
あなたがエンチャント呪文を唱えるたび、あなたはカードを1枚引いてもよい。
Whenever you cast an enchantment spell, you may draw a card.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(緑):茨の壁を再生する。
Defender (This creature can't attack.)
{G}: Regenerate Wall of Brambles.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
Defender (This creature can't attack.)
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
Defender (This creature can't attack.)
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーのコントローラーのアップキープの開始時に、放浪熱はそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
Enchant creature
At the beginning of the upkeep of enchanted creature's controller, Wanderlust deals 1 damage to that player.
トランプル
Trample
エンチャント(クリーチャー)(これを唱える際に、クリーチャー1体を対象とする。このカードはそのクリーチャーにつけられている状態で戦場に出る。)
エンチャントされているクリーチャーは、+0/+2の修整を受けるとともに到達を持つ。(このクリーチャーは飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Enchant creature (Target a creature as you cast this. This card enters attached to that creature.)
Enchanted creature gets +0/+2 and has reach. (It can block creatures with flying.)
エンチャント(土地)
エンチャントされている土地がマナを引き出す目的でタップされるたび、それのコントローラーは追加で(緑)を加える。
Enchant land
Whenever enchanted land is tapped for mana, its controller adds an additional {G}.
■アーティファクト/Artifact
土地が1つ戦場に出るたび、ミシュラのアンクはその土地のコントローラーに2点のダメージを与える。
Whenever a land enters, Ankh of Mishra deals 2 damage to that land's controller.
玄武岩のモノリスはあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
(T):(◇)(◇)(◇)を加える。
(3):玄武岩のモノリスをアンタップする。
Basalt Monolith doesn't untap during your untap step.
{T}: Add {C}{C}{C}.
{3}: Untap Basalt Monolith.
(T),ブラック・ロータスを生け贄に捧げる:好きな色1色のマナ3点を加える。
{T}, Sacrifice Black Lotus: Add three mana of any one color.
黒の万力が戦場に出るに際し、対戦相手を1人選ぶ。
選ばれたプレイヤーのアップキープの開始時に、黒の万力はそのプレイヤーにX点のダメージを与える。Xは、そのプレイヤーの手札のカードの枚数引く4である。
As Black Vise enters, choose an opponent.
At the beginning of the chosen player's upkeep, Black Vise deals X damage to that player, where X is the number of cards in their hand minus 4.
(2),(T):好きな色1色のマナ1点を加える。
{2}, {T}: Add one mana of any color.
(1),(T):Chaos Orbが戦場に出ている場合、Chaos Orbをプレイしている場所から少なくとも1フィート高い場所からはじく。Chaos Orbが水平に1回転以上した場合、それが触れているすべてのトークンでないパーマネントを破壊する。その後Chaos Orbを破壊する。
{1}, {T}: If Chaos Orb is on the battlefield, flip Chaos Orb onto the battlefield from a height of at least one foot. If Chaos Orb turns over completely at least once during the flip, destroy all nontoken permanents it touches. Then destroy Chaos Orb.
機械仕掛けの獣はその上に+1/+0カウンターが7個置かれた状態で戦場に出る。
戦闘終了時に、この戦闘で機械仕掛けの獣が攻撃かブロックした場合、それから+1/+0カウンターを1個取り除く。
(X),(T):機械仕掛けの獣に+1/+0カウンターを最大X個まで置く。この能力は、機械仕掛けの獣の上の+1/+0カウンターの総数を8個以上にすることはできない。 あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Clockwork Beast enters with seven +1/+0 counters on it.
At end of combat, if Clockwork Beast attacked or blocked this combat, remove a +1/+0 counter from it.
{X}, {T}: Put up to X +1/+0 counters on Clockwork Beast. This ability can't cause the total number of +1/+0 counters on Clockwork Beast to be greater than seven. Activate only during your upkeep.
(3),(T):このターン、あなたに与えられる次のダメージを2点軽減する。
{3}, {T}: Prevent the next 2 damage that would be dealt to you this turn.
各プレイヤーのアップキープの開始時に、Copper Tabletはそのプレイヤーに1点のダメージを与える。
At the beginning of each player's upkeep, Copper Tablet deals 1 damage to that player.
プレイヤーが青の呪文を1つ唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts a blue spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
(2),(T):沼(Swamp)でない土地1つを対象とする。その上に湿地(mire)カウンターを1個置く。その土地は、その上に湿地カウンターが置かれ続けているかぎり沼である。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Cyclopean Tombが戦場からいずれかの墓地に置かれたとき、ゲームの残りの間、あなたの各アップキープの開始時に、いずれかの土地からCyclopean Tombによって置かれ、Cyclopean Tombによって取り除かれたことがない湿地カウンターをすべて取り除く。
{2}, {T}: Put a mire counter on target non-Swamp land. That land is a Swamp for as long as it has a mire counter on it. Activate only during your upkeep.
When Cyclopean Tomb is put into a graveyard from the battlefield, at the beginning of each of your upkeeps for the rest of the game, remove all mire counters from a land that a mire counter was put onto with Cyclopean Tomb but that a mire counter has not been removed from with Cyclopean Tomb.
土地が1つ戦場からいずれかの墓地に置かれるたび、不明の卵はその土地のコントローラーに2点のダメージを与える。
Whenever a land is put into a graveyard from the battlefield, Dingus Egg deals 2 damage to that land's controller.
(3),(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを1枚捨てる。あなたのターンの間にのみ起動できる。
{3}, {T}: Target player discards a card. Activate only during your turn.
(1):あなたを攻撃してブロックされなかったクリーチャー1体を選ぶ。このターン、次にそれが与える戦闘ダメージを1点だけ残して残りをすべて軽減する。
{1}: The next time an unblocked creature of your choice would deal combat damage to you this turn, prevent all but 1 of that damage.
赤のクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
山(Mountain)がマナを引き出す目的でタップされるたび、それのコントローラーは追加の(赤)を加える。
Red creatures get +1/+1.
Whenever a Mountain is tapped for mana, its controller adds an additional {R}.
(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーの手札を見る。
{T}: Look at target player's hand.
(1),(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時までバンドを得る。
{1}, {T}: Target creature gains banding until end of turn. (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding a player controls are blocking or being blocked by a creature, that player divides that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
各プレイヤーのドロー・ステップの開始時に、吠えたける鉱山がアンタップ状態である場合、そのプレイヤーは追加のカードを1枚引く。
At the beginning of each player's draw step, if Howling Mine is untapped, that player draws an additional card.
(1),(T):アーティファクト1つかクリーチャー1体か土地1つを対象とし、それをタップする。
{1}, {T}: Tap target artifact, creature, or land.
(X):あなたはあなたの手札にある、あなたが(X)で支払ったマナのすべてかその一部でそのマナ・コストを支払うことができるクリーチャー・カードを選んでもよい。そうした場合、あなたはそのカードを裏向きの2/2のクリーチャー呪文として、そのマナ・コスト支払うことなく唱えてもよい。その呪文が解決することでなったそのクリーチャーは、それが表向きになっていない状態でそれがダメージを割り振ったりダメージを与えたりダメージを与えられたりタップ状態になる場合、代わりにそれを表向きにしてダメージを割り振ったりダメージを与えたりダメージを与えたりタップ状態になる。起動はソーサリーとしてのみ行う。
{X}: You may choose a creature card in your hand whose mana cost could be paid by some amount of, or all of, the mana you spent on {X}. If you do, you may cast that card face down as a 2/2 creature spell without paying its mana cost. If the creature that spell becomes as it resolves has not been turned face up and would assign or deal damage, be dealt damage, or become tapped, instead it's turned face up and assigns or deals damage, is dealt damage, or becomes tapped. Activate only as a sorcery.
プレイヤー1人が赤の呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts a red spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
プレイヤー1人が白の呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts a white spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
(1):クリーチャー1体を対象とする。このターン、あなたが選んだ発生源1つが次にそれに与えるダメージは、代わりにあなたに与えられる。
{1}: The next time a source of your choice would deal damage to target creature this turn, that source deals that damage to you instead.
(2):戦闘終了時まで、翡翠像は3/6のゴーレム(Golem)・アーティファクト・クリーチャーになる。戦闘中にのみ起動できる。
{2}: Jade Statue becomes a 3/6 Golem artifact creature until end of combat. Activate only during combat.
(4),(T):カードを1枚引く。
{4}, {T}: Draw a card.
各戦闘で、巨大戦車は可能なら攻撃する。
巨大戦車は壁(Wall)によってはブロックされない。
Juggernaut attacks each combat if able.
Juggernaut can't be blocked by Walls.
すべての沼(Swamp)は黒の1/1のクリーチャーである。それは土地でもある。
All Swamps are 1/1 black creatures that are still lands.
あなたの手札の上限は無い。
効果によってあなたがカードを捨てさせられた場合、あなたは、そのカードを捨てるが、それをあなたの墓地に置く代わりにあなたのライブラリーの一番上に置いてもよい。
You have no maximum hand size.
If an effect causes you to discard a card, discard it, but you may put it on top of your library instead of into your graveyard.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(1):Living Wallを再生する。
Defender (This creature can't attack.)
{1}: Regenerate Living Wall.
魔力の櫃はあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
あなたのアップキープの開始時に、あなたは(4)を支払ってもよい。そうしたなら、魔力の櫃をアンタップする。
あなたのドロー・ステップの開始時に、魔力の櫃がタップ状態である場合、それはあなたに1点のダメージを与える。
(T):(◇)(◇)(◇)を加える。
Mana Vault doesn't untap during your untap step.
At the beginning of your upkeep, you may pay {4}. If you do, untap Mana Vault.
At the beginning of your draw step, if Mana Vault is tapped, it deals 1 damage to you.
{T}: Add {C}{C}{C}.
パワーが3以上のクリーチャーは、それぞれのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。
Creatures with power 3 or greater don't untap during their controllers' untap steps.
ネビニラルの円盤はタップ状態で戦場に出る。
(1),(T):アーティファクトとクリーチャーとエンチャントをすべて破壊する。
Nevinyrral's Disk enters tapped.
{1}, {T}: Destroy all artifacts, creatures, and enchantments.
(3),(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。破滅のロッドはそれに1点のダメージを与える。
{3}, {T}: Rod of Ruin deals 1 damage to any target.
(T):(◇)(◇)を加える。
{T}: Add {C}{C}.
クリーチャー1体が死亡するたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a creature dies, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
あなたは、白マナをそれが赤マナであるかのように支払ってもよい。
You may spend white mana as though it were red mana.
(5),(T):《ワスプ/Wasp》という名前の、飛行を持つ無色の1/1の昆虫(Insect)アーティファクト・クリーチャー・トークンを1体生成する。(それは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
{5}, {T}: Create a 1/1 colorless Insect artifact creature token with flying named Wasp. (It can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
プレイヤー1人が黒の呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts a black spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
Time Vaultはタップ状態で戦場に出る。
Time Vaultはあなたのアンタップ・ステップの間にアンタップしない。
Time Vaultがタップ状態である間にあなたがあなたのターンを始める場合、代わりにあなたはそのターンを飛ばしてもよい。そうした場合、Time Vaultをアンタップする。
(T):このターンに続いて追加の1ターンを行う。
Time Vault enters tapped.
Time Vault doesn't untap during your untap step.
If you would begin your turn while Time Vault is tapped, you may skip that turn instead. If you do, untap Time Vault.
{T}: Take an extra turn after this one.
冬の宝珠がアンタップ状態であるかぎり、プレイヤーは自分のアンタップ・ステップに土地を1つだけしかアンタップできない。
As long as Winter Orb is untapped, players can't untap more than one land during their untap steps.
プレイヤー1人が緑の呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、あなたは1点のライフを得る。
Whenever a player casts a green spell, you may pay {1}. If you do, you gain 1 life.
■土地/Land
((T):(黒)か(赤)を加える。)
({T}: Add {B} or {R}.)
((T):(黒)か(緑)を加える。)
({T}: Add {B} or {G}.)
((T):(赤)か(白)を加える。)
({T}: Add {R} or {W}.)
((T):(緑)か(白)を加える。)
({T}: Add {G} or {W}.)
((T):(白)か(黒)を加える。)
({T}: Add {W} or {B}.)
((T):(赤)か(緑)を加える。)
({T}: Add {R} or {G}.)
((T):(緑)か(青)を加える。)
({T}: Add {G} or {U}.)
((T):(白)か(青)を加える。)
({T}: Add {W} or {U}.)
((T):(青)か(黒)を加える。)
({T}: Add {U} or {B}.)
((T):(青)か(赤)を加える。)
({T}: Add {U} or {R}.)