Homelands カードリスト
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■白/White
飛行、プロテクション(赤)
Flying, protection from red
(白),(T):Abbey Matronはターン終了時まで+0/+3の修整を受ける。
{W}, {T}: Abbey Matron gets +0/+3 until end of turn.
(T):パワーが2以下のクリーチャー1体を対象とし、それをタップする。
{T}: Tap target creature with power 2 or less.
Aysen Crusaderのパワーとタフネスは、それぞれあなたがコントロールする兵士(Soldier)と戦士(Warrior)の数に2を加えた点数に等しい。
Aysen Crusader's power and toughness are each equal to 2 plus the number of Soldiers and Warriors you control.
白のクリーチャーは平地渡りを持つ。(それらは防御プレイヤーが平地(Plains)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
White creatures have plainswalk. (They can't be blocked as long as defending player controls a Plains.)
(緑):Beast Walkersはターン終了時までバンドを得る。
{G}: Beast Walkers gains banding until end of turn. (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding you control are blocking or being blocked by a creature, you divide that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
プロテクション(黒)
Protection from black
(X),(T):あなたがコントロールする白のクリーチャー1体を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージX点は、代わりにHazduhr the Abbotに与えられる。
{X}, {T}: The next X damage that would be dealt this turn to target white creature you control is dealt to Hazduhr the Abbot instead.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはすべての毒(poison)カウンターを失う。Leechesはそのプレイヤーにその数と同じ点数のダメージを与える。
Target player loses all poison counters. Leeches deals that much damage to that player.
飛行
(1)(白):メサ・ファルコンはターン終了時まで+0/+1の修整を受ける。
Flying
{1}{W}: Mesa Falcon gets +0/+1 until end of turn.
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーのライブラリーの一番上のカードを1枚公開する。そのカードが土地カードである場合、あなたは1点のライフを得る。その後、そのプレイヤーはライブラリーを切り直す。
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
Reveal the top card of target opponent's library. If it's a land, you gain 1 life. Then that player shuffles.
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
到達(このクリーチャーは飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Rashka the Slayerが1体以上の黒のクリーチャーをブロックするたび、Rashka the Slayerはターン終了時まで+1/+2の修整を受ける。
Reach (This creature can block creatures with flying.)
Whenever Rashka the Slayer blocks one or more black creatures, Rashka gets +1/+2 until end of turn.
(白)(白),(T):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを4点軽減する。そのクリーチャーをタップする。それはあなたの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
{W}{W}, {T}: Prevent the next 4 damage that would be dealt this turn to target creature you control. Tap that creature. It doesn't untap during your next untap step.
飛行を持つクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Creatures with flying get +1/+1.
エンチャント(クリーチャー)
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(白)(白)を支払わないかぎり、セラの獣小屋を生け贄に捧げる。
エンチャントされているクリーチャーは攻撃もブロックもできず、そのコストに(T)を含む起動型能力を起動できない。
Enchant creature
At the beginning of your upkeep, sacrifice Serra Bestiary unless you pay {W}{W}.
Enchanted creature can't attack or block, and its activated abilities with {T} in their costs can't be activated.
Serra Inquisitorsが1体以上の黒のクリーチャーをブロックするか、1体以上の黒のクリーチャーによってブロックされた状態になったとき、Serra Inquisitorsはターン終了時まで+2/+0の修整を受ける。
Whenever Serra Inquisitors blocks or becomes blocked by one or more black creatures, Serra Inquisitors gets +2/+0 until end of turn.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージを1点軽減する。
(1)(白)(白),(T):クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは警戒を得る。
{T}: Prevent the next 1 damage that would be dealt to any target this turn.
{1}{W}{W}, {T}: Target creature gains vigilance until end of turn.
鳥(Bird)クリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
(1)(白):鳥クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時までバンドを得る。
Bird creatures get +1/+1.
{1}{W}: Target Bird creature gains banding until end of turn. (Any creatures with banding, and up to one without, can attack in a band. Bands are blocked as a group. If any creatures with banding a player controls are blocking or being blocked by a creature, that player divides that creature's combat damage, not its controller, among any of the creatures it's being blocked by or is blocking.)
あなたのアップキープの開始時に、Trade Caravanの上に通貨(currency)カウンターを1個置く。
Trade Caravanから通貨カウンターを2個取り除く:基本土地1つを対象とし、それをアンタップする。対戦相手1人のアップキープの間にのみ起動できる。
At the beginning of your upkeep, put a currency counter on Trade Caravan.
Remove two currency counters from Trade Caravan: Untap target basic land. Activate only during an opponent's upkeep.
各プレイヤーは、カードを最大2枚まで引いてもよい。これによりプレイヤーが引かなかったカード1枚につき、そのプレイヤーは2点のライフを得る。
Each player may draw up to two cards. For each card less than two a player draws this way, that player gains 2 life.
■青/Blue
クリーチャー呪文は唱えられない。
4点のライフを支払う:上天の嵐を破壊する。それは再生できない。いずれのプレイヤーもこの能力を起動してよい。
Creature spells can't be cast.
Pay 4 life: Destroy Aether Storm. It can't be regenerated. Any player may activate this ability.
Baki's Curseは各クリーチャーに、それぞれそのクリーチャーにつけられているオーラ(Aura)1つにつき2点のダメージを与える。
Baki's Curse deals 2 damage to each creature for each Aura attached to that creature.
クリーチャー1体を対象とする。あなたはそれをタップまたはアンタップしてもよい。その後そのクリーチャーのコントローラーは(2)(青)を支払ってもよい。そうした場合、そのプレイヤーはこの呪文をコピーし、そのコピーの新たな対象を選んでもよい。
You may tap or untap target creature. Then that creature's controller may pay {2}{U}. If the player does, they may copy this spell and may choose a new target for that copy.
Coral Reefはその上にポリープ(polyp)・カウンターが4個置かれた状態で戦場に出る。
島(Island)を1つ生け贄に捧げる:Coral Reefの上にポリープ・カウンターを2個置く。
(青),あなたがコントロールするアンタップ状態の青のクリーチャーを1体タップする,Coral Reefからポリープ・カウンターを1個取り除く:クリーチャー1体を対象とする。その上に+0/+1カウンターを1個置く。
Coral Reef enters with four polyp counters on it.
Sacrifice an Island: Put two polyp counters on Coral Reef.
{U}, Tap an untapped blue creature you control, Remove a polyp counter from Coral Reef: Put a +0/+1 counter on target creature.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(0):このターン、暗黒の迷路は、それが防衛を持たないかのように攻撃できる。次の終了ステップの開始時に、それを追放する。
Defender (This creature can't attack.)
{0}: Dark Maze can attack this turn as though it didn't have defender. Exile it at the beginning of the next end step.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚捨てる。その後そのプレイヤーは、これにより自分が捨てたカードと同じ枚数のカードを引く。
Target player discards two cards, then draws as many cards as they discarded this way.
飛行
Giant Albatrossが死亡したとき、あなたは(1)(青)を支払ってもよい。そうした場合、このターンGiant Albatrossにダメージを与えた各クリーチャーについて、それのコントローラーが2点のライフを支払わないかぎり、そのクリーチャーを破壊する。これにより破壊されたクリーチャーは再生できない。
Flying
When Giant Albatross dies, you may pay {1}{U}. If you do, for each creature that dealt damage to Giant Albatross this turn, destroy that creature unless its controller pays 2 life. A creature destroyed this way can't be regenerated.
あなたは、あなたのアンタップ・ステップに巨大カキをアンタップしないことを選んでもよい。
(T):タップ状態のクリーチャー1体を対象とする。巨大カキがタップ状態であり続けるかぎり、それはそれのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。また、あなたの各ドロー・ステップの開始時に、そのクリーチャーの上に-1/-1カウンターを1個置く。巨大カキが戦場から離れるかアンタップ状態になったとき、そのクリーチャーからすべての-1/-1カウンターを取り除く。
You may choose not to untap Giant Oyster during your untap step.
{T}: For as long as Giant Oyster remains tapped, target tapped creature doesn't untap during its controller's untap step, and at the beginning of each of your draw steps, put a -1/-1 counter on that creature. When Giant Oyster leaves the battlefield or becomes untapped, remove all -1/-1 counters from the creature.
土地1つを対象とする。それはターン終了時まで、あなたが選んだ基本土地タイプ1種になる。
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
Target land becomes the basic land type of your choice until end of turn.
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
迷宮のミノタウルスがクリーチャーをブロックするたび、そのクリーチャーは、それのコントローラーの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
Whenever Labyrinth Minotaur blocks a creature, that creature doesn't untap during its controller's next untap step.
Marjhanは、あなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
(青)(青),クリーチャーを1体、生け贄に捧げる:Marjhanをアンタップする。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Marjhanは、防御プレイヤーが島(Island)をコントロールしていないかぎり、攻撃できない。
(青)(青):飛行を持たない攻撃しているクリーチャー1体を対象とする。Marjhanはターン終了時まで-1/-0の修整を受け、そのクリーチャーに1点のダメージを与える。
あなたが島をコントロールしていないとき、Marjhanを生け贄に捧げる。
Marjhan doesn't untap during your untap step.
{U}{U}, Sacrifice a creature: Untap Marjhan. Activate only during your upkeep.
Marjhan can't attack unless defending player controls an Island.
{U}{U}: Marjhan gets -1/-0 until end of turn and deals 1 damage to target attacking creature without flying.
When you control no Islands, sacrifice Marjhan.
呪文1つを対象とし、それを打ち消す。その呪文がこれにより打ち消された場合、それをそのプレイヤーの墓地に置く代わりに、オーナーのライブラリーの一番上に置く。
Counter target spell. If that spell is countered this way, put it on top of its owner's library instead of into that player's graveyard.
あなたのライブラリーから青のインスタント・カードを1枚探す。そのカードを公開し、あなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。
Search your library for a blue instant card, reveal that card, put it into your hand, then shuffle.
すべてのクリーチャーは、飛行と島渡りを失う。
All creatures lose flying and islandwalk.
先制攻撃、プロテクション(赤)
First strike, protection from red
浅瀬の海賊が対戦相手にダメージを与えるたび、そのプレイヤーはカードを1枚切削する。
Whenever Reef Pirates deals damage to an opponent, that player mills a card.
(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。Reveka, Wizard Savantは、それに2点のダメージを与え、あなたの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
{T}: Reveka, Wizard Savant deals 2 damage to any target and doesn't untap during your next untap step.
飛行、プロテクション(赤)
Flying, protection from red
(青):Sea Trollを再生する。このターンSea Trollが青のクリーチャーをブロックするか、青のクリーチャーによってブロックされたのなら起動できる。
{U}: Regenerate Sea Troll. Activate only if Sea Troll blocked or was blocked by a blue creature this turn.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
(青)(青),(T):《ケルプ/Kelp》という名前の、防衛を持つ青の0/1の植物(Plant)・壁(Wall)クリーチャー・トークンを1体生成する。
Defender (This creature can't attack.)
{U}{U}, {T}: Create a 0/1 blue Plant Wall creature token with defender named Kelp.
■黒/Black
飛行
このターン、Baron Sengirによってダメージを与えられたクリーチャーが1体死亡するたび、Baron Sengirの上に+2/+2カウンターを1個置く。
(T):他の吸血鬼(Vampire)1つを対象とし、それを再生する。
Flying
Whenever a creature dealt damage by Baron Sengir this turn dies, put a +2/+2 counter on Baron Sengir.
{T}: Regenerate another target Vampire.
トランプル
Black Carriageはあなたのアンタップ・ステップにアンタップしない。
クリーチャー1体を生け贄に捧げる:Black Carriageをアンタップする。あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Trample
Black Carriage doesn't untap during your untap step.
Sacrifice a creature: Untap Black Carriage. Activate only during your upkeep.
アーティファクトでない攻撃しているクリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。それは再生できない。そのクリーチャーのパワーとタフネスを持つ、黒のスピリット(Spirit)・クリーチャー・トークンを1体生成する。次の終了ステップの開始時にそのトークンを生け贄に捧げる。
Destroy target nonartifact attacking creature. It can't be regenerated. Create a black Spirit creature token. Its power is equal to that creature's power and its toughness is equal to that creature's toughness. Sacrifice the token at the beginning of the next end step.
防衛(このクリーチャーは攻撃できない。)
プロテクション(黒)
Defender (This creature can't attack.)
Protection from black
(黒),あなたの墓地にあるクリーチャー・カードを2枚追放する:黒の1/1のスケルトン(Skeleton)・クリーチャー・トークンを1体生成する。それは「(黒):このクリーチャーを再生する。」を持つ。
Drudge Spellが戦場を離れたとき、すべてのスケルトン・トークンを破壊する。それらは再生できない。
{B}, Exile two creature cards from your graveyard: Create a 1/1 black Skeleton creature token. It has "{B}: Regenerate this creature."
When Drudge Spell leaves the battlefield, destroy all Skeleton tokens. They can't be regenerated.
乾きの呪文は、各クリーチャーと各プレイヤーにそれぞれ1点のダメージを与える。
Dry Spell deals 1 damage to each creature and each player.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+4/+0の修整を受ける。
Enchant creature
Enchanted creature gets +4/+0.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーが戦場を離れたとき、それのコントローラーはクリーチャーを1体生け贄に捧げる。
Enchant creature
When enchanted creature leaves the battlefield, its controller sacrifices a creature.
警戒
Ghost Houndsが白のクリーチャーをブロックするか、白のクリーチャーによってブロックされた状態になるたび、Ghost Houndsはターン終了時まで先制攻撃を得る。
Vigilance
Whenever Ghost Hounds blocks or becomes blocked by a white creature, Ghost Hounds gains first strike until end of turn.
(1)(黒),(T):クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで-1/-1の修整を受ける。
{1}{B}, {T}: Target creature gets -1/-1 until end of turn.
戦闘終了時に、大いなる人狼をブロックしているか大いなる人狼によってブロックされている各クリーチャーの上に-0/-2カウンターを1個置く。
At end of combat, put a -0/-2 counter on each creature blocking or blocked by Greater Werewolf.
墓地にあるカード1枚を対象とし、それを追放する。
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
Exile target card from a graveyard.
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
プロテクション(白)
Protection from white
緑のエンチャント呪文と白のエンチャント呪文は、それを唱えるためのコストが(2)多くなる。
Green enchantment spells and white enchantment spells cost {2} more to cast.
あなたのアップキープの開始時に、あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーを1体タップしないかぎり、Koskun Fallsを生け贄に捧げる。
クリーチャーは、それらのコントローラーが自分がコントロールするあなたを攻撃するクリーチャー1体につき(2)を支払わないかぎり、あなたを攻撃できない。
At the beginning of your upkeep, sacrifice Koskun Falls unless you tap an untapped creature you control.
Creatures can't attack you unless their controller pays {2} for each creature they control that's attacking you.
センギアの従臣が戦場に出たとき、黒の0/1の農奴(Serf)クリーチャー・トークンを3体生成する。
センギアの従臣が戦場を離れたとき、すべての農奴トークンを追放する。
When Sengir Autocrat enters, create three 0/1 black Serf creature tokens.
When Sengir Autocrat leaves the battlefield, exile all Serf tokens.
飛行
このターン、Sengir Batsによってダメージを与えられたクリーチャーが死亡するたび、Sengir Batsの上に+1/+1カウンターを1個置く。
Flying
Whenever a creature dealt damage by Sengir Bats this turn dies, put a +1/+1 counter on Sengir Bats.
アンティを賭けてプレイしない場合、プレイを開始する前にTimmerian Fiendsをあなたのデッキから取り除く。
(黒)(黒)(黒),Timmerian Fiendsを生け贄に捧げる:アーティファクト1つを対象とする。オーナーは、自分のライブラリーの一番上のカードを1枚、アンティとしてもよい。そうしなかった場合、そのアーティファクトとTimmerian Fiendsの所有権を交換する。そのアーティファクト・カードをあなたの墓地に置き、Timmerian Fiendsをあらゆる領域からそのプレイヤーの墓地に置く。この所有権の交換は永続的である。
Remove Timmerian Fiends from your deck before playing if you're not playing for ante.
{B}{B}{B}, Sacrifice Timmerian Fiends: The owner of target artifact may ante the top card of their library. If that player doesn't, exchange ownership of that artifact and Timmerian Fiends. Put the artifact card into your graveyard and Timmerian Fiends from anywhere into that player's graveyard. This change in ownership is permanent.
エンチャント(クリーチャー)
(1)(黒):エンチャントされているクリーチャーの上に-1/-1カウンターを1個置く。
Enchant creature
{1}{B}: Put a -1/-1 counter on enchanted creature.
(1)(黒)(黒):ターン終了時まで、Veldrane of Sengirは-3/-0の修整を受けるとともに森渡りを得る。(それは、防御プレイヤーが森(Forest)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
{1}{B}{B}: Veldrane of Sengir gets -3/-0 and gains forestwalk until end of turn. (It can't be blocked as long as defending player controls a Forest.)
■赤/Red
ブロックしているクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+3/+1の修整を受ける。
Target blocking creature gets +3/+1 until end of turn.
ブロックしているクリーチャーはターン終了時まで先制攻撃を得る。
Blocking creatures gain first strike until end of turn.
先制攻撃、速攻
First strike, haste
(T):他のミノタウルス(Minotaur)・クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
{T}: Another target Minotaur creature gets +1/+1 until end of turn.
先制攻撃(このクリーチャーは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
(赤),(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。アナーバのシャーマンはそれに1点のダメージを与える。
{R}, {T}: Anaba Shaman deals 1 damage to any target.
ミノタウルス(Minotaur)・クリーチャーは+1/+0の修整を受ける。
Minotaur creatures get +1/+0.
An-Zerrin Ruinsが戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。
選ばれたタイプのクリーチャーは、それのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。
As An-Zerrin Ruins enters, choose a creature type.
Creatures of the chosen type don't untap during their controllers' untap steps.
(赤)(赤)(赤),(T):アーティファクト・クリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。
{R}{R}{R}, {T}: Destroy target artifact creature.
(1)(赤),(T):ドワーフ(Dwarf)・クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで山渡りを得る。(このクリーチャーは、防御プレイヤーが山(Mountain)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
{1}{R}, {T}: Target Dwarf creature gains mountainwalk until end of turn. (It can't be blocked as long as defending player controls a Mountain.)
(T):島(Island)をコントロールしているプレイヤーがコントローラーである、攻撃しているクリーチャーかブロックしているクリーチャー1体を対象として選ぶ。戦闘終了時に、Dwarven Sea Clanはそのクリーチャーに2点のダメージを与える。戦闘終了ステップの前にのみ起動できる。
{T}: Choose target attacking or blocking creature whose controller controls an Island. Dwarven Sea Clan deals 2 damage to that creature at end of combat. Activate only before the end of combat step.
速攻
(赤)(赤)(赤):情け知らずのエロンを再生する。
Haste
{R}{R}{R}: Regenerate Eron the Relentless.
Evaporateは、すべての白か青のクリーチャーにそれぞれ1点のダメージを与える。
Evaporate deals 1 damage to each white and/or blue creature.
先制攻撃
(T):ドワーフ(Dwarf)・クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは先制攻撃を得るとともに+2/+0の修整を受ける。このターン、そのクリーチャーが戦場を離れたとき、Heart Wolfを生け贄に捧げる。戦闘中にのみ起動できる。
First strike
{T}: Target Dwarf creature gets +2/+0 and gains first strike until end of turn. When that creature leaves the battlefield this turn, sacrifice Heart Wolf. Activate only during combat.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは-0/-1の修整を受ける。
エンチャントされているクリーチャーは、そのエンチャントされているクリーチャーのタフネス以上のパワーを持つクリーチャーをブロックできない。
Enchant creature
Enchanted creature gets -0/-1.
Enchanted creature can't block creatures with power equal to or greater than the enchanted creature's toughness.
(赤)(赤)(赤),(T):クリーチャーでないアーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。
{R}{R}{R}, {T}: Destroy target noncreature artifact.
エンチャント(土地)
Orcish Mineは、その上に鉱脈(ore)カウンターが3個置かれた状態で戦場に出る。
あなたのアップキープの開始時と、エンチャントされている土地がタップ状態になるたび、Orcish Mineから鉱脈カウンターを1個取り除く。
Orcish Mineから最後の鉱脈カウンターが取り除かれたとき、エンチャントされている土地を破壊し、Orcish Mineはその土地のコントローラーに2点のダメージを与える。
Enchant land
Orcish Mine enters with three ore counters on it.
At the beginning of your upkeep and whenever enchanted land becomes tapped, remove an ore counter from Orcish Mine.
When the last ore counter is removed from Orcish Mine, destroy enchanted land and Orcish Mine deals 2 damage to that land's controller.
対戦相手1人がコントロールするクリーチャーを2体を対象とする。そのプレイヤーはそれらのクリーチャーのうちの1体を選び、生け贄に捧げる。もう一方の上に-1/-1カウンターを1個置く。
Choose two target creatures controlled by the same opponent. That player chooses and sacrifices one of those creatures. Put a -1/-1 counter on the other.
コインを1枚投げる。あなたがコイン投げに勝った場合、Winter Skyはすべてのクリーチャーとすべてのプレイヤーに1点のダメージを与える。あなたがコイン投げに負けた場合、すべてのプレイヤーはカードを1枚引く。
Flip a coin. If you win the flip, Winter Sky deals 1 damage to each creature and each player. If you lose the flip, each player draws a card.
■緑/Green
アン=ハヴァの治安官のタフネスは、戦場に出ている緑のクリーチャーの数に1を加えた点数に等しい。
An-Havva Constable's toughness is equal to 1 plus the number of green creatures on the battlefield.
あなたはX足す1点のライフを得る。Xは、戦場に出ている緑のクリーチャーの数である。
You gain X plus 1 life, where X is the number of green creatures on the battlefield.
被覆(このクリーチャーは呪文や能力の対象にならない。)
(緑):プレイヤー1人を対象とする。ターン終了時まで、Autumn Willowはそれが被覆を持たないかのように、そのプレイヤーがコントロールする呪文や能力の対象とできる。
Shroud (This creature can't be the target of spells or abilities.)
{G}: Until end of turn, Autumn Willow can be the target of spells and abilities controlled by target player as though it didn't have shroud.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+0/+2の修整を受ける。
甲殻を生け贄に捧げる:エンチャントされているクリーチャーを再生する。
Enchant creature
Enchanted creature gets +0/+2.
Sacrifice Carapace: Regenerate enchanted creature.
(白):白のクリーチャー1体を対象とする。このターン、それに与えられる次のダメージ1点は、代わりにDaughter of Autumnに与えられる。
{W}: The next 1 damage that would be dealt to target white creature this turn is dealt to Daughter of Autumn instead.
飛行
あなたがコントロールする他のフェアリー(Faerie)・クリーチャーは+0/+1の修整を受ける。
(T):あなたがコントロールする他のフェアリー・クリーチャーは、ターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Flying
Other Faerie creatures you control get +0/+1.
{T}: Other Faerie creatures you control get +1/+0 until end of turn.
Folk of An-Havvaがブロックするたび、それはターン終了時まで+2/+0の修整を受ける。
Whenever Folk of An-Havva blocks, it gets +2/+0 until end of turn.
あなたのアップキープの開始時に、あなたが(緑)(緑)を支払わないかぎり、血に飢えた霧を生け贄に捧げる。
At the beginning of your upkeep, sacrifice Hungry Mist unless you pay {G}{G}.
Joven's Ferretsが攻撃するたび、それはターン終了時まで+0/+2の修整を受ける。
戦闘終了時に、このターン、Joven's Ferretsをブロックしたすべてのクリーチャーをタップする。それらは、それぞれのコントローラーの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
Whenever Joven's Ferrets attacks, it gets +0/+2 until end of turn.
At end of combat, tap all creatures that blocked Joven's Ferrets this turn. They don't untap during their controller's next untap step.
(1)(緑):Leaping Lizardはターン終了時まで-0/-1の修整を受けるとともに飛行を得る。
{1}{G}: Leaping Lizard gets -0/-1 and gains flying until end of turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは飛行を失う。
エンチャントされているクリーチャーがクリーチャーをブロックするかクリーチャーにブロックされた状態になるたび、他のクリーチャーはターン終了時まで先制攻撃を得る。
Enchant creature
Enchanted creature loses flying.
Whenever enchanted creature blocks or becomes blocked by a creature, the other creature gains first strike until end of turn.
各プレイヤーのアップキープの開始時に、原初の秩序はそのプレイヤーに、そのプレイヤーがコントロールする基本でない土地の数に等しい点数のダメージを与える。
At the beginning of each player's upkeep, Primal Order deals damage to that player equal to the number of nonbasic lands they control.
この呪文を唱えるための追加コストとして、土地を1つ生け贄に捧げる。
あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探し、そのカードを戦場に出し、その後ライブラリーを切り直す。
次のターンのアップキープの開始時に、カードを1枚引く。
As an additional cost to cast this spell, sacrifice a land.
Search your library for a basic land card, put that card onto the battlefield, then shuffle.
Draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
Root Spiderがブロックするたび、それはターン終了時まで+1/+0の修整を受けるとともに先制攻撃を得る。
Whenever Root Spider blocks, it gets +1/+0 and gains first strike until end of turn.
エンチャント(飛行を持たないクリーチャー)
樹根が戦場に出たとき、エンチャントされているクリーチャーをタップする。
エンチャントされているクリーチャーは、それのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。
Enchant creature without flying
When Roots enters, tap enchanted creature.
Enchanted creature doesn't untap during its controller's untap step.
Rysorian Badgerが攻撃してブロックされないたび、防御プレイヤーの墓地にあるクリーチャー・カードを最大2枚まで対象とする。あなたは、それらを追放してもよい。そうした場合、あなたはこれにより追放されたカード1枚につき1点のライフを得て、このターンRysorian Badgerは戦闘ダメージを割り振らない。
Whenever Rysorian Badger attacks and isn't blocked, you may exile up to two target creature cards from defending player's graveyard. If you do, you gain 1 life for each card exiled this way and Rysorian Badger assigns no combat damage this turn.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで-5/-0の修整を受ける。
Target creature gets -5/-0 until end of turn.
Spectral Bearsが攻撃するたび、防御プレイヤーが黒のトークンでないパーマネントをコントロールしていない場合、それはあなたの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
Whenever Spectral Bears attacks, if defending player controls no black nontoken permanents, it doesn't untap during your next untap step.
(T):あなたは、あなたの手札にあるフェアリー(Faerie)・パーマネント・カードを1枚戦場に出してもよい。
(2)(緑):緑のクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時までプロテクション(黒)を得る。
{T}: You may put a Faerie permanent card from your hand onto the battlefield.
{2}{G}: Target green creature gains protection from black until end of turn.
■アーティファクト/Artifact
(2),(T),Apocalypse Chimeを生け贄に捧げる:すべてのHomelandsエキスパンションにて印刷された名前を持つトークンでないパーマネントを破壊する。それらは再生できない。
{2}, {T}, Sacrifice Apocalypse Chime: Destroy all nontoken permanents with a name originally printed in the Homelands expansion. They can't be regenerated.
(3),(T):アーティファクト・クリーチャー1体を対象とし、それを再生する。
{3}, {T}: Regenerate target artifact creature.
機械仕掛けの駿馬はその上に+1/+0カウンターが4個置かれた状態で戦場に出る。
機械仕掛けの駿馬は、アーティファクト・クリーチャーによってはブロックされない。
戦闘終了時に、この戦闘で機械仕掛けの駿馬が攻撃かブロックした場合、それから+1/+0カウンターを1個取り除く。
(X),(T):機械仕掛けの駿馬に+1/+0カウンターを最大X個まで置く。この能力は、機械仕掛けの駿馬の上の+1/+0カウンターの総数を4個以上にすることはできない。 あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Clockwork Steed enters with four +1/+0 counters on it.
Clockwork Steed can't be blocked by artifact creatures.
At end of combat, if Clockwork Steed attacked or blocked this combat, remove a +1/+0 counter from it.
{X}, {T}: Put up to X +1/+0 counters on Clockwork Steed. This ability can't cause the total number of +1/+0 counters on Clockwork Steed to be greater than four. Activate only during your upkeep.
Clockwork Swarmはその上に+1/+0カウンターが4個置かれた状態で戦場に出る。
Clockwork Swarmは、壁(Wall)によってはブロックされない。
戦闘終了時に、この戦闘でClockwork Swarmが攻撃かブロックした場合、それから+1/+0カウンターを1個取り除く。
(X),(T):Clockwork Swarmに+1/+0カウンターを最大X個まで置く。この能力は、Clockwork Swarmの上の+1/+0カウンターの総数を4個以上にすることはできない。 あなたのアップキープの間にのみ起動できる。
Clockwork Swarm enters with four +1/+0 counters on it.
Clockwork Swarm can't be blocked by Walls.
At end of combat, if Clockwork Swarm attacked or blocked this combat, remove a +1/+0 counter from it.
{X}, {T}: Put up to X +1/+0 counters on Clockwork Swarm. This ability can't cause the total number of +1/+0 counters on Clockwork Swarm to be greater than four. Activate only during your upkeep.
(3):あなたは、あなたの手札にあるミノタウルス(Minotaur)・パーマネント・カードを1枚戦場に出してもよい。
{3}: You may put a Minotaur permanent card from your hand onto the battlefield.
クリーチャー呪文は、それを唱えるためのコストが(2)多くなる。
Creature spells cost {2} more to cast.
(4),(T):クリーチャー1体を対象とする。それはこのターン、壁(Wall)によってしかブロックされない。
{4}, {T}: Target creature can't be blocked this turn except by Walls.
飛行
(2):ターン終了時まで、Roterothopterは+1/+0の修整を受ける。毎ターン2回までしか起動できない。
Flying
{2}: Roterothopter gets +1/+0 until end of turn. Activate no more than twice each turn.
鋸刃の矢は、その上に鏃(arrowhead)カウンターが3個置かれた状態で戦場に出る。
あなたのアップキープの開始時に、鋸刃の矢の上に鏃カウンターが置かれていない場合、鋸刃の矢を生け贄に捧げる。
(T),鋸刃の矢から鏃カウンターを1個取り除く:クリーチャー1体を対象とする。その上に-1/-1カウンターを1個置く。
Serrated Arrows enters with three arrowhead counters on it.
At the beginning of your upkeep, if there are no arrowhead counters on Serrated Arrows, sacrifice it.
{T}, Remove an arrowhead counter from Serrated Arrows: Put a -1/-1 counter on target creature.
■土地/Land
(T):(◇)を加える。
(1),(T):(緑)を加える。
(2),(T):(赤)か(白)を加える。
{T}: Add {C}.
{1}, {T}: Add {G}.
{2}, {T}: Add {R} or {W}.
(T):(◇)を加える。
(1),(T):(白)を加える。
(2),(T):(緑)か(青)を加える。
{T}: Add {C}.
{1}, {T}: Add {W}.
{2}, {T}: Add {G} or {U}.
(T):(◇)を加える。
(1),(T):(黒)を加える。
(2),(T):(青)か(赤)を加える。
{T}: Add {C}.
{1}, {T}: Add {B}.
{2}, {T}: Add {U} or {R}.
(T):(◇)を加える。
(1),(T):(赤)を加える。
(2),(T):(黒)か(緑)を加える。
{T}: Add {C}.
{1}, {T}: Add {R}.
{2}, {T}: Add {B} or {G}.
(T):(◇)を加える。
(1),(T):(青)を加える。
(2),(T):(白)か(黒)を加える。
{T}: Add {C}.
{1}, {T}: Add {U}.
{2}, {T}: Add {W} or {B}.