アヴァシンの帰還 カードリスト
- 無加工での配布およびファイルへのリンクは一切制限しません。出典を特定可能な形で明記した上での、リストの加工および転載も制限しません。詳しくはこちらをご覧ください。
- このリストは独自に日本語訳したもので、内容・訳などについての保証はありません。このリストの間違いを見つけられましたら、管理者への連絡フォームから御連絡頂ければ幸いです。
- これは Wizards of the Coast 社によって発行されたものではありません。
- このカードリストの最新版は、次のサイトにあります。Wisdom Guild : http://www.wisdom-guild.net/
- このカードリストはデータベースから 2024年12月26日 20:09:39 に自動的に生成されました。最新のデータはWHISPER Card Databaseからどうぞ。
- Wizards of the Coast{R}, Magic: the Gathering{tm}, Magic{tm}, Avacyn Restored{tm}は、Wizards of the Coast社の商標です。
■白/White
飛行
栄光の目覚めの天使が戦場に出たとき、すべてのゾンビ(Zombie)を追放し、その後あなたの墓地にあるすべての人間(Human)クリーチャー・カードを戦場に戻す。
Flying
When Angel of Glory's Rise enters, exile all Zombies, then return all Human creature cards from your graveyard to the battlefield.
飛行
あなたがコントロールする他の黒でないクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
プレイヤーは、呪文を唱えたり能力を起動するために、ライフを支払ったりクリーチャーを生け贄に捧げたりすることはできない。
Flying
Other nonblack creatures you control get +1/+1.
Players can't pay life or sacrifice creatures to cast spells or activate abilities.
あなたは7点のライフを得る。
You gain 7 life.
防衛(このクリーチャーでは攻撃できない。)
飛行
Defender (This creature can't attack.)
Flying
飛行、警戒
Flying, vigilance
飛行、警戒、破壊不能
あなたがコントロールする他のパーマネントは破壊不能を持つ。
Flying, vigilance, indestructible
Other permanents you control have indestructible.
アーティファクト1つかクリーチャー1体かエンチャント1つを対象とし、それをオーナーのライブラリーの一番下に置く。
奇跡(白)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Put target artifact, creature, or enchantment on the bottom of its owner's library.
Miracle {W} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーは+0/+2の修整を受ける。
Untapped creatures you control get +0/+2.
エンチャント(黒でないクリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+1/+2の修整を受けるとともに飛行を持ち、それはそれの他のタイプに加えて天使(Angel)である。
Enchant nonblack creature
Enchanted creature gets +1/+2, has flying, and is an Angel in addition to its other types.
クリーチャーが1体あなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたがコントロールする各クリーチャーの上に+1/+1カウンターを1個置く。
Whenever a creature you control enters, put a +1/+1 counter on each creature you control.
大聖堂の聖別者が戦場に出たとき、あなたは3点のライフを得る。
When Cathedral Sanctifier enters, you gain 3 life.
あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それを追放し、その後そのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻す。
Exile target creature you control, then return that card to the battlefield under your control.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは「あなたのアップキープの開始時に、白の1/1の人間(Human)クリーチャー・トークンを1体生成する。」を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has "At the beginning of your upkeep, create a 1/1 white Human creature token."
エンチャント1つを対象とし、それを破壊する。あなたは2点のライフを得る。
Destroy target enchantment. You gain 2 life.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーが与えるすべてのダメージを軽減する。
Enchant creature
Prevent all damage that would be dealt by enchanted creature.
あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚を対象とし、それを戦場に戻す。それが天使(Angel)である場合、それの上に+1/+1カウンターを2個置く。
Return target creature card from your graveyard to the battlefield. If it's an Angel, put two +1/+1 counters on it.
(T),あなたがコントロールするアンタップ状態の人間(Human)2体をタップする:アーティファクト1つかエンチャント1つを対象とし、それを追放する。
{T}, Tap two untapped Humans you control: Exile target artifact or enchantment.
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このターン、次にあなたやあなたがコントロールするパーマネントに与えられるダメージをX点軽減する。これによりダメージが軽減されるなら、神聖なる反撃はそのクリーチャーかプレインズウォーカーかプレイヤーに同じ点数のダメージを与える。
Prevent the next X damage that would be dealt to you and/or permanents you control this turn. If damage is prevented this way, Divine Deflection deals that much damage to any target.
飛行
解放の天使が戦場に出たとき、あなたがコントロールするパーマネント1つをオーナーの手札に戻す。
Flying
When Emancipation Angel enters, return a permanent you control to its owner's hand.
飛行を持つ白の4/4の天使(Angel)クリーチャー・トークンをX体生成する。
奇跡(X)(白)(白)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Create X 4/4 white Angel creature tokens with flying.
Miracle {X}{W}{W} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
沼渡り(このクリーチャーは、防御プレイヤーが沼(Swamp)をコントロールしているかぎりブロックされない。)
Swampwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
他のクリーチャーがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたがコントロールするクリーチャーはターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
Whenever another creature you control enters, creatures you control get +1/+1 until end of turn.
飛行
黄金夜の救い手が戦場に出たとき、あなたはあなたがコントロールする他のクリーチャー1体につき2点のライフを得る。
Flying
When Goldnight Redeemer enters, you gain 2 life for each other creature you control.
飛行
戦争の伝令が攻撃するたび、それの上に+1/+1カウンターを1個置く。
あなたが唱える天使(Angel)呪文と人間(Human)呪文は、それを唱えるためのコストが、戦争の伝令の上に置かれている+1/+1カウンター1個につき(1)少なくなる。
Flying
Whenever Herald of War attacks, put a +1/+1 counter on it.
Angel spells and Human spells you cast cost {1} less to cast for each +1/+1 counter on Herald of War.
(2)(白),(T):クリーチャー1体を対象とし、それをタップする。そのクリーチャーがゾンビ(Zombie)である場合、それを追放する。
{2}{W}, {T}: Tap target creature. If that creature is a Zombie, exile it.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで飛行を得る。このターン、そのクリーチャーに与えられるすべてのダメージを軽減する。
Target creature gains flying until end of turn. Prevent all damage that would be dealt to that creature this turn.
プロテクション(吸血鬼(Vampire))
Protection from Vampires
ミッドヴァストの守護者が戦場に出たとき、あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時までプロテクション(あなたが選んだ色1色)を得る。
When Midvast Protector enters, target creature you control gains protection from the color of your choice until end of turn.
飛行
(3)(白):このターン、月明かりの霊に与えられるすべての戦闘ダメージと月明かりの霊が与えるすべての戦闘ダメージを軽減する。
Flying
{3}{W}: Prevent all combat damage that would be dealt to and dealt by Moonlight Geist this turn.
(2)(白):ターン終了時まで、ムーアランドの審問官は先制攻撃を得る。(それは、先制攻撃を持たないクリーチャーより先に戦闘ダメージを与える。)
{2}{W}: Moorland Inquisitor gains first strike until end of turn. (It deals combat damage before creatures without first strike.)
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
近野の巡礼者が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは絆魂を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Nearheath Pilgrim is paired with another creature, both creatures have lifelink.
瞬速
飛行
修復の天使が戦場に出たとき、あなたがコントロールする天使(Angel)でないクリーチャー1体を対象とする。あなたはそれを追放し、その後そのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻してもよい。
Flash
Flying
When Restoration Angel enters, you may exile target non-Angel creature you control, then return that card to the battlefield under your control.
警戒
ガヴォニーの騎手が戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。
あなたがコントロールする人間(Human)クリーチャーはプロテクション(その選ばれたタイプのクリーチャー)を持つ。
Vigilance
As Riders of Gavony enters, choose a creature type.
Human creatures you control have protection from creatures of the chosen type.
攻撃クリーチャー1体かブロック・クリーチャー1体を対象とする。正義の一撃はそれに2点のダメージを与える。
Righteous Blow deals 2 damage to target attacking or blocking creature.
飛行、絆魂
Flying, lifelink
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
銀刃の聖騎士が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは二段攻撃を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Silverblade Paladin is paired with another creature, both creatures have double strike.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
幽体の門護衛が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは警戒を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Spectral Gateguards is paired with another creature, both creatures have vigilance.
すべてのクリーチャーをオーナーのライブラリーの一番下に置く。
奇跡(白)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Put all creatures on the bottom of their owners' libraries.
Miracle {W} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
警戒
Vigilance
飛行
州民の声が戦場に出たとき、白の1/1の人間(Human)クリーチャー・トークンを1体生成する。
Flying
When Voice of the Provinces enters, create a 1/1 white Human creature token.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+2/+2の修整を受けるとともに先制攻撃を得る。
Target creature gets +2/+2 and gains first strike until end of turn.
■青/Blue
錬金術師の弟子を生け贄に捧げる:カードを1枚引く。
Sacrifice Alchemist's Apprentice: Draw a card.
カードを3枚引き、その後あなたの手札にあるカードを1枚、あなたのライブラリーの一番下に置く。
Draw three cards, then put a card from your hand on the bottom of your library.
インスタント呪文とソーサリー呪文は、それを唱えるためのコストが(2)少なくなる。
Instant and sorcery spells cost {2} less to cast.
他の人間(Human)が1体あなたのコントロール下で戦場に出るたび、霧の海の船長をアンタップする。
(1)(青),(T):パーマネント1つを対象とする。あなたはそれをタップまたはアンタップしてもよい。
Whenever another Human you control enters, untap Captain of the Mists.
{1}{U}, {T}: You may tap or untap target permanent.
クリーチャー1体を対象とし、それをタップする。それは、それのコントローラーの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
カードを1枚引く。
Tap target creature. It doesn't untap during its controller's next untap step.
Draw a card.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
狙い澄ましの航海士が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーはそれぞれ「(1)(青):このクリーチャーを追放し、その後それをあなたのコントロール下で戦場に戻す。」を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Deadeye Navigator is paired with another creature, each of those creatures has "{1}{U}: Exile this creature, then return it to the battlefield under your control."
すべての土地でないパーマネントをオーナーの手札に戻す。
奇跡(1)(青)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Return all nonland permanents to their owners' hands.
Miracle {1}{U} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードをX枚切削する。Xは、あなたがコントロールする土地の枚数である。
Target player mills X cards, where X is the number of lands you control.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
エルゴードの盾の仲間が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは呪禁を持つ。(それらは、あなたの対戦相手がコントロールする呪文や能力の対象にならない。)
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Elgaud Shieldmate is paired with another creature, both creatures have hexproof. (They can't be the targets of spells or abilities your opponents control.)
あなたがコントロールする飛行を持つクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Creatures you control with flying get +1/+1.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、あなたがコントロールする他のクリーチャー1体につき(1)を支払わないかぎり、枷霊を生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice Fettergeist unless you pay {1} for each other creature you control.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで-1/-0の修整を受ける。
カードを1枚引く。
Target creature gets -1/-0 until end of turn.
Draw a card.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
電位式錬金術師が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーはそれぞれ「(2)(青):このクリーチャーをアンタップする。」を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Galvanic Alchemist is paired with another creature, each of those creatures has "{2}{U}: Untap this creature."
クリーチャー呪文1つを対象とし、それを打ち消す。飛行を持つ青の1/1のスピリット(Spirit)・クリーチャー・トークンを1体生成する。
Counter target creature spell. Create a 1/1 blue Spirit creature token with flying.
クリーチャー最大2体を対象とする。このターン、それらはブロックされない。
Up to two target creatures can't be blocked this turn.
あなたがコントロールするアーティファクトやクリーチャーや土地2つを対象とし、それらを追放し、その後それらのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻す。
Exile two target artifacts, creatures, and/or lands you control, then return those cards to the battlefield under your control.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは「このクリーチャーが攻撃するたび、パーマネント1つを対象とする。あなたはそれをタップまたはアンタップしてもよい。」を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has "Whenever this creature attacks, you may tap or untap target permanent."
飛行
グリフの先兵が戦場に出たとき、カードを1枚引く。
Flying
When Gryff Vanguard enters, draw a card.
ヘイヴングルのスカーブが攻撃するたび、あなたがコントロールする他のクリーチャーを1体オーナーの手札に戻す。
Whenever Havengul Skaab attacks, return another creature you control to its owner's hand.
エンチャント(クリーチャー)
無限反射がクリーチャーにつけられた状態で戦場に出たとき、あなたがコントロールする他のトークンでないクリーチャーはそのクリーチャーのコピーになる。
あなたがコントロールするトークンでないクリーチャーは、エンチャントされているクリーチャーのコピーとして戦場に出る。
Enchant creature
When Infinite Reflection enters attached to a creature, each other nontoken creature you control becomes a copy of that creature.
Nontoken creatures you control enter as a copy of enchanted creature.
クリーチャーを最大2体まで対象とし、それらをオーナーの手札に戻す。
Return up to two target creatures to their owners' hands.
掛け金探しはブロックされない。
Latch Seeker can't be blocked.
呪禁(このクリーチャーは、あなたの対戦相手がコントロールする呪文や能力の対象にならない。)
孤独な亡霊がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、あなたが他にクリーチャーをコントロールしていない場合、あなたのライブラリーの一番上から4枚のカードを見る。それらのうち1枚をあなたの手札に加え、残りをあなたのライブラリーの一番下に望む順番で置く。
Hexproof (This creature can't be the target of spells or abilities your opponents control.)
Whenever Lone Revenant deals combat damage to a player, if you control no other creatures, look at the top four cards of your library. Put one of them into your hand and the rest on the bottom of your library in any order.
あなたがインスタント呪文を唱えるたび、あなたは(1)を支払ってもよい。そうした場合、カードを1枚引く。
Whenever you cast an instant spell, you may pay {1}. If you do, draw a card.
あなたがコントロールする人間(Human)1体につきカードを1枚引く。
Draw a card for each Human you control.
飛行
霧鴉が戦場に出たとき、クリーチャー1体を対象とし、それをオーナーの手札に戻す。
Flying
When Mist Raven enters, return target creature to its owner's hand.
飛行
あなたは霧虚ろのグリフィンを追放領域から唱えてもよい。
Flying
You may cast Misthollow Griffin from exile.
(3)(青),(T):あなたがコントロールする他のクリーチャー1体を対象とし、それを追放する。その後、そのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻す。
{3}{U}, {T}: Exile another target creature you control, then return that card to the battlefield under your control.
いずれかのプレイヤーを対象とする呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target spell that targets a player.
あなたがコントロールするクリーチャー1体と、あなたがコントロールしていないクリーチャー1体を対象とし、それらをオーナーの手札に戻す。
Return target creature you control and target creature you don't control to their owners' hands.
腐冠のグールが死亡したとき、プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを5枚切削する。
When Rotcrown Ghoul dies, target player mills five cards.
飛行(このクリーチャーは飛行や到達を持たないクリーチャーによってはブロックされない。)
屑肌のドレイクは飛行を持つクリーチャーのみをブロックできる。
Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)
Scrapskin Drake can block only creatures with flying.
このターンで2つ目に唱えられた呪文1つを対象とし、それを打ち消す。
Counter target spell that's the second spell cast this turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは、それのコントローラーのアンタップ・ステップにアンタップしない。
エンチャントされているクリーチャーが呪文の対象になったとき、幽体の牢獄を生け贄に捧げる。
Enchant creature
Enchanted creature doesn't untap during its controller's untap step.
When enchanted creature becomes the target of a spell, sacrifice Spectral Prison.
エンチャント(クリーチャー)
あなたはエンチャントされているクリーチャーをコントロールする。
エンチャントされているクリーチャーは+2/+2の修整を受けるとともに飛行を持つ。
Enchant creature
You control enchanted creature.
Enchanted creature gets +2/+2 and has flying.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
厳格な導師が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーはそれぞれ「(T):プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚切削する。」を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Stern Mentor is paired with another creature, each of those creatures has "{T}: Target player mills two cards."
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーは自分が土地でないカードを追放するまで、自分のライブラリーの一番上のカードを追放し続ける。ターン終了時まで、あなたはそのカードをそのマナ・コストを支払うことなく唱えてもよい。
Target opponent exiles cards from the top of their library until they exile a nonland card. Until end of turn, you may cast that card without paying its mana cost.
[+1]:パーマネント1つを対象とし、それをタップする。それはそれのコントローラーの次のアンタップ・ステップにアンタップしない。
[-2]:プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーがコントロールするタップ状態のクリーチャー1体につきカードを1枚引く。
[-8]:あなたは「あなたの手札の上限はなくなる」と「いずれかのカードがいずれかの領域からあなたの墓地に置かれるたび、あなたはそれをあなたの手札に戻してもよい。」を持つ紋章を得る。
+1: Tap target permanent. It doesn't untap during its controller's next untap step.
-2: Draw a card for each tapped creature target player controls.
-8: You get an emblem with "You have no maximum hand size" and "Whenever a card is put into your graveyard from anywhere, you may return it to your hand."
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
二人組の見張り番が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーはそれぞれ「このクリーチャーが対戦相手1人にダメージを与えるたび、カードを1枚引く。」を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Tandem Lookout is paired with another creature, each of those creatures has "Whenever this creature deals damage to an opponent, draw a card."
このターンの後に追加の1ターンを行う。時間の熟達を追放する。
奇跡(1)(青)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Take an extra turn after this one. Exile Temporal Mastery.
Miracle {1}{U} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
土地でないパーマネント1つを対象とし、それをオーナーのライブラリーの一番上に置く。
奇跡(青)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Put target nonland permanent on top of its owner's library.
Miracle {U} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
翼作りが他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは飛行を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Wingcrafter is paired with another creature, both creatures have flying.
■黒/Black
対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーは自分の手札を公開する。あなたはその中からマナ総量が4以上のカードを1枚選び、そのカードを追放する。
Target opponent reveals their hand. You choose a card from it with mana value 4 or greater and exile that card.
各プレイヤーは、クリーチャーを2体生け贄に捧げる。
Each player sacrifices two creatures.
血の芸術家か他のクリーチャーが死亡するたび、プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーは1点のライフを失い、あなたは1点のライフを得る。
Whenever Blood Artist or another creature dies, target player loses 1 life and you gain 1 life.
クリーチャーを1体生け贄に捧げる:流血の鑑定人の上に+1/+1カウンターを1個置く。
Sacrifice a creature: Put a +1/+1 counter on Bloodflow Connoisseur.
この呪文を唱えるための追加コストとして、クリーチャー1体を生け贄に捧げる。
クリーチャー1体を対象とする。それを破壊する。
As an additional cost to cast this spell, sacrifice a creature.
Destroy target creature.
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
(2)(黒),クリーチャーを1体生け贄に捧げる:対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーは自分の手札を公開する。あなたはその中からカードを1枚選ぶ。そのプレイヤーはそのカードを捨てる。起動はソーサリーとしてのみ行う。
{2}{B}, Sacrifice a creature: Target opponent reveals their hand. You choose a card from it. That player discards that card. Activate only as a sorcery.
墓所を歩くものを生け贄に捧げる:墓地にあるカード1枚を対象とし、それを追放する。
Sacrifice Crypt Creeper: Exile target card from a graveyard.
(4)(黒)(黒):クリーチャー1体を対象とする。それを追放し、闇の詐称者の上に+1/+1カウンターを1個置く。
闇の詐称者は、それにより追放されたすべてのクリーチャー・カードの起動型能力を持つ。
{4}{B}{B}: Exile target creature and put a +1/+1 counter on Dark Impostor.
Dark Impostor has all activated abilities of all creature cards exiled with it.
クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは-X/-Xの修整を受ける。
Target creature gets -X/-X until end of turn.
あなたの終了ステップの開始時に、あなたがコントロールしているクリーチャーがちょうど1体である場合、飛行を持つ黒の5/5のデーモン(Demon)・クリーチャー・トークンを1体生成する。
At the beginning of your end step, if you control exactly one creature, create a 5/5 black Demon creature token with flying.
飛行
あなたのアップキープの開始時に、悪魔の監督官以外のクリーチャーを1体生け贄に捧げる。
Flying
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Demonic Taskmaster.
飛行
灰口の悪魔王が戦場に出たとき、あなたが他のクリーチャーを1体生け贄に捧げないかぎり、それを追放する。
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
Flying
When Demonlord of Ashmouth enters, exile it unless you sacrifice another creature.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
あなたのアップキープの開始時に、狂気堕ちの上に絶望(despair)カウンターを1個置く。その後、各プレイヤーは自分がコントロールするパーマネントや自分の手札のカードを合わせてX個追放する。Xは狂気堕ちの上に置かれた絶望カウンターの数である。
At the beginning of your upkeep, put a despair counter on Descent into Madness, then each player exiles X permanents they control and/or cards from their hand, where X is the number of despair counters on Descent into Madness.
このターン、戦慄の奴隷商人によってダメージを与えられたクリーチャーが死亡するたび、それをあなたのコントロール下で戦場に戻す。そのクリーチャーはそれの他の色やタイプに加えて黒のゾンビ(Zombie)である。
Whenever a creature dealt damage by Dread Slaver this turn dies, return it to the battlefield under your control. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.
死体の運び屋が死亡したとき、あなたの墓地にあるマナ総量が2以下のクリーチャー・カード1枚を対象とし、それを戦場に戻す。
When Driver of the Dead dies, return target creature card with mana value 2 or less from your graveyard to the battlefield.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはX点のライフを失い、あなたはX点のライフを得る。Xはあなたがコントロールするクリーチャーの中で最も大きいパワーの値である。
Target player loses X life and you gain X life, where X is the greatest power among creatures you control.
(黒):常夜の影はターン終了時まで+1/+1の修整を受ける。
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
{B}: Evernight Shade gets +1/+1 until end of turn.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
対戦相手1人がライフを失うたび、あなたは同じ点数のライフを得る。
Whenever an opponent loses life, you gain that much life.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは-1/-1の修整を受けるとともに、それの他の色やタイプに加えて黒のゾンビ(Zombie)である。
Enchant creature
Enchanted creature gets -1/-1 and is a black Zombie in addition to its other colors and types.
鬱外科医に戦闘ダメージが与えられる場合、そのダメージを軽減し、あなたのライブラリーの一番上からその点数に等しい枚数のカードを追放する。
If combat damage would be dealt to Gloom Surgeon, prevent that damage and exile that many cards from the top of your library.
あなたの墓地にあるクリーチャー・カード1枚とプレイヤー1人を対象とする。その前者をあなたの手札に戻し、その後者はクリーチャーを1体生け贄に捧げる。
Return target creature card from your graveyard to your hand. Target player sacrifices a creature.
飛行、絆魂
7点のライフを支払う:カードを7枚引く。
Flying, lifelink
Pay 7 life: Draw seven cards.
接死
他のトークンでないクリーチャーが死亡するたび、あなたはカードを1枚引いてもよい。
Deathtouch
Whenever another nontoken creature dies, you may draw a card.
あなたがコントロールしているクリーチャーがちょうど1体だけであるかぎり、そのクリーチャーは+3/+1の修整を受けるとともに絆魂を持つ。
As long as you control exactly one creature, that creature gets +3/+1 and has lifelink.
人間(Human)クリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。
Destroy target Human creature.
狩り立てられたグールでは人間(Human)をブロックできない。
Hunted Ghoul can't block Humans.
クリーチャー1体につき、それのコントローラーがライフをX点支払わないかぎり、それのコントローラーはそれを生け贄に捧げる。
For each creature, its controller sacrifices it unless they pay X life.
マルフェルドの双子が死亡したとき、黒の2/2のゾンビ(Zombie)・クリーチャー・トークンを2体生成する。
When Maalfeld Twins dies, create two 2/2 black Zombie creature tokens.
飛行
4点のライフを支払う:骨髄コウモリを再生する。
Flying
Pay 4 life: Regenerate Marrow Bats.
プレイヤー1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを2枚捨て、2点のライフを失う。
Target player discards two cards and loses 2 life.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで接死を得る。それを再生する。(このターン、次にこのクリーチャーが破壊される場合、それは破壊されない。代わりに、それをタップし、それに与えられているダメージをすべて取り除き、それを戦闘から取り除く。接死を持つクリーチャーが何らかのダメージをクリーチャーに与えたら、それだけで破壊する。)
Target creature gains deathtouch until end of turn. Regenerate it. (The next time that creature would be destroyed this turn, instead tap it, remove it from combat, and heal all damage on it.)
汚染された死体が死亡したとき、土地1つを対象とし、それを破壊する。
When Polluted Dead dies, destroy target land.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+2/+1の修整を受ける。
エンチャントされているクリーチャーは、それのコントローラーが他にクリーチャーをコントロールしていないかぎり威嚇を持つ。(それはアーティファクト・クリーチャーかそれと共通の色を持つクリーチャー以外にはブロックされない。)
Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+1.
Enchanted creature has intimidate as long as its controller controls no other creatures. (It can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
飛行
(3)(黒):ターン終了時まで、照明灯の霊は接死を得る。(これが何らかのダメージをクリーチャーに与えたら、それだけで破壊する。)
Flying
{3}{B}: Searchlight Geist gains deathtouch until end of turn. (Any amount of damage it deals to a creature is enough to destroy it.)
魂獄の悪鬼が死亡したとき、各プレイヤーは3点のライフを失う。
When Soulcage Fiend dies, each player loses 3 life.
奈落に住まう騙し屋がいずれかの墓地から戦場に出たとき、対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーはそれのコントロールを得る。
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
When Treacherous Pit-Dweller enters from a graveyard, target opponent gains control of it.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
あなたのアップキープの開始時に、対戦相手1人を対象とする。あなたがパワーが最も大きいクリーチャーをコントロールしているか、パワーが最も大きいクリーチャーのうち1体をコントロールしている場合、そのプレイヤーはカードを1枚捨てる。
At the beginning of your upkeep, target opponent discards a card if you control the creature with the greatest power or tied for the greatest power.
アンデッドの処刑人が死亡したとき、クリーチャー1体を対象とする。あなたは「それはターン終了時まで-2/-2の修整を受ける」ことを選んでもよい。
When Undead Executioner dies, you may have target creature get -2/-2 until end of turn.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーが死亡したとき、そのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻す。
Enchant creature
When enchanted creature dies, return that card to the battlefield under your control.
■赤/Red
プレイヤー1人を対象とする。逆鱗はそのプレイヤーがコントロールする各クリーチャーに1点のダメージを与える。これによりダメージを与えられたクリーチャーは、このターン、可能なら攻撃する。
Aggravate deals 1 damage to each creature target player controls. Each creature dealt damage this way attacks this turn if able.
飛行、速攻
終了ステップの開始時に、大翼のドラゴンをオーナーの手札に戻す。
Flying, haste
At the beginning of the end step, return Archwing Dragon to its owner's hand.
あなたがコントロールするクリーチャーは、ターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Creatures you control get +1/+0 until end of turn.
あなたがコントロールするクリーチャー1体につき(赤)を加える。
Add {R} for each creature you control.
プレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。忌むべき者のかがり火はそれとそのプレイヤーかそのプレインズウォーカーのコントローラーがコントロールする各クリーチャーにそれぞれX点のダメージを与える。
奇跡(X)(赤)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Bonfire of the Damned deals X damage to target player or planeswalker and each creature that player or that planeswalker's controller controls.
Miracle {X}{R} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
この呪文を唱えるための追加コストとして、あなたがコントロールするアンタップ状態のクリーチャーを望む数だけタップする。
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。火炙りはそれに、これによりタップされたクリーチャーの数の3倍に等しい点数のダメージを与える。
As an additional cost to cast this spell, tap any number of untapped creatures you control.
Burn at the Stake deals damage to any target equal to three times the number of creatures tapped this way.
あなたの手札をすべて捨て、その後カードを2枚引く。
Discard your hand, then draw two cards.
アーティファクト1つか土地1つを対象とし、それを破壊する。
Destroy target artifact or land.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは「(赤),(T):あなたがコントロールするインスタント呪文1つかソーサリー呪文1つを対象とし、それをコピーする。あなたはそのコピーの新たな対象を選んでもよい。」を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has "{R}, {T}: Copy target instant or sorcery spell you control. You may choose new targets for the copy."
ファルケンラスの駆除屋がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、それの上に+1/+1カウンターを1個置く。
(2)(赤):クリーチャー1体を対象とする。ファルケンラスの駆除屋はそれに、自身の上に置かれている+1/+1カウンターの数に等しい点数のダメージを与える。
Whenever Falkenrath Exterminator deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
{2}{R}: Falkenrath Exterminator deals damage to target creature equal to the number of +1/+1 counters on Falkenrath Exterminator.
速攻
熱血漢の聖戦士が戦場に出たとき、クリーチャー1体を対象とする。このターン、それではブロックできない。
Haste
When Fervent Cathar enters, target creature can't block this turn.
小悪魔の一団が死亡したとき、クリーチャーかプレインズウォーカーかプレイヤーを1つまたは望む組み合わせで2つか3つ対象とする。小悪魔の一団はそれらに3点のダメージをあなたが望むように割り振って与える。
When Gang of Devils dies, it deals 3 damage divided as you choose among one, two, or three targets.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは+1/-1の修整を受けるとともに、可能なら各戦闘で攻撃する。
Enchant creature
Enchanted creature gets +1/-1 and attacks each combat if able.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
ハンウィアーの槍兵が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは先制攻撃を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Hanweir Lancer is paired with another creature, both creatures have first strike.
ヘイヴングルの吸血鬼がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、これの上に+1/+1カウンターを1個置く。
他のクリーチャーが死亡するたび、ヘイヴングルの吸血鬼の上に+1/+1カウンターを1個置く。
Whenever Havengul Vampire deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
Whenever another creature dies, put a +1/+1 counter on Havengul Vampire.
威嚇(このクリーチャーはアーティファクト・クリーチャーかそれと共通の色を持つクリーチャー以外にはブロックされない。)
流城の継承者がプレイヤー1人に戦闘ダメージを与えるたび、これの上に+1/+1カウンターを1個置く。
Intimidate (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
Whenever Heirs of Stromkirk deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
二段攻撃
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
Double strike
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
ケッシグの不満分子が戦場に出たとき、プレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。ケッシグの不満分子はそれに、あなたがコントロールする人間(Human)の数に等しい点数のダメージを与える。
When Kessig Malcontents enters, it deals damage to target player or planeswalker equal to the number of Humans you control.
他のクリーチャーがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、クルーインの打撃者はターン終了時まで+1/+0の修整を受けるとともにトランプルを得る。
Whenever another creature you control enters, Kruin Striker gets +1/+0 and gains trample until end of turn.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
稲妻のやっかいものが他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは速攻を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Lightning Mauler is paired with another creature, both creatures have haste.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは速攻と「(T):クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。このクリーチャーはそれに1点のダメージを与える。」を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has haste and "{T}: This creature deals 1 damage to any target."
速攻
(T),カードを1枚捨てる:カードを1枚引く。
Haste
{T}, Discard a card: Draw a card.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは「(T):クリーチャー1体を対象とする。このターン、それではブロックできない。」を持つ。
Enchant creature
Enchanted creature has "{T}: Target creature can't block this turn."
害霊のパワーとタフネスはそれぞれ、すべての対戦相手のうち最も高いライフの総量の、端数を切り上げた半分に等しい。
害霊が与えるダメージは軽減できない。
Malignus's power and toughness are each equal to half the highest life total among your opponents, rounded up.
Damage that would be dealt by Malignus can't be prevented.
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。火柱はそれに2点のダメージを与える。このターン、これによりダメージを与えられたクリーチャーが死亡するなら、代わりにそれを追放する。
Pillar of Flame deals 2 damage to any target. If a creature dealt damage this way would die this turn, exile it instead.
各プレイヤーは自分の手札をすべて捨て、その後カードを7枚引く。
奇跡(1)(赤)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Each player discards their hand, then draws seven cards.
Miracle {1}{R} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
暴動の首謀者が攻撃するたび、あなたがコントロールする人間(Human)クリーチャーはターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
Whenever Riot Ringleader attacks, Human creatures you control get +1/+0 until end of turn.
アーティファクト、クリーチャー、土地の順番を決める。各プレイヤーは第一のタイプのパーマネントを1つ生け贄に捧げ、第二のタイプのパーマネントを2つ生け贄に捧げ、第三のタイプのパーマネントを3つ生け贄に捧げる。
Choose an order for artifacts, creatures, and lands. Each player sacrifices one permanent of the first type, sacrifices two of the second type, then sacrifices three of the third type.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+X/+0の修整を受ける。Xはそれのパワーである。
Target creature gets +X/+0 until end of turn, where X is its power.
(2)(赤):プレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。煮えたぎりの小悪魔はそれに1点のダメージを与える。
{2}{R}: Scalding Devil deals 1 damage to target player or planeswalker.
ソンバーワルドの自警団がクリーチャーにブロックされた状態になるたび、ソンバーワルドの自警団はそのクリーチャーに1点のダメージを与える。
Whenever Somberwald Vigilante becomes blocked by a creature, Somberwald Vigilante deals 1 damage to that creature.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
石大工が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーは「(赤):このクリーチャーはターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。」を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Stonewright is paired with another creature, each of those creatures has "{R}: This creature gets +1/+0 until end of turn."
速攻を持つ赤の1/1の人間(Human)クリーチャー・トークンを3体生成する。次の終了ステップの開始時に、それらのトークンを生け贄に捧げる。
Create three 1/1 red Human creature tokens with haste. Sacrifice those tokens at the beginning of the next end step.
以下から1つを選ぶ。
・プレイヤー1人かプレインズウォーカー1体を対象とする。いかづちはそれに3点のダメージを与える。
・飛行を持つクリーチャー1体を対象とする。いかづちはそれに4点のダメージを与える。
Choose one ---
• Thunderbolt deals 3 damage to target player or planeswalker.
• Thunderbolt deals 4 damage to target creature with flying.
クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。轟く怒りはそれに5点のダメージを与える。
奇跡(赤)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Thunderous Wrath deals 5 damage to any target.
Miracle {R} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
[+1]:カードを1枚引き、その後カードを1枚無作為に選んで捨てる。
[-4]:プレイヤー1人を対象とする。悪鬼の血脈、ティボルトはそのプレイヤーに、そのプレイヤーの手札にあるカードの枚数に等しい点数のダメージを与える。
[-6]:ターン終了時まですべてのクリーチャーのコントロールを得る。それらをアンタップする。それらはターン終了時まで速攻を得る。
+1: Draw a card, then discard a card at random.
-4: Tibalt, the Fiend-Blooded deals damage equal to the number of cards in target player's hand to that player.
-6: Gain control of all creatures until end of turn. Untap them. They gain haste until end of turn.
不和の暴君が戦場に出たとき、対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーは自分がコントロールするパーマネントを1つ無作為に選び、それを生け贄に捧げる。これにより土地でないパーマネントが生け贄に捧げられたなら、この手順を繰り返す。
When Tyrant of Discord enters, target opponent chooses a permanent they control at random and sacrifices it. If a nonland permanent is sacrificed this way, repeat this process.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+3/+0の修整を受けるとともに速攻を得る。
Target creature gets +3/+0 and gains haste until end of turn.
苛立たしい小悪魔が戦場に出たとき、いずれの対戦相手も「苛立たしい小悪魔は自分に4点のダメージを与える」ことを選んでもよい。プレイヤー1人がそうした場合、苛立たしい小悪魔を生け贄に捧げる。
When Vexing Devil enters, any opponent may have it deal 4 damage to them. If a player does, sacrifice Vexing Devil.
いずれかの人間(Human)があなたのコントロール下で戦場に出るたび、クリーチャー1体かプレインズウォーカー1体かプレイヤー1人を対象とする。自警団の正義はそれに1点のダメージを与える。
Whenever a Human you control enters, Vigilante Justice deals 1 damage to any target.
速攻
士気溢れる徴集兵が戦場に出たとき、パーマネント1つを対象とする。あなたはターン終了時までそれのコントロールを得る。そのパーマネントをアンタップする。それはターン終了時まで速攻を得る。
Haste
When Zealous Conscripts enters, gain control of target permanent until end of turn. Untap that permanent. It gains haste until end of turn.
■緑/Green
エンチャント(土地)
豊かな成長が戦場に出たとき、カードを1枚引く。
エンチャントされている土地は「(T):好きな色1色のマナ1点を加える。」を持つ。
Enchant land
When Abundant Growth enters, draw a card.
Enchanted land has "{T}: Add one mana of any color."
望む数のクリーチャーを対象とし、それらに4個の+1/+1カウンターを望むように割り振って置く。
奇跡(緑)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Distribute four +1/+1 counters among any number of target creatures.
Miracle {G} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
国境地帯のレインジャーが戦場に出たとき、あなたは「あなたのライブラリーから基本土地カードを1枚探し、それを公開し、あなたの手札に加え、その後ライブラリーを切り直す。」を選んでもよい。
When Borderland Ranger enters, you may search your library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
飛行を持つクリーチャーでは、あなたがコントロールするクリーチャーをブロックできない。
Creatures with flying can't block creatures you control.
ラムホルトの勇者のパワーより小さいパワーを持つクリーチャーでは、あなたがコントロールするクリーチャーをブロックできない。
他のクリーチャーが1体あなたのコントロール下で戦場に出るたび、ラムホルトの勇者の上に+1/+1カウンターを1個置く。
Creatures with power less than Champion of Lambholt's power can't block creatures you control.
Whenever another creature you control enters, put a +1/+1 counter on Champion of Lambholt.
速攻
孔蹄のビヒモスが戦場に出たとき、ターン終了時まであなたがコントロールするクリーチャーはトランプルを得るとともに+X/+Xの修整を受ける。Xはあなたがコントロールするクリーチャーの数である。
Haste
When Craterhoof Behemoth enters, creatures you control gain trample and get +X/+X until end of turn, where X is the number of creatures you control.
あなたのアップキープの開始時に、あなたのライブラリーの一番上のカードを公開する。それがあなたがコントロールしているいずれかのクリーチャーと共通のクリーチャー・タイプを持つクリーチャー呪文であるなら、あなたはそれをそのマナ・コストを支払うことなく唱えてもよい。あなたがそれを唱えないなら、それをあなたのライブラリーの一番下に置く。
At the beginning of your upkeep, reveal the top card of your library. If it's a creature card that shares a creature type with a creature you control, you may cast it without paying its mana cost. If you don't cast it, put it on the bottom of your library.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
戦墓の随員が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーはプロテクション(ゾンビ(Zombie))を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Diregraf Escort is paired with another creature, both creatures have protection from Zombies.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
ドルイドの使い魔が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーは+2/+2の修整を受ける。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Druid's Familiar is paired with another creature, each of those creatures gets +2/+2.
あなたがコントロールするクリーチャーが攻撃するたび、ドルイドの保管庫の上に蓄積(charge)カウンターを1個置く。
ドルイドの保管庫から蓄積カウンターを1個取り除く:好きな色1色のマナ1点を加える。
Whenever a creature you control attacks, put a charge counter on Druids' Repository.
Remove a charge counter from Druids' Repository: Add one mana of any color.
飛行を持つクリーチャー1体を対象とし、それとそれにつけられているすべての装備品(Equipment)を破壊する。
Destroy target creature with flying and all Equipment attached to that creature.
花咲くもつれ樹は、結魂を持つクリーチャーと組になっていないかぎり、攻撃したりブロックしたりできない。
Flowering Lumberknot can't attack or block unless it's paired with a creature with soulbond.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
霊の罠師が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは到達を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Geist Trappers is paired with another creature, both creatures have reach.
到達
鬱後家蜘蛛は、飛行を持つクリーチャーのみをブロックできる。
Reach
Gloomwidow can block only creatures with flying.
エンチャント(クリーチャー)
エンチャントされているクリーチャーは飛行を失う。
Enchant creature
Enchanted creature loses flying.
吠え霊よりもパワーの小さいクリーチャーではこれをブロックできない。
不死(このクリーチャーが死亡したとき、それの上に+1/+1カウンターが置かれていなかった場合、それを+1/+1カウンターが1個置かれた状態でオーナーのコントロール下で戦場に戻す。)
Creatures with power less than Howlgeist's power can't block it.
Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+2/+2の修整を受ける。それがいずれかのクリーチャーと組になっている場合、そのクリーチャーもターン終了時まで+2/+2の修整を受ける。
Target creature gets +2/+2 until end of turn. If it's paired with a creature, that creature also gets +2/+2 until end of turn.
あなたのライブラリーの一番上から2枚のカードを公開する。これにより公開されたすべてのクリーチャー・カードと土地カードをあなたの手札に加え、残りをあなたのライブラリーの一番下に望む順番で置く。
Reveal the top two cards of your library. Put all creature and land cards revealed this way into your hand and the rest on the bottom of your library in any order.
アーティファクト1つかエンチャント1つを対象とし、それを破壊する。あなたは3点のライフを得る。
Destroy target artifact or enchantment. You gain 3 life.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
ベラドンナの行商人が他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーは接死を持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Nightshade Peddler is paired with another creature, both creatures have deathtouch.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
道壊しワームが他のクリーチャーと組になっているかぎり、両方のクリーチャーはトランプルを持つ。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Pathbreaker Wurm is paired with another creature, both creatures have trample.
あなたのライブラリーの一番上のカードを追放する。それがパーマネント・カードである場合、あなたはそれを戦場に出してもよい。そうした場合、この手順を繰り返す。
Exile the top card of your library. If it's a permanent card, you may put it onto the battlefield. If you do, repeat this process.
以下から1つまたは複数を選ぶ。
・アーティファクト1つを対象とし、それを破壊する。
・エンチャント1つを対象とし、それを破壊する。
・土地1つを対象とし、それを破壊する。
Choose one or more ---
• Destroy target artifact.
• Destroy target enchantment.
• Destroy target land.
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+6/+6の修整を受けるとともにトランプルを得て、このターンにそれをブロックできるすべてのクリーチャーはそれをブロックする。
奇跡(緑)(あなたがこのカードを引いたとき、これがこのターンに最初に引いたカードだった場合、あなたはこれの奇跡コストを支払うことでこれを唱えてもよい。)
Until end of turn, target creature gets +6/+6 and gains trample, and all creatures able to block it this turn do so.
Miracle {G} (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)
あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで呪禁を得る。あなたはそのクリーチャーのタフネスに等しい点数のライフを得る。(呪禁を持つクリーチャーは、あなたの対戦相手がコントロールする呪文や能力の対象にならない。)
Target creature you control gains hexproof until end of turn. You gain life equal to that creature's toughness. (A creature with hexproof can't be the target of spells or abilities your opponents control.)
クリーチャー1体を対象とする。それはターン終了時まで+1/+1の修整を受けるとともに到達を得る。(それは飛行を持つクリーチャーをブロックできる。)
Target creature gets +1/+1 and gains reach until end of turn. (It can block creatures with flying.)
(T):好きな色1色のマナ3点を加える。このマナは、クリーチャー呪文を唱えるためにのみ使用できる。
{T}: Add three mana of any one color. Spend this mana only to cast creature spells.
トランプル
他のトークンでないクリーチャーがあなたのコントロール下で戦場に出るたび、あなたはカードを1枚引いてもよい。
Trample
Whenever another nontoken creature you control enters, you may draw a card.
クリーチャー1体を対象とする。このターン、それ以外のクリーチャーが与えるすべての戦闘ダメージを軽減する。
Prevent all combat damage that would be dealt by creatures other than target creature this turn.
森林地の先達が戦場に出たとき、クリーチャー1体を対象とする。それの上に+1/+1カウンター1個を置く。
When Timberland Guide enters, put a +1/+1 counter on target creature.
あなたのアップキープの開始時に、あなたがパワーが最も大きいクリーチャーをコントロールしているか、パワーが最も大きいクリーチャーのうち1体をコントロールしている場合、カードを1枚引く。
At the beginning of your upkeep, draw a card if you control the creature with the greatest power or tied for the greatest power.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
信頼厚き腕力魔道士が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Trusted Forcemage is paired with another creature, each of those creatures gets +1/+1.
(1)(緑),(T):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、他のクリーチャー1体を対象とする。その前者はその後者と格闘を行う。
{1}{G}, {T}: Target creature you control fights another target creature.
さまよう狼よりもパワーの小さいクリーチャーではこれをブロックできない。
Creatures with power less than Wandering Wolf's power can't block it.
あなたがコントロールするクリーチャーがインスタント呪文かソーサリー呪文の対象になるたび、そのクリーチャーはターン終了時まで+3/+3の修整を受ける。
Whenever a creature you control becomes the target of an instant or sorcery spell, that creature gets +3/+3 until end of turn.
あなたのターンであるかぎり、猛森の霊は+2/+2の修整を受ける。
During your turn, Wildwood Geist gets +2/+2.
瞬速(あなたはこの呪文を、あなたがインスタントを唱えられるときならいつでも唱えてよい。)
(1)(緑):ウルフィーの報復者を再生する。
Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)
{1}{G}: Regenerate Wolfir Avenger.
結魂(このクリーチャーか他のまだ組になっていないクリーチャーが戦場に出たとき、あなたはそれらを組にしてもよい。それらのクリーチャーは、あなたがその両方をコントロールし続けているかぎり組である。)
ウルフィーの銀心が他のクリーチャーと組になっているかぎり、それらのクリーチャーは+4/+4の修整を受ける。
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Wolfir Silverheart is paired with another creature, each of those creatures gets +4/+4.
(2)(緑)(緑):イチイの精はターン終了時まで+X/+Xの修整を受ける。Xはこれのパワーである。
{2}{G}{G}: Yew Spirit gets +X/+X until end of turn, where X is its power.
■多色/Multicolor
飛行、警戒
雪花石を率いる者、ブルーナが攻撃かブロックするたび、あなたは戦場に出ているオーラ(Aura)を望む数だけ選び、それらをこれにつけてもよい。また、あなたの墓地や手札にある、これにエンチャントできるオーラ・カードを望む数だけ選び、それらをこれにつけた状態で戦場に出してもよい。
Flying, vigilance
Whenever Bruna, Light of Alabaster attacks or blocks, you may attach to it any number of Auras on the battlefield and you may put onto the battlefield attached to it any number of Aura cards that could enchant it from your graveyard and/or hand.
飛行、先制攻撃
いずれかの発生源が対戦相手か対戦相手がコントロールするパーマネントにダメージを与える場合、代わりにその発生源はそのプレイヤーやパーマネントにその2倍のダメージを与える。
いずれかの発生源があなたかあなたがコントロールするパーマネントにダメージを与える場合、そのダメージの端数を切り上げた半分を軽減する。
Flying, first strike
If a source would deal damage to an opponent or a permanent an opponent controls, that source deals double that damage to that player or permanent instead.
If a source would deal damage to you or a permanent you control, prevent half that damage, rounded up.
飛行、呪禁
あなたの対戦相手がコントロールする呪文や能力は、あなたにパーマネントを生け贄に捧げさせることができない。
Flying, hexproof
Spells and abilities your opponents control can't cause you to sacrifice permanents.
■アーティファクト/Artifact
あなたのコントロール下でクリーチャーが1体戦場に出るたび、あなたは「天使の墳墓はターン終了時まで飛行を持つ白の3/3の天使(Angel)アーティファクト・クリーチャーになる」ことを選んでもよい。
Whenever a creature you control enters, you may have Angel's Tomb become a 3/3 white Angel artifact creature with flying until end of turn.
装備しているクリーチャーは+2/+2の修整を受けるとともに飛行を持ち、それの他の色やタイプに加えて白の天使(Angel)である。
装備(4)((4):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Equipped creature gets +2/+2, has flying, and is a white Angel in addition to its other colors and types.
Equip {4} ({4}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
装備しているクリーチャーは+1/+1の修整を受ける。
装備しているクリーチャーが人間(Human)か天使(Angel)であるかぎり、それは警戒を持つ。
装備(2)((2):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Equipped creature gets +1/+1.
As long as equipped creature is a Human or an Angel, it has vigilance.
Equip {2} ({2}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
あなたの終了ステップの開始時に、あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とする。あなたはそれを追放し、その後そのカードをあなたのコントロール下で戦場に戻してもよい。
At the beginning of your end step, you may exile target creature you control, then return that card to the battlefield under your control.
(3),(T),あなたがコントロールするアンタップ状態の人間(Human)を3体タップする:クリーチャー1体を対象とし、それを破壊する。それのコントローラーは、飛行を持つ白の1/1のスピリット(Spirit)・クリーチャー・トークンを1体生成する。
{3}, {T}, Tap three untapped Humans you control: Destroy target creature. Its controller creates a 1/1 white Spirit creature token with flying.
防衛、先制攻撃
Defender, first strike
装備しているクリーチャーは先制攻撃を持つ。
装備しているクリーチャーが攻撃するたび、飛行を持つ白の4/4の天使(Angel)クリーチャー・トークンを1体生成する。
装備(4)
Equipped creature has first strike.
Whenever equipped creature attacks, create a 4/4 white Angel creature token with flying.
Equip {4}
(2):ナースタードの潰し屋はターン終了時まで+1/+0の修整を受ける。
{2}: Narstad Scrapper gets +1/+0 until end of turn.
(T):別世界の大地図の上に蓄積(charge)カウンターを1個置く。
(T):別世界の大地図の上に置かれた蓄積カウンター1個につき、各プレイヤーはカードを1枚引く。
{T}: Put a charge counter on Otherworld Atlas.
{T}: Each player draws a card for each charge counter on Otherworld Atlas.
(1),アヴァシンの巻物を生け贄に捧げる:カードを1枚引く。あなたが天使(Angel)をコントロールしている場合、あなたは5点のライフを得る。
{1}, Sacrifice Scroll of Avacyn: Draw a card. If you control an Angel, you gain 5 life.
(1),グリセルブランドの巻物を生け贄に捧げる:対戦相手1人を対象とする。そのプレイヤーはカードを1枚捨てる。あなたがデーモン(Demon)をコントロールしているかぎり、そのプレイヤーは3点のライフを失う。
{1}, Sacrifice Scroll of Griselbrand: Target opponent discards a card. If you control a Demon, that player loses 3 life.
装備しているクリーチャーは+3/+0の修整を受けるとともに、各戦闘で可能なら攻撃する。
装備(3)
Equipped creature gets +3/+0 and attacks each combat if able.
Equip {3}
装備しているクリーチャーは+0/+3の修整を受けるとともに、各戦闘で追加で1体のクリーチャーをブロックできる。
装備(3)((3):あなたがコントロールするクリーチャー1体を対象とし、それにつける。装備はソーサリーとしてのみ行う。)
Equipped creature gets +0/+3 and can block an additional creature each combat.
Equip {3} ({3}: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
終わりなき休息の器が戦場に出たとき、いずれかの墓地にあるカード1枚を対象とし、それをオーナーのライブラリーの一番下に置く。
(T):好きな色1色のマナ1点を加える。
When Vessel of Endless Rest enters, put target card from a graveyard on the bottom of its owner's library.
{T}: Add one mana of any color.
■土地/Land
(T):(◇)を加える。
(緑)(青),(T):このターン、あなたは呪文を、それが瞬速を持っているかのように唱えてもよい。
{T}: Add {C}.
{G}{U}, {T}: You may cast spells this turn as though they had flash.
魂の洞窟が戦場に出るに際し、クリーチャー・タイプを1つ選ぶ。
(T):(◇)を加える。
(T):好きな色1色のマナ1点を加える。このマナは、その選ばれたタイプのクリーチャー呪文を唱えるためにしか支払えず、その呪文は打ち消されない。
As Cavern of Souls enters, choose a creature type.
{T}: Add {C}.
{T}: Add one mana of any color. Spend this mana only to cast a creature spell of the chosen type, and that spell can't be countered.
(T):(◇)を加える。
(1)(青)(赤),(T):カードを1枚引き、その後カードを1枚捨てる。
{T}: Add {C}.
{1}{U}{R}, {T}: Draw a card, then discard a card.
熾天使の聖域が戦場に出たとき、あなたは1点のライフを得る。
あなたのコントロール下で天使(Angel)が1つ戦場に出るたび、あなたは1点のライフを得る。
(T):(◇)を加える。
When Seraph Sanctuary enters, you gain 1 life.
Whenever an Angel you control enters, you gain 1 life.
{T}: Add {C}.
(T):(◇)を加える。
(赤)(白),(T):クリーチャー1体を対象とする。ターン終了時まで、それは+2/+0の修整を受けるとともに警戒と速攻を得る。
{T}: Add {C}.
{R}{W}, {T}: Target creature gets +2/+0 and gains vigilance and haste until end of turn.